2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست

بهترین رنگ برای اتاق کودک چیست

اتاق بچه خود را چه رنگی کنیم؟ رنگ های مختلف چه تاثیری روی روحیه او دارد؟ کدام رنگ ها مناسب تر است؟

دوات آنلاین -همان طور که می دانید رنگ اتاق تاثیر بسیاری در زندگی افراد می گذارد و این اثر از نظر روانشناسی در کودکان بیشتر دیده می شود. در مقاله پیش رو می خواهیم به موضوع رنگ مناسب برای اتاق کودکان پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم کدام یک از آن ها برای فرزندان ما بهتر است.

 

استفاده از رنگ مناسب در اتاق کودک

یکی از گزینه هایی که برای رنگ اتاق کودک وجود دارد استفاده از رنگ های گرم می باشد. این رنگ ها معمولاً ذهن انسان را تحریک کرده و موجب افزایش انرژی بدن آن ها می شود.

 

همچنین استفاده از رنگ های گرم در اتاق کودک موجب ایجاد فضای خوشایند و پر حرارت در اتاق می شود. البته توجه داشته باشید که این نوع رنگ ها برای کودکانی که پر انرژی هستند و به خصوص بیش فعال ها توصیه نمی شود.

 

در ادامه این قسمت از مقاله به بررسی برخی از این رنگ ها می پردازیم.

 

 رنگ نارنجی برای اتاق کودکان

این رنگ، پر حرارت، گرم و راحت می باشد. استفاده از این رنگ در برخی از نقاط اتاق جالب است. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از آن به خصوص نارنجی پررنگ موجب می شود به چشم آسیب برساند و به همین علت پیشنهاد نمی شود.

رنگ زرد برای اتاق کودک بسیار زیبا است

 آیا رنگ زرد مناسب است

رنگ زرد نیز یکی از رنگ های گرم، انرژی زا و خوشایند می باشد که جلوه درخشانی به اتاق کودک می دهد. نام این رنگ با شادی گره خورده است. زرد پررنگ موجب بیشتر شدن تمرکز می شود و سایه های کمرنگ زرد حافظه را تحریک می کند.

 

رنگ قرمز را فراموش نکنید

این رنگ نیز جزو رنگ های گرم محسوب می شود که برای اتاق کودک توصیه نمی شود. علت این امر این است که رنگ قرمز معمولاً با خشونت همراه بوده و از طرفی دیگر موجب ایجاد سردرد و عدم تمرکز در کودک شما می شود. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که در استفاده از این رنگ زیاده روی شود اما اگر از آن به صورت جزئی در قسمت هایی از اتاق کودک استفاده شود اثر معکوس می گذارد و موجب شادابی و افزایش انرژی کودک شما می شود.

صورتی رنگ مناسب برای اتاق دختران است

اتاق خواب دختران را صورتی کنید

از رنگ صورتی بیشتر به عنوان یک رنگ دخترانه یاد می شود که البته این عامل تصادفی نیست. صورتی رنگ آرام بخشی می باشد که با احساسات لطیف دخترانه مطابقت دارد. البته توجه داشته باشید که درست است که این رنگ موجب ایجاد آرامش می شود؛ اما استفاده بیش از حد از آن موجب آشفتگی و اضطراب فرد می شود.

 

پس بهتر است که از این رنگ به صورت جزئی و در بخش های به خصوصی از خانه استفاده شود تا اثرات بدی روی کودک شما نگذارد.

راهنمای کامل انتخاب رنگ برای اتاق کودکان

رنگ های سرد برای اتاق کودکان

یکی از راه های دیگر برای رنگ اتاق کودک استفاده از رنگ های سرد می باشد. از نظر روان شناسی، رنگ های سرد در مقابل رنگ های گرم قرار می گیرند و در مقایسه با آن ها اثر آرام بخش روی ذهن و بدن کودک می گذارند.

 

همچنین استفاده از این رنگ ها باعث می شود تا اتاق بزرگ تر از حد معمول به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در این کار نتیجه معکوس دارد و باید به میزان متناسب از این رنگ ها جهت ایجاد آرامش و بزرگ نمایی اتاق استفاده شود.

 

در این قسمت از مقاله قصد داریم به این رنگ ها پرداخته و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

 

استفاده از رنگ آبی در اتاق کودک

رنگ آبی نقطه مقابل رنگ قرمز می باشد که اثری آرام بخش روی افراد می گذارد. همچنین استفاده از این رنگ فشار خون را کاهش داده و از استرس و اضطراب فرد جلوگیری می کند.

 

با استفاده از این رنگ می توان محیطی آرام بخش را برای کودک ایجاد کرد. البته توجه داشته باشید که در استفاده از سایه های این رنگ باید دقت کرد. علت این امر این است که برای مثال استفاده از رنگ طوسی آبی می تواند منجر به ایجاد فضایی غریب و غم انگیز شود.

اتاق کودک خود را سبز کنید

 رنگ سبز چه تاثیری دارد

این رنگ همیشه با سلامتی طبیعت و خوشی همراه می باشد و اثرش روی بدن انسان مانند مسکن است. استفاده از رنگ سبز در اتاق کودک موجب افزایش تمرکز او می شود.

 

جالب است بدانید که مطالعات اخیر نشان داده که استفاده از رنگ سبز موجب افزایش توانایی خواندن در فرد می شود. پس می توان گفت که این رنگی یکی از مناسب ترین رنگ ها برای فضایی است که کودک شما در آن مشغول یادگیری و مطالعه است.

از رنگ بنفش برای اتاق کودک استفاده کنید

رنگ بنفش چگونه است

رنگ بنفش بسیار لوکس به نظر می رسد و معمولاً همراه با مفاهیمی مثل معنویت و خرد همراه می باشد. جالب است بدانید که سایه های ملایم و کم رنگ این رنگ مثل یاسی اثری مانند رنگ آبی را در افراد می گذارد و موجب افزایش آرامش آن ها می شود.

 

رنگ سفید برای اتاق کودک

رنگ سفید نیز یکی از رنگ های سرد به حساب می آید. این رنگ یکی از رنگ های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون انواع منازل به خصوص در کشورمان ایران می باشد.

 

علت این امر سادگی این رنگ و ایجاد حس آرامش در افراد می باشد و استفاده از آن به علت دو ویژگی گفته شده برای اتاق کودک پیشنهاد می شود.

 

طوسی هم یک پیشنهاد است

استفاده از رنگ طوسی به عنوان یک رنگ کسل کننده و غم انگیز یاد می شود اما جالب است بدانید که این رنگ موجب برخط برانگیختن احساسات در افراد مختلف می باشد. استفاده از این رنگ روی کودک شما اثر آرام بخشی دارد اما بهتر است که از آن به همراه طیف رنگ های گرم استفاده شود تا اثر کسل کنندگی آن رفع شده و جای خود را به آرامش و شادابی بدهد.

 

رنگ مشکی چه طور است

این رنگ یکی از رنگ های سرد به حساب می آید که از آن در اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد. علت این امر این است که افراد از این رنگ به علت تیرگی آن در دکوراسیون های مدرن و فضاهایی که پنجره های بزرگ و نورگیر زیادی دارند استفاده می شود. به همین علت استفاده از این رنگ در اتاق کودکان به افراد پیشنهاد نمی شود.

 

به قهوه ای هم فکر کنید

رنگ قهوه ای که یکی دیگر از رنگ های سرد می باشد به ندرت در اتاق خواب کودک مورد استفاده قرار می گیرد؛ مگر این که با رنگ های روشن دیگر مانند کرم و سفید ترکیب شود. در این صورت این رنگ نیز برای اتاق کودک شما پیشنهاد می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.