2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه 3 نوع موچی ژاپنی: بستنی، شکلاتی و توت فرنگی

طرز تهیه 3 نوع موچی ژاپنی: بستنی، شکلاتی و توت فرنگی

دستور تهیه موچی، دسر ژاپنی خوشمزه را در این مطلب یاد بگیرید و آن را با توت فرنگی، کاکائو یا بستنی درست کنید.

دوات آنلاین -موچی یکی از دسرهای ژاپنی است که توانسته به دسری بین المللی تبدیل شود. این دسر را با مواد مختلف درست می کنند اما معمولا نوع بستنی آن و همچنین موچی توت فرنگی و شکلاتی از همه پرطرفدارتر است.

موچی توت فرنگی را چطور درست می کنند

موچی توت فرنگی را چطور درست می کنند

به نوشته ایرنا شما برای درست کردن موچی توت فرنگی باید مواد زیر را آماده کنید:

آرد برنج سفید: ۱ لیوان

آب: دو سوم لیوان

نمک دریایی یا نمک ساده: نصف قاشق چایخوری

شکر سفید: ۳ قاشق غذاخوری

توت فرنگی: ۲۰۰ گرم

پودر نشاسته: نصف لیوان

 

فیلم: آموزش تهیه دسر مجلسی با کمپوت هلو

 

دستور پخت موچی با توت فرنگی

۱. برای تهیه کیک برنجی با مغز توت فرنگی آرد برنج و شکر و نمک را مخلوط کرده و ۲ بار الک می‌کنیم.

 

۲. سپس دو سوم لیوان آب را به آن اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم.

 

۳. سپس روی ظرف را با نایلونی پوشانده و به مدت یک دقیقه در ماکرویو قرار می‌دهیم، پس از یک دقیقه مواد را خارج کرده هم بزنید و دوباره برای مدت ۱ دقیقه دیگر در ماکرویو قرار بدهید.

 

۴. بهتر است این مراحل را ۳ بار تکرار کنید تا کیک برنجی به خوبی پخته و منسجم شود.

 

۵. بر روی تخته‌ای نشاسته ذرت ریخته و خمیر آرد برنج را به خوبی ورز می‌دهیم.

 

۶. سپس خمیر را به ۶ یا ۷ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را در کف دست خود باز کنید.

 

۷. سپس یک توت فرنگی یا نصفه را در وسط خمیر گذاشته و خمیر را دور توت فرنگی می‌پیچیم.

 

۸. کیک برنجی‌ها را برای ۱ تا ۲ ساعت قبل از سرو در پخچال بگذارید تا خوب سرد شوند.

دسر موچی را با بستنی تهیه کنید

روش درست کردن دسر موچی با بستنی

به نوشته تبیان شما برای این دسر ژاپینی ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

- آرد برنج       200 گرم

- نشاسته ذرت      نصف پیمانه

- بستنی        به میزان لازم

- شکر    50 گرم

- آب      180 میلی لیتر

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر تیرامیسو ایتالیایی

 

طرز تهیه

ابتدا آرد برنج را با شکر داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید، در صورتی که از رنگ های مجاز خوراکی استفاده می کنید باید در این مرحله آن را به مخلوط آرد برنج و شکر اضافه کنید.

 

حالاکم کم آب رابه مواد اضافه کرده و هم بزنید و مراقب باشید تا آرد گلوله نشود و مخلوط کاملا یکدست باشد. از کاغذ شیرینی پزی برای سطح کار استفاده کنید، حالا باید نشاسته ذرت را روی سطح کار بریزید البته اگر برای این کار از الک استفاده کنید بهتر است.

 

خمیر را روی سطح پهن کنید به طور که قطر نازکی داشته باشد، حالا خمیر پهن شده را روی یک سینی قرار دهید و آن رابرای 15 دقیقه داخل یخچال بگذارید، سپس آن را بیرون آورده و با استفاده از یک قالب گرد به قطر 6 سانت خمبر را قالب برنید و پودر نشاسته روی خمیرهای قالب زده را پاک کنید.

 

سپس خمیر ها را روی هم قرارداده و فراموش نکنید که لابلای خمیرها را سلفون بگذارید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری شود، حالاخمیرها را به مدت نیم ساعت در یخچال قراردهید.

 

در مرحله آخر خمیرها را از یخچال بیرون آورده و یک قاشق یا یک اسکوپ از بستنی مورد نظر خود را بردارید و وسط خمیر بگذارید، در صورت تمایل می توانید یک تکه میوه تازه یا خشکبار را در وس بستنی قرارداده و سپس اطراف خمیر را جمع کنید و به شکل توپ کوچک درآورید.

 

هر توپی را که درست می کنید داخل سلفون بپیچید تا سلفون دور خمیر را بپوشاند، در نهایت می توانید آن را با سس شکلات، پودر نارگیل، ترافل و هر خوراکی تزیینی دیگر به دلخواه تزیین کنید.

اگر چه طرز تهیه موچی با بستنی رایج تر از انواع دیگر آن است اما غیر از بستنی می توانید داخل شیرینی موچی را با مغز بادام، گردو، فندق نیز پر کنید.

طرز تهیه موچی شکلاتی را یاد بگیرید

موچی ژاپنی از نوع شکلاتی

برای تهیه موچی شکلاتی به مواد اولیه زیر نیاز دارید

- آرد برنج        200 گرم

- نشاسته ذرت        نصف پیمانه

- شکر        نیم کیلو

- پودر کاکائو      به میزان دلخواه

- شکلات تخته ای    به میزان دلخواه

- آب         به میزان لازم

 

فیلم: طرز تهیه دسر لوتوس میوه ای

 

دسر موچی شکلای را این طوری درست کنید

ابتدا آرد برنج را به همراه شکر در کاسه ای ریخته و مخلوط می کنیم، سپس آب را کم کم به آن ها اضافه کرده و هم می زنیم تا گلوله نشود و ترکیب کاملا یکدست شود.

 

در این مرحله با استفاده از  قابلمه مخصوص بخارپز خمیر را بپزید، قابلمه را روی حرارت قرار دهید و خمیر را به مدت 15 دقیقه حرارت دهید.

 

دقت داشته باشید که روی قابلمه دم کنی بگذارید و به هیچ وجه در قابلمه را باز نکنید، بعد از گذشت 15 دقیقه در قابلمه را بردارید و خمیر را خوب هم بزنید تا مجددا کمی بپزد، این کار را چند بار تکرار کنید و مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا یکدست و نرم شده و به حالت سفت و ژلاتینی در آید، حالا خمیر شیرینی برنجی شما آماده است.

 

می توانید کمی از خمیر شیرینی را جدا کرده و به آن پودر کاکائو بزنید، حالا نوبت پهن کردن خمیر است، روی سطحی صاف کاغذ روغنی پهن کنید و نشاسته ذرت را روی آن الک کنید، خمیر را روی نشاسته ذرت قرار دهید و مقداری دیگر روی خود خمیر بپاشید، خمیر را با استفاده از وردنه پهن کنید تا نازک شود.

 

خمیر را به همان حالت به همراه کاغذ روغنی زیرش روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد.

بعد از آن که خمیر خوب خودش را گرفت آن را با قالب برش گرد برش دهید و قالب بزنید، نشاسته ذرت اضافه و باقی مانده روی خمیرهای قالب زده شده را با کمک قلمو پاک کنید، روی خمیر ها سلفون گذاشته و آن ها را روی هم قرار دهید و مجددا آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

 

در مرحله آخر خمیرها را از یخچال خارج کنید و آن مقدار خمیری را که با پودر شکلات مخلوط کرده اید را به صورت گرد وسط خمیر بگذارید

 

حالا خمیر را جمع کرده و به شکل توپ کوچک درآورید، هر توپی را که درست می کنید داخل سلفون بپیچید تا سلفون دور خمیر را بپوشاند و در مرحله آخر می توانید آن را با سس شکلات، ترافل و  پودر نارگیل به دلخواه تزیین کنید.

 

همچنین می توانید داخل این شیرینی از شکلات استفاده کنید و هم بعد از گلوله کردن خمیر دور آن، شیرینی را داخل پودر کاکائو یا شکلات آب شده بغلتانید.

 

طرز تهیه موچی شکلاتی به همین سادگی است، می توانید داخل مواد اولیه خمیر موچی نیز از پودر کاکائو استفاده کنید، همچنین می توانید از میوه های دلخواهتان نیز در مواد داخل موچی استفاده کرده و خوشمزگی طعم آن را دو برابر کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.