2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی وسایل خانه

بهترین روش برای از بین بردن زنگ زدگی وسایل خانه

با استفاده از ترفندهای ساده می توانید زنگ زدگی سطوح فلزی خانه را از بین ببرید.

دوات آنلاین -چه بخواهیم چه نخواهیم گاهی اوقات وسایل فلزی خانه زنگ می زند. دلایل آن هم مشخص است اما فعلا به آن کاری نداریم و دنبال روش ها و ترفندهایی بای حل این مشکل هستیم؛ راهکارهایی که ساده باشد.

 

روش طبیعی برای رفع زنگ زدگی

اگر در خانه با زنگ زدگی سطوح مواجه شدید می توانید از یک خمیر خیلی ساده استفاده کنید.

 

به نوشته ایسکانیوز خمیری از نمک و آب لیمو درست کنید و آن را به محل مورد نظر بزنید و فابریک را در برابر نور خورشید قرار دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد آن را بشویید و همچنین می توانید سرکه سفید را جایگزین آب لیمو کنید. هرچند ساعت یک بار پارچه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اثر آب لیمو باعث سفید کردن و از بین بردن رنگ لباس نشده باشد.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای نظافت حمام به بهترین شکل

 

سه ساعت آن را در همین حالت نگه دارید و بعد ریموور زنگ زدگی را ده دقیقه روی محل قرار دهید و بعد از آن یک حوله خشک را روی آن قسمت بیاندازید. تا سه ساعت آن را مقابل نور خورشید قرار دهید و بعد در نهایت با آب سرد، آن را بشویید یا داخل ماشین لباسشویی بیاندازید.

زنگ زدگی سطوح فلزی در خانه را چطور از بین ببریم

از بین بردن زنگ زدگی با سیب زمینی و صابون

اول فلز را درون آب و صابون بیاندازید و بعد از آن را در آورده و با لایه های سیب زمینی روی آن بکشید یا به اصطلاح، آن را اسکراب کنید.

 

گوجه فرنگی برای محل زنگ زده

یک عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و بخشی از آن را روی محل زنگ زدگی بزنید. برای اثربخشی بیشتر کمی نمک نیز اضافه کنید.

 

سرکه سفید برای اثر زنگ زدگی روی پارچه

قسمت زنگ زده روی لباس را داخل سرکه سفید کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. ۲۴ ساعت آن را در همین حالت نگه دارید و اجازه دهید که لباس خشک شود تا لکه ها کم کم ازبین بروند و همچنین می توانید کمی جوش شیرین و لیمو ترش را برای افزایش اثربخشی به آن اضافه کنید و سپس با یک اسفنج روی محل مورد نظر بکشید تا سرکه به خورد پارچه برود و بعد آن را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید و همچنین می توانید از پودر ماشین لباسشویی نیز برای از بین بردن لکه استفاده کنید. اگر بعد از این پروسه باز هم لکه باقی مانده بود، دوباره آن را تکرار کنید.

 

حتما بخوانید: ترفندهای پاک کردن چربی از روی گاز و کابینت

 

علاوه بر این روش می توانید از تمبرهندی استفاده کنید که طرفداران بسیار زیادی دارد اما برای خوردن ، نه برای پاک کنندگی. کافی است که محل مورد نظر از پارچه را با آب تمبر هندی شستشو دهید یا این که خمیر تمبر هندی را مستقیم روی آن بگذارید.

 

تاثیر آب لیمو و سرکه را امتحان کنید

کمی آب لیمو را روی محل مورد نظر بریزید و ده دقیقه صبر کنید و سپس با یک مسواک بلااستفاده روی لکه بکشید. در صورت پاک نشدن لکه ها، دوباره آب لیمو با کمی نمک روی سطح بریزید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

 

همچنین می توانید دو فنجان سرکه را با جوش شیرین و آب لیمو ترکیب کرده و روی سنگ توالت بریزید و اجازه دهید که یک ربع در همین حالت بماند و سپس با آب زیاد و فرچه روی آن بکشید.

با روش هایی بای پاک کردن اثر زنگ زدگی آشنا شوید

از مایع ظرفشویی استفاده کنید

یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را روی محل مورد نظر بزنید و سپس یک قیقه صبر کنید تا محل خشک شود و بعد آن را اسکراب کرده و با ناخن بکنید و آن قسمت را با آب سرد شستشو دهید.

 

خمیردندان؛ علاج زنگ زدگی سطوح فلزی

خمیردندان را مستقیما روی ناحیه مورد نظر حتی سطوح فلزی بزنید و اجازه دهید که مدتی قبل از اسکراب یا پاک کردن، خمیر دندان روی سطح بماند و سپس آن را با آب و صابون شستشو دهید.

 

چند ترفند دیگر برای پاک کردن زنگ زدگی

یک عدد سنگ پا را روی محل مورد نظر بکشید تا زنگ زدگی ها از بین بروند.

 

محل مورد نظر را به الکل آغشته کنید تا از شر زنگ زدگی ها خلاص شوید. اجازه دهید تا الکل به طور کامل خشک شود.

 

بدانید: نکات طلایی برای گردگیری خانه با مواد طبیعی

 

کمی گلسیرین، پودر سفیدکننده، هیدروژن پراکسید و جوش شیرین را به آب اضافه کنید و ترکیب خمیری به دست آمده را روی محل زنگ زدگی بزنید و بعد آن را با آب شستشو دهید.

 

مقداری پاک کننده فایبرگلس ، جوش شیرین، استون، یک براش نایلونی نرم و پارچه سفید تهیه کنید. سپس جوش شیرین را روی محل مورد نظر بریزید و با براش و آب، آن را روی لباس پخش کنید تا شکلی خمیری پیدا کند. یک ساعت آن را در همین حالت رها کنید. سپس یک اسفنج مرطوب را روی محل مورد نظر بزنید تا لکه ها به طور کامل محو شوند و بعد پاک کننده مخصوص را بزنید. در صورت باقی ماندن لکه ها کمی روی آن، استون بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.