2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چه دمنوش هایی برای معده خوب است؛ 4 پیشنهاد ویژه

چه دمنوش هایی برای معده خوب است؛ 4 پیشنهاد ویژه

اگر قصد دارید برای حل مشکل گوارش و همچنین تقویت معده یا تسکین درد آن از دمنوش های گیاهی استفاده کنید، 4 مورد مفید در اینجا معرفی شده است.

دوات آنلاین -انواع دمنوش ها از دیرباز و در طب سنتی برای درمان بیماری ها استفاده می شد. مشکلات گوارشی و معده درد از جمله مسائلی است که خیلی ها ترجیح می دهند برای درمان و رفع آن از همین روش و مصرف دمنوش های گیاهی کمک بگیرند البته نباید غافل شد هر داروی گیاهی دارای خاصیت ها و ضررهای خاص خودش است و بهترین کار همیشه مشورت و مراجعه به متخصص این حوزه است.

دمنوش نعناع برای معده درد خیلی مفید است

دمنوش نعناع برای درد معده

دمنوش نعناع یکی از رایج ترین دمنوش های گیاهی در جهان است. در حالی که بیشتر مورد استفاده برای تقویت سلامت دستگاه گوارش است اما همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی ، ضد باکتری و ضد ویروسی است.

 

بیشتر بخوانید: چه دمنوش هایی برای سرماخوردگی خوب است

 

اکثر این تأثیرات در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین نمی توان فهمید که ممکن است منجر به مزایای سلامتی شود. با این حال ، چندین مطالعه اثرات مفید نعناع در دستگاه گوارش را تایید کرده است.

 

چندین مطالعه نشان داده است که آماده سازی دمنوش نعناع که اغلب شامل گیاهان دیگری نیز می باشد ، می تواند به رفع سوء هاضمه ، حالت تهوع و درد معده کمک کند.

 

تاثیر دمنوش سنبل الطیب بر معده

اگر به ناراحتی معده، یبوست، نفخ، گرفتگی، تهوع یا سوء هاضمه دچارید، آنتی اکسیدان‌های موجود در دمنوش ریشه سنبل الطیب به عملکرد بهتر عضلات کمک کرده و اسپاسم‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهند. این باعث حرکات طبیعی روده و کاهش اذیت و ناراحتی می‌شود.

از خواص دمنوش زنجبیل برای معده غافل نشوید

پیشگیری از زخم معده با دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل  یک نوشیدنی تند و خوش طعم است که بسته ای از آنتی اکسیدان های سالم و ضد بیماری را در خود جای داده است. همچنین به مبارزه با التهاب و تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، به دلیل داروی موثر برای تهوع شناخته شده است.

 

بیشتر بخوانید: خواص دمنوش سکنجبین در طب سنتی

 

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که  زنجبیل  در رفع حالت تهوع ، به ویژه در اوایل بارداری موثر است ، اگرچه ممکن است حالت تهوع ناشی از درمان های سرطان و بیماری حرکت را نیز از بین ببرد. همچنین شواهد نشان می دهد که زنجبیل می تواند به جلوگیری از زخم معده و رفع سوء هاضمه یا یبوست کمک کند.

 

زنجبیل همچنین ممکن است به تسکین دیسمنوره یا درد پریود کمک کند. در حقیقت ، دو مطالعه نشان داد که زنجبیل به اندازه داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن در تسکین درد دوره موثر است.

برای درمان مشکلات معده چای مریم گلی بنوشید

دمنوش مریم گلی برای معده مفید است

چای مریم گلی حاوی آنتی‌اکسیدان و دارای خواص ضد التهابی است، و می‌تواند به تسکین ناراحتی معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. ویژگی‌های ضد باکتری و ضد ویروسی این گیاه دارویی نیز می‌توانند باعث ایجاد تعادل در میکروفلورا (میکرو ارگانیسم‌های موجود در دستگاه گوارشی) و در نهایت، تسکین گاز و نفخ بیش از حد معده، گرفتگی معده و یبوست شوند.

 

منابع: بهداشت نیوز – خبرگزاری صدا و سیما

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.