2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پیاز سفید بهتر است یا زرد و قرمز

پیاز سفید بهتر است یا زرد و قرمز

هر کدام از انواع پیازها چه کاربردهایی دارند و کدام نوع برای آشپزی بهتر است؟

دوات آنلاین -یکی از نکات ریز اما مهم در آشپزی انتخاب نوع پیاز است. همان طور که می دانید پیازها انواع مختلفی دارند و آنها را معمولا در رنگ های قرمز، زرد یا سفید می بینیم. در ادامه با کاربرد هر یک از آنها آشنا شوید.

پیاز زرد برای آشپزی بهتر است

کاربرد پیاز زرد در آشپزی

به نوشته همشهری، قبل از هر چیز تذکر این نکته مهم است که اگر خواستید غذایی بپزید که نوع پیاز مورد نیاز آن را نمی دانستید حتما سراغ زرد بروید چون این نوع برای آشپزی مرغوب تر است و طعم بهتری به غذای شما می دهد.

 

پیاز زرد دوام بیشتری دارند و به غذا لعاب خاصی می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم سیب زمینی و پیاز خراب نشود

 

پیاز شیرین چه رنگی است

پیاز شیرین، طعم ملایم‌تری دارد و آب دارتر است و گوگرد کمی (بالتبع بوی کمتر) دارد. پوست این پیاز مایل به زرد و در داخل سفید است. برای غذا خوب است چون روی طعم غذا اثر منفی نمی‌گذارد.

 

اگر اهل پیاز سوخاری هستید این پیاز نتیجه بهتری به شما می‌دهد.

پیاز قرمز چه کاربردهایی دارد

پیاز قرمز برای چی خوب است

پیاز قرمز دارای پوست بنفش یا قرمز و لایه‌های داخلی سفید و بنفش است. این پیاز محبوب طعمی قوی دارد و مطمئنا می‌تواند اشک شما را در بیاورد. پیاز بنفش برای سرخ کردن عالی است و پوست آن هم تخم‌مرغ‌های شب عید را به خوبی رنگ می‌کند.

 

طعم شیرین شگفت انگیز این پیاز حاوی ۱۰ درصد ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانی است و در تهیه ترشی هم نتیجه جذابی ایجاد می‌کند.

چه موقع از پیاز سفید استفاده کنیم

استفاده از پیاز سفید

پیاز سفید پوستی کاغذی دارد و رنگ داخلی آن سفید است؛ طعم شیرینی دارد اما زودتر از سایر پیازها خراب می‌شود. این پیاز استفاده‌های مختلفی دارد اما طعم شیرین و بافت ترد آن برای سالاد و سفره جذاب است.

 

حتما بخوانید: چکار کنیم کاهو در یخچال خراب نشود

 

شالت یا موسیر چیست

شکل کشیده این نوع پیاز در کنار عطر خاصی که دارد برای تزئین و سبک‌های جدید گارنیش غذا کاربرد خاصی دارد. شالت که به پیاز فرانسوی هم مشهور است ترکیبی از سیر و پیاز است و هم به صورت خام و هم پخته مصرف می‌شود. بافت تردی دارد و در کنترل سطح قند خون، آلرژی و بهبود گردش خون عالی عمل می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.