2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ترفندهایی برای نظافت حمام به بهترین شکل

ترفندهایی برای نظافت حمام به بهترین شکل

برای تمیز کردن حمام حتما به توصیه های این مطلب توجه کنید و چیزی را از قلم نیندازید.

دوات آنلاین -حمام از جمله قسمت های خانه است که به دلیل داشتن رطوبت باید مرتب تمیز شود. بی توجهی به نظافت آن می تواند باعث بیماری شود برای همین همیشه برای چنین کاری وقت لازم را بگذارید.

 

تمیز کردن دیوار و کف حمام

برای دیوارها و کف حمام می توانید از شوینده های موجود در بازار استفاده کنید اما این فقط بخشی از ماجرا است. درزهای بسیاری در دیوار و کف حمام و دستشویی وجود دارد. تمیز کردن آنها ضروری است چرا که آلودگی در درزهای آن هم در محل مرطوب می‌تواند به دیگر نقطه‌ها سرایت کند.

 

برق انداختن سرامیک و شیارهای بین آن ها شما می توانید از سفید کننده ها و مقداری پنبه یا موارد مشابه کمک بگیرید. این پنبه ها را به صورت گلوله های بزرگ درآورده و در سفید کننده بزنید و سپس بر روی آن ها بکشید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهای پاک کردن چربی از روی گاز و کابینت

 

همچنین می توانید مسواک را بعد از قدیمی شدن ، داخل آب جوش بریزید تا هرگونه جرمی از آن جدا شود تا با استفاده از آن ، هر جایی که دسترسی سخت است را تمیز کنید که استفاده از آن نیز بسیار راحت است .

 

یک نکته مهم این است که اگر راه آب حمام به علت جمع شدن مو گرفته بود می توانید مقداری جوش شیرین را درون آن بریزید و سرکه را نیز برای تاثیر بیشتر به آن اضافه کنید و سپس پنج دقیقه صبر کنید و مقداری آب گرم بریزید .

دوش حمام را چطور تمیز کنیم

شیوه نظافت دوش حمام

در تمیز کردن حمام، شتسشوی دوش آن بسیار اهمیت دارد زیرا به علت رطوبت، محل تجمع باکتری‌های زیادی است که اگر آن را مرتب شستشو ندهید می‌تواند باعث بیماری‌های ریوی و حتی پوستی شود. از طرفی به دلیل وجود املاح در آب شهری، ممکن است روزنه‌های دوش بگیرد و به خوبی کار نکند.

 

بیشتر بخوانید: برای پاک کردن لکه های سرامیک از چی استفاده کنیم

 

پس بهتر است هر چند وقت یک بار، هم برای سلامتی و هم برای کارایی بهتر، اقدام به تمیز کردن آن کنید. برای این کار، سردوش را در یک کیسه پلاستیکی پر از سرکه غوطه‌ور کنید و در کیسه را گره بزنید و اجازه دهید یک شب تا صبح در آن بماند، سپس دوش را آبکشی کنید.

 

حالا اگر می خواهید شیر آلات در حمام برق بزنند، می توانید برای این کار از سرکه استفاده کنید . بالا تا پایین حمام را با سرکه شستشو دهید و برای دوش نیز از سرکه و آب جوش استفاده کنید که هرچقدر سرکه بیشتر باشد، تمیزی و درخشندگی بیشتر خواهد بود .

بهترین روش برای تمیز کردن آیینه حمام چیست

تمیز کردن شیشه و آیینه حمام

شاید اصلا به فیلتر قهوه توجه نکرده باشید و خیلی راحت آن را دور بریزید اما اگر یک بار با آن به تمیز کردن شیشه و آینه بپردازید، دیگر هیچوقت آنها را دور نخواهید انداخت .

 

منابع: ایرنا - نمناک

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
ایرانی 1401/06/22
خیلی عالی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.