2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چگونه رنگ‌ها را در دکوراسیون خانه با هم ست کنیم

چگونه رنگ‌ها را در دکوراسیون خانه با هم ست کنیم

اگر می‌خواهید خانه‌ای دلنشین و زیبا داشته باشید حداقل از سه تا پنج رنگ در طراحی فضای داخلی استفاده كنید.

دوات آنلاین-رنگ‌ها در زندگی ما آدم‌ها حرف اول را می‌زند وگرنه دنیای سیاه و سفید كه جذابیتی برای زندگی ندارد. رنگ‌ها در هر شرایطی قادرند حال و هوایتان را عوض كند؛ اگر ناراحتید شما را خوشحال می‌كند؛ اگر افسرده‌اید شما را به زندگی برمی‌گرداند. انتخاب رنگ در محیط منزل از جمله كارهای هوشمندانه‌ای است كه شاید به آن راحتی كه فكر می‌كنید، نباشد. در این میان برخی ترجیح می‌دهند خانه‌شان تك‌رنگ باشد و دكوراسیون خانه را معمولا با یك یا نهایت دو رنگ ست می‌كنند. اما عده‌ای هم هستند كه استفاده از تركیب رنگ‌های مختلف را در محیط زندگی خود می‌پسندند و سعی می‌كنند هر گوشه‌ای از خانه را به رنگی درآورند.

 

تشابه و تضاد

اگر می‌خواهید خانه‌ای دلنشین و زیبا داشته باشید حداقل از سه تا پنج رنگ در طراحی فضای داخلی استفاده كنید. برای انتخاب رنگ از رنگ‌هایی استفاده كنید كه به آنها علاقه‌مند هستید و به این زودی‌ها از آنها خسته نمی‌شوید. البته انتخاب رنگ مورد علاقه هرگز به این معنا نیست كه همه‌جای خانه را به همان رنگ كنید؛ بلكه مهم‌ترین كار، استفاده هوشمندانه از رنگ‌های موردعلاقه‌تان است. رنگ‌ها احساسات را برمی‌انگیزد بنابراین از رنگ‌ها در جایی استفاده كنید كه با دیدنشان حال و هوایتان رو به راه شود. اگر جزو افرادی هستید كه از رنگ می‌ترسید یا می‌خواهید فضای زندگی‌تان مدرن شود و در آن احساس راحتی كنید، با تنوع رنگی كه در زندگی‌تان ایجاد می‌كنید، می‌توانید به این هدف برسید. اگر به دنبال احساس آرامش هستید، ایجاد هماهنگی چشم‌نواز در رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های هم‌خانواده كه رنگ‌های نزدیك به هم دارند، بسیار كمك‌كننده است. از سوی دیگر، اگر عاشق تضاد هستید، می‌توانید از رنگ‌های مكمل استفاده كنید. رنگ‌های مكمل معمولا در دایره رنگ‌ها مخالف یكدیگرهستند به این معنا كه هررنگ به تنهایی هویت مستقلی دارند و با قرار گرفتن در كنار هم تركیب رنگ جذاب و زیبایی ایجاد می‌كنند.

 

طراحی داخلی با رنگ‌ها

رنگ سفید: این رنگ برای رنگ‌آمیزی گچبری‌های سقف و دیوار، درها، فضای داخل كابینت‌ها، بدنه كابینت‌ها و رنگ‌آمیزی اثاثیه به كار می‌رود. البته همه رنگ‌های سفید شبیه هم نیستند و تن‌های مختلفی دارند كه باید موقع استفاده به آن توجه كنید. به‌عنوان مثال، اگر به‌دنبال رنگی مكمل هستید، انتخاب رنگ سفید با رگه‌های خاكستری یا آبی را انتخاب كنید.

 

رنگ‌های خنثی: اگر می‌خواهید فضای بازتری از نظر بصری داشته باشید، بهتر است در رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق‌ها مانند راهروها از یك رنگ استفاده كنید تا چشم اتصال آنها را درك كند. رنگ خنثی به معنای رنگ برنزه یا بژ نیست، بلكه می‌تواند یك رنگ با سایه‌ای جزئی یا هاله‌ای از یك رنگ را در خود داشته باشد.

 

رنگ‌های تركیبی یا خالص: همیشه در محیط كار یا زندگی خود از رنگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده كنید. اگر رنگ مورد علاقه‌تان بسیار تیره است، می‌توانید از تركیب آن با سایه‌ای از رنگ‌های روشن‌تر بهره ببرید و محیط را به پالتی از رنگ‌های مختلف تبدیل كنید.

 

گام نخست برای انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی خانه، انتخاب رنگ‌های مورد علاقه‌تان است. وقتی رنگ‌هایی را برای رنگ‌آمیزی فضای داخلی خانه انتخاب می‌كنید كه دوستشان دارید، دیگر خود را محدود به رنگ‌های سنتی نكرده‌اید. به‌طوری كه رنگ مورد علاقه‌تان را به‌عنوان رنگ پایه استفاده كنید و در اطراف آن از رنگ‌های دیگر استفاده كنید. برای انتخاب بهترین مدل‌های رنگ‌آمیزی و تركیب رنگ‌ها می‌توانید از مجلات طراحی و دكوراسیون استفاده كنید و از نمونه‌های آنها الگوبرداری‌كنید.

 

هوشمندانه انتخاب كنید

انتخاب یك رنگ خنثی در خانه به این معنا نیست كه تنها باید از همین رنگ‌ها استفاده كنید، بلكه می‌توانید با تركیب هوشمندانه رنگ‌ها، فضایی ایده‌آل بسازید. به‌عنوان مثال اگر رنگی را با جزئیات بیشتر برای فضایی بزرگ انتخاب می‌كنید، برای فضاهای كوچك به‌دنبال رنگی باشید كه جزئیات كمتری را در خود جاداده باشد.

 

منبع: thespruce heytherehome

ترجمه: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.