2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خواص دمنوش سکنجبین در طب سنتی

خواص دمنوش سکنجبین در طب سنتی

دمنوش سکنجبین در طب سنتی چه خاصیت هایی دارد و چه کسانی نباید آن را مصرف کنند؟

دوات آنلاین -دمنوش سکنجبین از جمله نوشیدنی هایی است که در طب سنتی خواص زیادی برای آن برشمرده شده است. با فواید این دمنوش خوشمزه و همچنین روش تهیه آن در ادامه آشنا شوید.

 

فایده های دمنوش سکنجبین

هادی گلزاری، کارشناس گیاهان داروی  مصرف دمنوش سکنجبین را برای پاکسازی کبد، از بین بردن جوش های چرکی، رفع خستگی و نفخ معده مؤثر دانست.

 

او  در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دمنوش سکنجبین خاصیت های زیادی دارد و با توجه به نیاز بیمار و تشخیص درمانگر مورد مصرف قرار می گیرد، اظهار کرد:  دمنوش سکنجبین ترکیبات متفاوتی دارند که مصرف آن براساس فصول سال انجام می شود، با توجه به اینکه ترکیب اصلی این دمنوش از عسل و سرکه است.

 

وی افزود: افرادی که گرم مزاج هستند بهتر است از سکنجبین بذوری استفاده کنند چراکه باعث برطرف ساختن انسداد کبدی می شود اما به افرادی که با مشکلات معده و اعصاب روبرو هستند مصرف سکنجبین توصیه نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: لیمو و عسل برای چی خوب است

 

گلزاری گفت: با وجود شرایط کنونی کرونایی و با آمدن فصل سرما بهتر است از دمنوش هایی که ترکیبات آنها از زعفران، رزماری، بابونه و آویشن است، استفاده کنیم و برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما برگ گزنه را در سوپ ریخته و به مصرف برسانیم.

دمنوش سکنجبین برای چی خوب است

ضررهای سکنجبین

گلزاری توضیح داد: هرچه زیاده ‌روی در مصرف دمنوش سکنجبین داشته باشیم برای بدن مضر تلقی شده و این مضرات باعث ایجاد زخم روده می شود.

 

این کارشناس گیاهان دارویی اظهار کرد: توصیه اکید می شود از مصرف دمنوش سکنجبین برای رفع دردهای رحمی و عفونت خودداری شود.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.