2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؛ مزایا و معایب

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؛ مزایا و معایب

دیوارهای خانه خود را کاغذ دیواری کنیم یا رنگ بهتر است؟ هر کدام از اینها چه ویژگی هایی دارند؟

دوات آنلاین -دکوراسیون خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و در میان رنگ یا کاغذ کردن دیوارها تاثیر خارق العاده ای بر جا می گذارد اما کدام یک از اینها بهتر است؟


ویژگی های کاغذ دیواری 

کاغذ دیواری های جدید که با نام کاغذ دیواری قابل شست و شو در بازار عرضه می شود علاوه بر اینکه زیبایی زیادی دارد قابلیت تمیز کردن هم دارد. 


اگر قصد دارید خانه را کاغذ دیواری کنید به چند نکته باید توجه داشته باشید اول اینکه کاغذ را از طرح هایی انتخاب کنید که زود از مد نیفتد و مناسب فضای خانه شما باشد. 
برخی کاغذ دیواری ها که ارزانتر هم هستند فقط قابلیت گردگیری دارند و اگر لکه ای روی آنها ایجاد شود امکان تمیز کردن آن نیست اما جالب است بدانید کاغذ دیواری هایی که قابلیت شست و شو دارند کاغذهایی هستند که با آب گرم و صابون قابل تمیز کردن هستند. 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک


کاغذ دیواری های جدید البته دوام بیشتری  هم دارند و اگر خوب از آنها مراقبت کنید می توانید تا 10 سال از آنها استفاده کنید. 


اما نکته مثبت کاغذ دیواری این است که دیگر بوی بد رنگ را در خانه تحمل نمی کنید ضمن اینکه مدت زمان زیادی رنگ کار درخانه شما نیست و در یک روز می توانید کل خانه را کاغذ دیواری کرده و همه جا را مرتب کنید.

دیوارهای خانه را رنگ کنیم یا کاغذ دیواری؟
ویژگی های رنگ برای دیوار خانه

برخی افراد البته رنگ را انتخاب می کنند. رنگ کردن کار سختی است. اول اینکه همه وسایل خانه را باید جمع کنید، روی آنها را بپوشانید تا رنگ روی آن نریزد، برای رنگ کردن باید دیوارها بتونه شود و بعد از بتونه شدن چند دست روی آنها رنگ بخورد. دست کم سه دست رنگ لازم است تا رنگ دیوارها کاملا یک دست شود. 

 

رنگ های بی بو

هرچند گفته می شود رنگ های بی بو مشکل بوی بد رنگ را تا حدی حل کرده است اما باید توجه داشته باشید اگر می خواهید دیوارهای خانه یک دست و تمیز شود باید از رنگ روغن استفاده کنید این رنگ ها به هر حال مقداری بو دارد و کاملا بی بو نیست. 


اما رنگ کردن خانه یک ویژگی بزرگ دارد و آن هم دوام آن است. اگر از رنگ خوب استفاده کنید می توانید بیش از 15 سال یا 20 سال از رنگ روی دیوارها استفاده کنید. 
رنگ های روغن قابلیت شست و شو دارند و حتی می توان در سال چند بار دیوارهای خانه را شست ، این رنگ ها تغییری نمی کند، کدر نمی شود و کیفیت خود را از دست نمی دهد. بنابراین نسبت به کاغذ دیواری بهتر و به صرفه تر است. 

 

بیشتر بخوانید: چگونه از وسایل حصیری در دکوراسیون خانه استفاده کنیم


البته کیفیت بالای رنگ باعث می شود تا از مد و دکوراسیون عقب باشید . رنگ های باکیفیت هرچند دوام زیادی دارد اما ممکن است شما را خسته کند و بخواهید تغییری در دکور خانه بدهید. اگر اهل تغییرات زیاد در خانه نیستید انتخاب رنگ روغن برای دیوارها گزینه مناسبی برای شماست. 


تزیین دیوارها ترکیب رنگ و کاغذ

در طراحی های جدید معمولا یک دیوار را کاغذ دیواری می کنند تا نمای بهتری به خانه بدهند. دیوارهایی که کاغذ دیواری می شوند معمولا دیوار بزرگتر خانه هستند. بقیه دیوارها البته رنگ می شود و بنابراین شست و شو کاغذ و دیوار با هم انجام می شود. 


بنابراین اگر می خواهید هر دو انتخاب را داشته باشید می توانید از این طراحی استفاده کنید و بدانید که در هزینه هم چندان فرقی ندارد چراکه کاغذ دیواری های با کیفیت گرانقیمت نیز هست. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید کاغذ دیواری هم خیلی زود دلتان را نزند حتما از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که طراحی شلوغی ندارند و زود از مد نمی افتد.  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.