2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین ترفندها برای بیشتر کردن ماندگاری مواد غذایی در یخچال

بهترین ترفندها برای بیشتر کردن ماندگاری مواد غذایی در یخچال

اگر می خواهید مواد غذایی شما مدت بیشتری در یخچال بماند، خراب و فاسد نشود و قابل استفده باشد حتما روش ها و فوت و فن هایی را در این مطلب آمده است امتحان کنید.

دوات آنلاین -خیلی از ما عادت داریم همیشه یخچال خودمان را پر نگه داریم و اصلا وقتی کمی یخچال خلوت می شود احساس بدی پیدا می کنیم این یک عادت نادرست است چون همه می دانیم بهترین کار خرید به اندازه مواد غذایی است تا هر چیزی را تازه بخوریم اما به هر حال استفاده از یخچال هم نیاز ضروری زندگی است پس باید ترفندهایی را به کار بگیریم تا ماندگاری خوراکی ها بیشتر شود.

 

دمای مناسب یخچال برای نگهداری مواد غذایی

به نوشته همشهری، رابرتسون، نویسنده کتاب نکاتی درباره آشپزخانه کوچک، است. او در کتاب خود به موضوع نگهداری مواد غذایی در یخچال پرداخته و به این نکته اشاره کرده که دمای یخچال را باید بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد نگه داریم.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که قارچ سیاه نشود

 

این آشپز معروف معتقد است که اغلب یخچال‌ها آنقدر که فکر می‌کنیم سرد نیستند. هوای پیرامون یخچال هم باید گردش داشته باشد تا قدرت خنک کنندگی آن حفظ شود.

چگونه ماندگاری مواد غذایی در یخچال را بیشتر کنیم

بسته بندی میوه و سبزیجات

گاردین نیز به نقل از فلیسیتی کلوک، روزنامه نگار سلامت نوشته: به طور کلی، مواد غذایی (مثلا میوه‌ها و سبزیجات) باید از بسته‌بندی‌های خود خارج شوند تا بتوانند نفس بکشند. چیزهایی که کهنه می‌شوند را در ظروف در بسته و چیزهایی که پوشیده می‌شوند را در ظروفی که جریان هوا دارد قرار دهید تا کپک نزنند.

 

بدانید: برای جلوگیری از جوانه زدن سیر چکار کنیم

 

سیب‌زمینی‌ها و سبزیجات ریشه‌ای را درون کیسه‌های تیره و قابل تنفس قرار دهید؛ کیسه آنها را عوض کنید؛ لازم نیست آنها را در یخچال نگه دارید اما باید خشک و خنک باشند؛ نگهداری سبزیجات در کیسه‌های مخصوص که دوام بیشتری به آنها می‌دهد نیز مفید است.

 

لیمو و پیاز نصفه را با غلاف‌های سیلیکونی کشدار یا سلفون بپوشانید.

 

نگهداری سس در یخچال

انواع رب و سس‌هایی مانند پستو را در ظرفی در دار بریزید و روی آن یک لایه روغن قرار دهید تا کپک نزند. رابرتسون می‌گوید مواد موجود در یخچال را باید دید تا زودتر استفاده شوند. روی ظروف تاریخ بزنید؛ این واقعا مهم است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.