2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با قطار به چه شهرهایی می توان سفر کرد

با قطار به چه شهرهایی می توان سفر کرد

سفر ریلی بسیار جذاب و هیجان انگیز است. شما می توانید با قطار به شهرهای زیادی مسافرت کنید و از زیبایی های مسیر هم لذت ببرید.

دوات آنلاین -شاید سفر با قطار در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما واقفعیت این است که مسیرهای ریلی در کشور ما بسیار تماشایی و جذاب هستند. شما می توانید برای مسافرت به شهرهای مختلف با قطار برنامه ریزی کنید. این طوری هم نسبت به هواپیما کمتر هزینه می کنید و هم می توانید از جاذبه های مسیر لذت ببرید.

با قطار از تهران به اهواز سفر کنید

تهران – اهواز؛ مسیر ریلی بی نظیر

همشهری نوشت: این مسیر ریلی یکی از طولانی ترین مسیرهای ریلی در کشور است که از مرکز تا جنوب غربی کشور امتداد دارد. در این مسیر شما همه چیز را تجربه می کنید؛ زیبایی هایی که بشر به صورت ماهرانه ساخته است، در کنار طبیعتی کم نظیر که چیزی جز قدرت نمایی خالق هستی نخواهد بود.

 

قطارهایی که در این مسیر ریلی تردد می کنند بعد از خروج از تهران به سمت رشته کوه های زاگرس حرکت و از شهرهای مختلفی عبور  می کنند. چندین پل و تونل در طول این مسیر می بینید و با آب وهوای متنوعی روبه رو می شوید.

 

هوای معتدل در استان های مرکزی ایران و هوای سرد کوهستانی در رشته کوه های زاگرس در نهایت با نزدیک شدن به اهواز،  رفته رفته هوا شرجی و گرم خواهد شـد که همه و همه برای این مسیر جاذبه محسوب می شود و لذت مسافران و گردشگران از این مسیر را تکمیل می کند.

 

اگر زمان سفر شما به گونه ای باشد که هنگام روشن بودن هوا از استان لرستان عبور کنید، تصاویر خیره کننده ای را خواهید دید. از پس هر تونلی که می گذرید باید منتظر تصویر متفاوت تر از تونل قبلی باشید، قطاری که گاه اوج می گیرد به سمت قله کوه و از دامنه بالا می رود و گاه به سمت دره فرود می آید و تنها از چند قدمـی رودخانه می گذرد. گاه غرق می شـود در دل جنگل و گاه در دشت پهناوری به سمت افق حرکت می کند. اینها تنها بخشی از زیبایی های این مسیر جذاب است که باید خودتان تجربه کنید تا از دیدن تصاویر زیبایش لذت ببرید.

سفر قطاری از قزوین به رشت خیلی خوش می گذرد

سفر با قطار قزوین- رشت

یکی از جدیدترین مسیرهای ریلی در کشور همین مسیر قزوین به رشت است که از زمان افتتاحش مدت زمان زیادی نمی گذرد. از مهمترین دلایلی که این مسیر را زیبا و متفاوت می دانند، وجود تعداد زیاد و قابل توجهی تونل و پل است که هر چند احداث آن را با مشکلاتی مواجه کرد اما اکنون جزو زیباترین و متفاوت ترین مسیرهای ریلی در کشور به حساب می آید.

 

در طول این مسیر که ۱۶۴ کیلومتر مسافت دارد از ۵۲ تونل و ۱۷ پل استفاده شده است و بزرگترین پل ریلی کشور هم به طول ۱۴۳۰ متر در این مسیر قرار دارد.

 

پل منجیل که از بالای جاده و شهر منجیل می گذرد منظره  بی نظیری را برای مسافران این قطار به یادگار می گذارد؛ منظره ای که یک طرف آن شهر و جاده و طرف دیگر آن سد منجیل است.

 

گردشگران این قطار بعد از گذر از رشته کوه های البرز و پیچ و تاب در دل کوه و عبور از چندین تونل به سمت سد منجیل سرازیر می شوند و پس از گذشتن از شهر منجیل سرسبزی های گیلان برای مسافران خودنمایی می کند.

 

گذر از کنار تالاب های متنوع و دیدن پرنده های بومی و مهاجر این منطقه در کنار هوای مطبوع و جنگل های سرسبز گیلان، برای هر گردشگری جذاب است و تجربه سفر با قطار را لذتبخش می کند. اگر تمایل به سـفر با این قطار را دارید حتما به زمان سفرتان دقت کنید، به دلیل تردد بالا بلیت این مسیر با سرعت بیشتری تمام می شود.

مسیر ریلی تهران ساری بسیار زیبا است

با قطار از تهران به ساری بروید

بدون اغراق یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای ریلی کشور که هر لحظه سوت قطارش را می شود شنید همین مسیر تهران به ساری است؛ مسیری که نه تنها تعداد زیادی مسافر ثابت را در ایستگاه های پرشمارش در طول مسیر جابه جا می کند بلکه گردشگران بی شماری را هم برای دیدن زیبایی هایش جذب کرده است.

 

در طول این مسیر بی نظیر و زیبا منظره های متفاوتی را می توان تجربه کرد؛ دیدن کوه و جنگل و سد و رود و دریا در این جاده ریلی زیبا قابل مشاهده است و باعث شده تا قطار تهران به ساری در دسته پرطرفدارترین مسیرهای ریلی کشور قرار بگیرد.

 

در طول این مسیر و با گذر از دوراهی سمنان وارد مسیر اصلی خواهید شد و پس از گذشتن پیچ وتاب کوهستانی به منطقه پل سفید خواهید رسید. قطار از دل کوهستان وارد جنگل می شود و ابتدا به سد لفور و سپس به پارک جنگلی جوارم می رسد.

 

از مهم ترین جاذبه های این مسیر که چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود می کند، پل ورسک است؛ پلی که در سال ۱۳۱۵ به بهره برداری رسید و به سرعت به یکی از زیباترین و خاص ترین مسیرهای ریلی در کشور تبدیل شد و هم اکنون یکی از جاذبه های تاریخی این مسیر است. از دیگر زیبایی های این مسیر سه خط طلا است؛ قسمتی از کوه که به دلیل شیب زیاد به صورت زیگزاگی ریل گذاری شده اسـت. برای حرکت راحت تر لکوموتیو و جلوگیری از خطرهای احتمالی، بخشی از مسیر که در شیب کوه قرار داشت به صورت خطی در سه طبقه ساخته شد که به سه خط طلایی راه آهن مشهور شده است.

از گرگان با قطار به مشهد سفر کنید

سفر جذاب قطاری در مسیر مشهد - گرگان

این مـسیر ریلی هـم برای گردشگران جذاب اسـت. عبور از دشت های سرسبز شمالی و بعد از آن جنگل هـای زیبـای گلستان و در نهایت رسیدن به دشت های پر فراز و نشیب خراسان.

 

در طول این مسیر شهرهای زیادی را می بینید و مسیر کاملا از دو قسمت متفاوت تشکیل شده است. شهرهای سمت خراسان سمنان معمولا خشک هستند اما شهرهای شمالی و استان گلستان کمی سرسبزتر هستند و با پوشش جنگلی پوشیده شده اند. البته هر قسمت از مسیر زیبایی های خاص خودش را دارد و نمی توان به راحتی از کنارشان عبور کرد.

 

در قسمتی از راه که قطار از گرمسار به سمت گرگان تغییرِ مسیر می دهد این تفاوت کاملا محسوس است، فضا کاملا سرسبز می شود و با بازکردن پنجره قطار می توانید از رطوبت و طراوت درختان جنگلی نهایت لذت را ببرید.

 

البته بیشتر جاذبه های این مسیر با همان قطار تهران به ساری مشترک است؛ اما اگر کمی صبر داشته باشید جاذبه های منحصر به فرد این خط ریلی رخ خواهد نمود. جذابیت قسمتی از مسیر که با نزدیک تر شدن به گرگان خودنمایی می کند مثال زدنی است؛ یکی از پنجره های قطار به سمت کوه و یکی به سمت دریاست. در قسمت کوه جنگل و درخت و پوشش های مختلف گیاهی در میان روستاها و شهرهای به هم پیوسته و در طرف دیگر فاصله بین دریا و جاده پر شده است از زمین های زیرکشت برنج و مرکبات و باغ های ساکنان این مناطق که جلوه ای منحصربه فرد را به این مسیر داده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.