2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طرز تهیه کاچی ساده و خانگی؛ خوشمزه تر از همیشه

طرز تهیه کاچی ساده و خانگی؛ خوشمزه تر از همیشه

اگر می‌خواهید خیلی ساده و راحت کاچی خوشمزه‌تر از همیشه درست کنید دستور پختی را که در این مطلب آمده است رعایت کنید.

دوات آنلاین -کاچی دسری خوشمزه و پرطرفدار است که البته از قدیم مرسوم بود برای زنانی که تازه وضع حمل کرده‌اند خاصیت‌های زیادی دارد اما همه آن را دوست دارند و می‌وانید این دسر را به عنوان صبحانه یا عصرانه هم میل کنید. طرز تهیه کاچی را به نقل در ادامه بخوانید:

 

مواد لازم برای کاچی

آرد گندم: ۱ پیمانه

کره: ۲۰۰ گرم

آب: ۳ پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

زعفران: ۱ قاشق چای خوری

خلال بادام: ۱ قاشق غذا خوری

خلال پسته: ۱ قاشق غذا خوری

کاچی را چه طور درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت کاچی خانگی

۱. ابتدا برای تهیه کاچی یک قابلمه را انتخاب کنید و آب در آن بریزید، سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا شکر آب شود و محلولی غلیظ به‌دست آید. سپس آن را از روی اجاق گاز بردارید و گلاب به آن اضافه کنید. به دو نکته در اینجا توجه کنید، یکی اینکه وقتی گلاب را اضافه کنید که قابلمه روی حرارت نباشد تا عطر گلاب نپرد و دومی اینکه غلظت مایع شما باید به اندازه غلظت شهد مربا باشد.

 

بیشتر بخوانید: فرنی با آرد برنج؛ دستور پخت کامل

 

۲. در مرحله بعدی در قابلمه‌ای آرد را بریزید و سپس کره را به آن اضافه کنید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا خام بودن آرد از بین برود و رنگ آن کمی به قهوه ای سوخته متمایل شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حمص، دسر معروف لبنانی

 

۳. در گام بعدی شیره‌ای را که در مرحله اول درست کردید را به ظرف آرد اضافه کنید و آن را حدود ۱۵ دقیقه به طور مرتب و با دقت و سریع هم بزنید، تا آرد حالت گوله گوله به خود نگیرد. سپس خلال‌های پسته و بادام را که از قبل تهیه کرده‌اید را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

 

۴. در مرحله آخر بر روی در قابلمه یک دم کنی قرار دهید و قابلمه را بر روی شعله پخش‌کن با حرارت پایین به مدت زمان حدود ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کاچی کاملاً جا بیفتد و پخته شود. پس از آماده شدن کاچی آن را در یک کاسه کوچک بکشید و با کمی خلال پسته و پودر دارچین تزیین کنید.

 

منبع: ایرنا زندگی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.