2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بوی دنبه را چطور بگیریم؛ استفاده از پیاز و دارچین

بوی دنبه را چطور بگیریم؛ استفاده از پیاز و دارچین

برای گرفتن بوی دنبه می توانید از روش های مختلف استفاده کنید. پیاز، دارچین و ادویه در این زمینه بسیار مفید هستند.

دوات آنلاین -یکی از مشکلاتی که خیلی از ما درباره استفاده از دنبه در آشپزی داریم بوی آن است که معمولا مورد پسند نیست و توی ذوق می زند اما با ترفندهایی می توان بوی دنبه را گرفت.

 

ادویه های مناسب برای گرفتن بوی دنبه

برای اینکه بوی دنبه در غذای شما غالب نشود و آزاردهنده نباشد می توانید موقع آشپزی از ادویه های مختلف استفاده کنید. مثلا دارچین در این زمینه بسیار مفید است و غذای شما را خوش بو می کند. فلفل سیاه، آویشن یا زنجبیل هم می توانند مفید باشد.

 

علاوه بر این استفاده از سبزی های معطر هم می تواند راهگشا باشد. البته بستگی به نوع غذای شما دارد و در صورت تمایل می توانید کمی ریحان یا پونه در غذا بریزید. برای این کار از سبزی خشک مرغوب هم می توانید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تلخی غذا را چطور و با چی بگیریم

 

لیمو عمانی هم می تواند بوی دنبه را بگیرد البته استفاده از این ترفند فقط برای غذاهایی مثل آبگوشت و قیمه یا قرمه سبزی جواب می دهد وگرنه لیمو عمانی را در هر غذایی نمی توان انداخت. چون طعم آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

ترفندهایی برای گرفتن بوی دنبه در غذا

پیاز بوی دنبه را در غذا می گیرد

یکی دیگر از ترفندها برای گرفتن بوی دنبه استفاده از پیاز است.

 

ترفند: ترفندهایی برای گرفتن بوی سیرابی هنگام پخت

 

به نوشته بیتوته برای این کار پیازها را خلالی خرد کنید. پیازه های خلال شده همراه روغن دنبه یا حیوانی سرخ کنید بعد از سرخ شدن پیاز ها روغن را از صافی رد کنید. در آخر روغن صاف شده را روی برنج بریزید به همین شیوه بوی آن گرفته می شود.

 

شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که حالا چه اصراری به استفاده از دنبه است. جواب را باید در ضررهای انواع روغن ها و به ویژه روغن های پالم دار پیدا کرد. طبیعتا استفاده از دنبه سالم تر است اما شاید جنبه مجلسی نداشته باشد و برای مهمانی ها مناسب نباشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.