2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ترفندهای مهم برای مرتب بودن همیشگی خانه

ترفندهای مهم برای مرتب بودن همیشگی خانه

اگر می خواهید خانه شما همیشه مرتب و تمیز باشد و مهمانان سر زده شما را غافلگیر نکنند به این روش ها توجه کنید.

دوات آنلاین -مهمانان سر زده برای هر کسی ممکن است از راه برسد اما در میان احتمال دارد خانه شما تمیز و مرتب نباشد. حتی اگر خبری از مهمان هم نباشد شما می توانید با ترفندها و روشهایی کاری کنید که خانه تان همیشه مرتب و منظم باشد.

 

اهمیت شستن ظرف ها در نظم خانه

خراسان نوشت: اگر واقعاً دوست دارید خانه‌ای مرتب داشته باشید، بهتر است از تلنبار کردن ظروف در ظرف شویی اجتناب کنید. هر شب بعد از صرف شام ظرف‌ها را در ظرف شویی قرار دهید یا شروع به شستن آن‌ها کنید. بهتر است این موضوع را به یک عادت هر روزه تبدیل کنید زیرا هر چقدر هم خانه‌تان را مرتب کنید، اما ظرف‌های کثیف داخل آشپزخانه را به موقع جمع نکنید خانه شما باز هم نامرتب و به هم ریخته به نظر می‌رسد.

 

فوت و فن های مرتب کردن خانه را یاد بگیرید

یک فرمول ساده برای منظم شدن خانه

شاید همیشه از خودتان می‌پرسید که چطور خانه را تمیز کنیم اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه کار کنیم خانه‌مان نامرتب نشود  یا علت نامرتب بودن خانه ما چیست؟ از ترفند‌های تمیزکاری خانه ،مرتب سازی هر وسیله در سر جای خودش است. در بیشتر مواقع نامرتب بودن خانه مربوط به قرار دادن وسایل و لوازم در جای نادرستی است.

ترفندهای ساده برای مرتب کردن و نظافت خانه

 برنامه ویژه برای نظافت منزل

تمیز کردن همه بخش‌های خانه آن هم در یک روز می‌تواند شما را بسیار خسته کند. بهتر است کار‌های خانه‌تان را دسته بندی کنید و برای هر کدام برنامه روزانه هفتگی، ماهانه یا سالانه داشته باشید. برای مثال پنج شنبه‌ها را به جارو زدن کل خانه اختصاص دهید. تمیز کردن اجاق گاز را دو روز در هفته انجام دهید و برای شست‌و‌شوی لباس‌ها و گردگیری خانه هم  برنامه مشخصی داشته باشید.

 

با استفاده از این ترفند‌های مرتب بودن خانه دیگر لازم نیست زمان زیادی را به تمیز کاری اختصاص دهید. بلکه تنها با صرف چند دقیقه در روز می‌توانید خانه ای مرتب و منظم داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: برای پاک کردن لکه های سرامیک از چی استفاده کنیم

کجاهای خانه آلوده هستند

احتمالاً در خانه شما هم بخش‌هایی وجود دارد که بیشتر از دیگر نقاط خاک و آلودگی در آن دیده می‌شود. بهتر است قسمت‌هایی از خانه را که گرد و خاک بیشتری در آن‌ها وجود دارد ،شناسایی و سعی کنید روزانه یک بار این نقاط را جارو بزنید. لازم نیست برای این کار زمان زیادی صرف کنید تنها ۵ دقیقه و به سرعت برای جارو زدن این بخش‌ها وقت بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای نظافت حمام به بهترین شکل

 

 جاکفشی به خانه شما نظم می دهد

جاکفشی یکی از وسایل نسبتا مهم به ویژه زمان آمدن مهمان به شمار می‌آید. برای داشتن خانه‌ای مرتب و منظم جاکفشی مناسب می‌تواند تا حدودی مشکلات به هم ریختگی جلوی در را برطرف کند. شما هر قدر هم کف خانه و لوازم خانه را بسابید اما اگر راهروی  منزل یا ورودی نامرتب باشد تمام زحمات شما دیده نخواهد شد زیرا وجود کفش‌های زیاد و به هم ریخته در جلوی در خانه تصویر جالبی به وجود نمی‌آورد بنابراین برای داشتن یک خانه مرتب و منظم به جاکفشی منزل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

برای نوشتن این مطلب از «فرادید» کمک گرفته شده است

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.