2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ترفندهای طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

ترفندهای طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

نکات کلیدی برای نظافت آشپزخانه را در این مطلب مرور کرده ایم.

دوات آنلاین -اگر می خواهید آشپزخانه مرتب و تمیزی داشته باشید باید یکسری ترفندها را همیشه به کار بگیرید و یادتان باشد همیشه استفاده از مواد طبیعی بهتر از شوینده های شیمیایی است پس سرکه و جوش شیرین را فراموش نکنید.

آشپزخانه را چطور تمیزو مرتب کنیم

مرتب کردن کابینت ها

برای اینکه کابینت ‌همیشه مرتب باشد بهتر است از جعبه‌هایی برای چیدن وسایل استفاده کنید. همیشه کف کابینت‌ها را نایلون ضخیم بپوشانید و هر بار نایلون‌ها را بشویید و دوباره استفاده کنید.

 

البته برای گردگیری کابینت ابتدا وسایل را کامل بیرون بیاورید و کف و درها را دستمال بکشید. ترکیب روغن لیمو و سرکه سفید هم برای جلا دادن قسمت های چوبی کابینت به ویژه درها بسیار مفید است.

 

در ادامه ظروف را بشویید و وسایل اضافی مانند داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید یا اگر حبوبات یا خوراکی های دیگر خراب شده آنها را هم دور بیندازید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای نظافت حمام به بهترین شکل

 

بهتر است  لیوان‌های داخل کابینت ها را هم تمیز کنید. استفاده از سرکه و جوش‌ شیرین و اسکاچ نرم برای از بین بردن کدری لیوان ها و ظروف کریستالی خیلی مفید است.

 

اگر هم ظرف مسی در کابینت دارید می توانید آن را با نمک و سرکه تمیز کنید. یادتان باشد از پارچه نرم برای این کار استفاده کنید.

 

تمیز کردن یخچال

طبیعی است که دور ریختن خوراکی های خراب شده در اولویت قرار دارد. ضمن اینکه باید حتما برای چیدن خوراکی ها نظم خودتان را داشته باشید تا بدانید چی را از کجا بردارید.

 

داخل یخچال را می توانید با جوش شیرین و آب داغ تمیز کنید. دو قاشق جوش شیرین برای یک لیتر آب کافی است.

 

در ضمن می توانید برای از بین بردن بو در یخچال کمی پودر قهوه را به مدت 24 ساعت داخل آن بگذارید.

برای تمیز کردن آشپزخانه از چه موادی استفاده کنیم

نظافت اجاق گاز، فر و سینک

استفاده از سرکه و جوش شیرین و البته ترکیب کردن آنها با آب برای نظافت فر و اجاق گاز خیلی بهتر از شوینده های شیمیایی است. برای سینک هم می توانید همین می توانید این کار را نجام بدهید و در مرحله بعد کمی آرد داخل سینک بریزید و چند دقیقه اجازه بدهید همان طور بماند. این کار به براق شدن سینک کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید: چکار کنیم ماشین لباسشویی بو نگیرد

 

گام بعدی تمیز کردن هود است که می توانید با استفاده از چند قطره روغن نباتی و اسکاچ نرم روی آن را کامل تمیز کنید.

 

فیلتر هود را هم که در دریچه آن است و خیلی چرب و کثیف می شود حتما دربیاورید و با آب جوش بشویید. اگر داخل آب چند قطره مایع ظرفشویی هم بریزید خیلی بهتر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.