2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه فرنی ورمیشل؛ دسر هندی

طرز تهیه فرنی ورمیشل؛ دسر هندی

فرنی ورمیشل از آن دسرهایی است که اگر یک بار درست کنید طرفدار همیشگی آن خواهید شد.

دوات آنلاین -فرنی ورمیشل یک دسر هندی و مخصوص عیدها و جشن های آنها است اما این دسر آنقدر خوشمزه است که به کشورهای مختلف جهان راه یافته و بد نیست شما هم با یاد گرفتن دستور پخت آن یک بار امتحانش کنید.

 

مواد لازم برای فرنی ورمیشل

به نوشته خراسان شما برای درست کردن این فرنی به مواد زیر نیاز دارید:

ورمیشل خرد شده: یک پیمانه

روغن: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 6 پیمانه

شکر:  نصف   پیمانه

پودر هل: به میزان لازم

زعفران حل شده در آب جوش: 1-2 قاشق چای خوری

بادام خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

خلال یا پودر پسته: برای تزیین

با طرز تهیه و دستور پخت فرنی ورمیشل آشنا شوید

دستور پخت فرنی ورمیشل

۱-برای تهیه فرنی ورمیشل از یک تابه نچسب بزرگ استفاده کنید. تابه را روی شعله متوسط داغ کنید. سپس روغن را داخل تابه و ورمیشل را داخل آن  بریزید و تفت بدهید تا به رنگ طلایی روشن درآید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت فرنی با آرد برنج

 

2-شیر را آرام آرام اضافه و همزمان شعله زیر تابه را زیاد کنید. وقتی شیر جوش آمد دوباره شعله را روی متوسط تنظیم کنید. حدود نیم ساعت بگذارید شیر روی شعله ملایم بماند تا غلیظ و حجمش تقریباً نصف مقدار اولیه شود. در این مدت مرتب مواد را هم بزنید و کف و دیواره‌های تابه را پاک کنید تا مواد نسوزد و فرنی شما طعم تلخی نگیرد.

 

3-شکر، زعفران، هل و بادام خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

 

4-بگذارید فرنی ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند و سپس آن را از روی شعله بردارید. البته اگر دوست دارید فرنی سفت‌تر شود می‌توانید مدت بیشتری آن را روی شعله بگذارید. اما توجه کنید که وقتی فرنی خنک شود غلیظ‌تر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی ساده و خانگی

 

5-فرنی ورمیشل شما آماده است. آن را در ظرف سرو بریزید و با مغز پسته یا بادام تزیین کنید. می‌توانید فرنی را گرم سرو کنید یا بگذارید خنک شود.

 

یک نکته ریز

اگر دوست دارید می‌توانید روی فرنی مقداری کشمش هم بریزید. معمولاً فرنی ورمیشل با ماندن در یخچال سفت می‌شود. برای سرو مجدد آن می‌توانید کمی شیر اضافه و دوباره آن را گرم کنید تا به حالت مطلوب برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.