2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ترفندهایی برای اینکه آشپزخانه همیشه مرتب داشته باشیم

ترفندهایی برای اینکه آشپزخانه همیشه مرتب داشته باشیم

با یکسری اقدامات ساده می توان کاری کرد که آشپزخانه همیشه مرتب و منظم باشد. این ترفندها را مرور کنید.

دوات آنلاین -اگر به هم ریختگی همیشگی آشپزخانه شما را کلافه کرده بهتر است از یکسری ترفندهای ساده و وسایل ارزان قیمت استفاده کنید تا این بخش از منزل تان همیشه مرتب و منظم باشد.

چه ترفندهایی برای مرتب کردن کابینت های آشپزخانه وجود دارد

مرتب کردن کابینت ها

یکی از کارهای مهم در آشپزخانه‌های کوچک، نصب کردن قلاب‌های آویز داخل کابینت‌ها است. در قسمت داخلی درب‌های کابینت‌ها، گیره‌ها و جاادویه‌هایی را مانند تصویر نصب کرده تا بتوانید ظروف یا وسایلی را از آن‌ها آویزان کنید و از فضای پشت درها بیشترین استفاده را ببرید. این کار، باعث صرفه‌جویی در فضا شده و آشپزخانه را منظم می‌کند.

 

همچنین سبدهای فلزی یا پلاستیکی وجود دارند که به‌وسیله یک قلاب به یک میله یا نگهدارنده متصل می‌شوند. این سبدها، بین کابینت‌ها و روی کاشی‌های بین کابینتی نصب می‌شوند. سبدهای بین کابینت‌ها، یکی از راه‌های جا دادن وسایلی مثل بطری‌ها، ظروف ادویه یا نمکدان و مشابه این ظروف است.

 

یک نگهدارنده فلزی برای نگهداری بشقاب‌های تخت، تخته‌های کار و سینی‌ها مناسب است. اگر این نگهدارنده را در مغازه‌ها پیدا نکردید، می‌توانید با چند ورقه فلزی یا چند تخته ام دی اف ۳ میل و یک قطعه محکم برای کف، خودتان آن را بسازید. برای جلوگیری از سر خوردن سینی‌ها از کنار نگهدارنده، از نوار لاستیکی برای دور آن استفاده کنید یا یک کش، دور آن ببندید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی وسایل خانه

 

همچنین می توانید از صفحات چرخنده در درون کابیت‌هایتان استفاده کنید. زمانی که بخواهید از فضای غیرقابل استفاده یک استفاده کارامد بنمایید صفحات چرخنده همچون اسلحه پنهان عمل می کنند. از آنها برای دسترسی به ادویه‌ها استفاده کنید. آنها همچنین برای سازمان‌دهی بطری‌های روغن استفاده می شوند تا دسترسی را به آنها راحت‌تر کنند.

 

پارتیشن‌های کشو نیز خیلی مفید هستند. این پارتیشن‌ها به شما کمک می‌کند مستقیم دستتان را روی چیزی که می‌خواهید بگذارید. این روش همچنین باعث می‌شود اقلام روی هم تلنبار نشوند.

 

استفاده بهتر از فضای آشپزخانه

جا آویزی از یک لایه نسبتا ضخیم درست شده و سوراخ‌هایی برای نصب کردن قلاب دارد. از این صفحه جا آویزی وسایل زیادی را می‌توان آویزان کرده و آشپزخانه را نظم داد.

 

همچنین می توانید از قلاب برای آویزان کردن ماگ‌ها زیر قفسه‌ها استفاده کنید. آویزان کردن ماگ‌ها باعث میشود از فضای بلااستفاده بالای پشته بشقاب‌ها و کاسه‌ها استفاده کنیم. و شما بدون پیچیدی خاصی به آن چیزی که می خواهید می‌رسید.

شیوه های مرتب کردن یخچال و فریزر چگونه است

نظم دادن به یخچال و فریز

ظرف‌های کوچک نظم‌دهنده یخچال را از یاد نبرید و برای مرتب کردن آشپزخانه از آنها کمک بگیرید. آنها آشپزخانه شما را نجات می‌دهند و مانع فراموش شدن خوراکی‌ها در یخچال و کپک زدنشان می‌شوند. این ظرف‌ها را (پلاستیکی یا تلقی) در چند سایز تهیه کنید و با کمکشان به یخچالتان سر و سامان دهید.

 

بدانید: نکات طلایی برای گردگیری خانه با مواد طبیعی

 

همچنین می تواید نظم‌دهنده در یک طرف یخچال نصب کنید. می‌توانید وسایل کوچک و دم دستی آشپزخانه را در این سبدها قرار دهید. این سبدها از سمت پذیرایی دیده نمی‌شوند تا باعث شلوغی آشپزخانه شوند. حتی می‌توانید تخته یا برگه‌های یادداشت خود را در این سمت یخچال نصب کنید تا آشپزخانه منظم و مرتب دیده شود.

 

خوراکی‌هایی که در فریزر قرار می‌دهید را هم به تفکیک در سبدهای نظم‌دهنده بگذارید و تاریخ خرید و مورد استفاده آن را با برچسب‌های کاغذی روی هر بسته بچسبانید.

 

ترفندهایی برای بیشتر کردن فضای آشپزخانه

اگر تعداد کابینت های شما محدود است یا فضای آشپزخانه تان به شما اجازه نمی دهد از کابینت های ویترینی استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم از شلف های دیواری استفاده کنید. این شلف ها را به دیوار آشپزخانه تان بزنیدو روی آن را با ظروف مختلف پر کنید.

 

همچنین یادتان باشد وقتی یک تخته برش که روی یکی از لگن‌های سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، برای صفحه پیشخوان کابینت، فضای بیشتری را آزاد می‌کند و از فضای روی سینک بهترین استفاده را می‌کند.

 

ترفند: چکار کنیم ماشین لباسشویی بو نگیرد

 

علاوه بر این کمدهای ایستاده با ارتفاع زیاد در آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی هستند. این کمدها، مدل‌های مختلفی دارند ولی معمولا به‌صورت ریلی باز و بسته می‌شوند یا طبقات آن‌ها به‌صورت ریلی هستند. این مساله باعث می‌شود فضای زیادی را برای نگهداری مواد غذایی یا ظروف در اختیار ما بگذارند.

 

در آشپزخانه‌های کوچک با پنجره، اگر گلدان‌ها را روی کابینت یا کانتر بگذارید، فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند و نور کافی هم به آن‌ها نمی‌رسد. برای حل این مساله می‌توانید یک طبقه فلزی مشبک، جلوی پنجره و بین کابینت‌های بالایی نصب کنید.

 

منابع: فرتاک نیوز – کتاب کاله- سایت رستوران ارکیده - سیمرغ

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.