2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
شاهد احمدلو از بازی در نقش پویا در سریال آتش سرد می گوید

شاهد احمدلو از بازی در نقش پویا در سریال آتش سرد می گوید

شاهد احمدلو با بازی در نقش پویا در مجموعه آتش سرد، نقشی منفی را تجربه کردهاست اما این شخصیت از نظر او چه ویژگی هایی دارد؟

دوات آنلاین -شاهد احمدلو در سریال آتش سرد با بازی در نقش پویا، در قالب شخصیتی منفی قرار گرفته است. او که تجربه سالها کارگردانی و بازیگری را دارد درباره ویژگی های این نقش صحبت کرده است.

 

به نوشته خراسان، احمدلو از دوران کودکی فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و پس از آن در سال‌های بعدی فعالیت خود نیز، مسیرش را در عرصه بازیگری و کارگردانی ادامه داد. او در مقام کارگردان، فیلم‌هایی مانند چند می‌گیری گریه کنی، اگه می‌تونی منو بگیر و مورچه خوار را در کارنامه سینمایی خود دارد و مجموعه کمدی سه دونگ سه دونگ و آقا و خانم سنگی هم در کارنامه تلویزیونی او هستند. این کارگردان و بازیگر پس از مجموعه گاندو 2، با سریال آتش سرد ساخته رضا ابوفاضلی به تلویزیون آمد.

 

ویژگی نقش پویا در سریال آتش سرد

*نقش‌تان در سریال آتش سرد چه جذابیت‌هایی برای شما داشت که باعث شد حضور در این سریال را بپذیرید؟

مهم‌ترین معیار انتخاب من برای کار، فیلم نامه و شخصیتی است که نقش او را ایفا خواهم کرد. فیلم نامه آتش سرد و نقش پویا ویژگی‌های خوبی دارند و من علاقه زیادی به بازی در این تیپ از شخصیت‌ها دارم. در مرحله بعدی ملاک کارگردان و تهیه‌کننده کار است. آقای رضا ابوفاضلی به عنوان کارگردان از دوستان قدیمی و پیش کسوت من در این عرصه و آقای مهام یک تهیه‌کننده باتجربه هستند. تک‌تک عوامل، گروهی که در پشت صحنه و جلوی دوربین حضور داشتند نیز باعث شد نقش را بپذیرم و این همکاری اتفاق بیفتد.

 

*ویژگی‌هایی که در نقش پویا پیدا کردید، چه بود؟

پویا شخصیتی تک‌بعدی و تخت نیست. این چند بعدی بودن نقش، برای بازیگری که دغدغه‌مند است، فضایی را به وجود می‌آورد تا برای به تصویر کشیدن شخصیت از روی کاغذ در قاب تلویزیون، به او انگیزه بدهد. همین دغدغه‌ای که برای به وجود آوردن یک شخصیت با لایه‌های پنهان، در من ایجاد شد برایم اهمیت بسیاری زیادی داشت. در گذر زمان قصه و به مرور، این لایه های درونی بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود. نقشی که رنگ‌ها، لایه‌های گوناگون و تاثیر بسیار مثبت و مستقیمی در روند شکل‌گیری قصه و به نتیجه رسیدن آن دارد، می‌تواند انگیزه بیشتری را برای بازیگر به وجود بیاورد.

 

*و خود سریال چه ویژگی‌هایی داشت؟

تعامل با کارگردان و تفاهماتی که چه قبل از فیلم برداری و چه در طول فیلم برداری انجام می‌شود، انگیزه بازیگر را بالاتر و بالاتر می‌برد. وقتی می‌بینید در پشت صحنه، یک گروه با عشق کار می‌کنند و کارگردان با شور و شعور بالایی پروژه را به سرانجام می‌رساند، همه این‌ها انگیزه‌ای است برای این که بتوانی در فضایی مناسب‌تر و راحت‌تر، با روحیه‌ بهتری کارت را انجام بدهی. کارگردان سریال فضایی در اختیار من قرار داد تا به عنوان یک بازیگر، بتوانم با تعامل و همفکری از دستاوردهایی که ریشه در خلاقیت، تجربه و مهارت‌ها دارد، استفاده کنم و نقش برای مخاطب مفهوم‌تر، پررنگ‌تر و جذاب‌تر شود. این همکاری و تعامل خوب بین من و آقای رضا ابوفاضلی کارگردان محترم پروژه وجود داشت.

شاهد احمدلو در سریال آتش سرد در نقش پویا بازی کرده است

علاقه به نقش منفی

*پس با توجه به صحبت‌هایتان درباره نقش، به ایفای نقش‌های منفی علاقه بیشتری دارید.

دلیلش این است که نقش‌های منفی در تلویزیون، نقش‌هایی هستند که دستت برای ایفای آن‌ها بازتر است و من از این فرصت استفاده می‌کنم تا بتوانم هرآن چه را به ایجاد ارتباط بیشتر شخصیت با مخاطب کمک می‌کند به کار بگیرم. این فضا برای نقش‌های مثبت خیلی خیلی کمتر است.

 

*معمولا نقش‌های مثبت در تلویزیون، مطلق و کلیشه‌ای هستند، موافق هستید؟

نمی‌شود گفت همه نقش‌های مثبت در تلویزیون کلیشه‌ای هستند، دست و بال بازیگر برای اجرای آن‌ها طوری که به قوانین و چارچوب‌های تلویزیون لطمه نزند، بازتر است.

 

*خودتان کارگردان هستید و می‌دانید طرح موضوعات اخلاقی و آموزنده در قصه، بدون شعار و مستقیم‌گویی تا چه اندازه سخت است. از دیدگاه شما آتش سرد توانسته این مسائل را به صورت غیرشعاری و باورپذیر روایت کند؟

در هر صورت زمانی درام شکل می‌گیرد که دغدغه‌مند باشد، بخشی از این دغدغه‌ها اخلاقی و تربیتی است. این طور نیست که در چهارچوب تلویزیون، همیشه منتظر پدیده‌ای باشیم و این اتفاق کمتر می‌افتد، اما روایت یک داستان به صورت منسجم و باورپذیر، با هدف‌های مختلف اخلاقی و نگاه انسانی به موضوعاتی که با آن ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، در این سریال اتفاق افتاده است و من فکر می‌کنم آقای ابوفاضلی به اندازه زمین بازی که در اختیار گروه تهیه و تولید این سریال قرار گرفته بود، کارشان را خیلی خوب انجام دادند.

 

انتخاب شاهد احمدلو از میان بازیگری و کارگردانی

*اولویت شما بازیگری است یا کارگردانی؟

من از کودکی علاقه بسیار زیادی به فیلم سازی داشتم، اما به این معنی نیست که دغدغه بازیگری نداشته باشم یا به این عرصه علاقه مند نباشم. هرجا که فرصتی داشته باشم و در آن فرصت، پیشنهاد خوبی مطرح شود که دارای ویژگی ها و ایده‌آل‌های ذهنی‌ام باشد، حتما استقبال خواهم کرد.

 

پس انتخاب شما بستگی به پیشنهادها دارد.

من کارم را با بازیگری آن هم به صورت حرفه‌ای، آغاز کردم. به لطف خدا، کمک‌های پدرم و استادان، اتفاقاتی رقم خورد که برای هرکسی رخ نمی‌دهد و جزو استثناهاست. همکاری با استاد مسعود کیمیایی آن هم در ابتدای مسیر بازیگری‌ام در کودکی و نوجوانی، اتفاق خوبی است و مسیرم را با این چشم‌انداز شروع کردم و هنوز هم ادامه می‌دهم. من عاشق فیلم و سینما هستم و سعی می‌کنم چه در عرصه بازیگری، چه در عرصه کارگردانی، از مهارت‌ها و تجربیاتی که دارم استفاده کنم، اما تلاش می‌کنم انتخاب‌های قابل دفاعی داشته باشم.

 

*کارگردانی تجربه سخت‌تری است یا بازیگری؟

قطعا کارگردانی بسیار سخت‌تر است، چون کارگردان چه در سریال و چه در فیلم سینمایی، نه تنها در چالش‌های هنری و تکنیکی قرار دارد، بلکه با توجه به زمینه‌های مالی که در اختیار پروژه‌ها قرار می‌گیرد و شاید پایین‌تر از حد استاندارد و طبیعی است، با چالش‌های تولیدی هم روبه‌رو است و این کار را برای کارگردان سخت‌تر می‌کند. بازیگر فقط با کارگردان، فیلم نامه و مخاطبش طرف است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.