2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چکار کنیم کاهو در یخچال خراب نشود

چکار کنیم کاهو در یخچال خراب نشود

ترفندهایی برای تازه نگه داشتن کاهو در یخچال را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -یکی از مشکلاتی که شاید شما هم با آن مواجه باشید زود خراب شدن کاهو و زرد و پلاسیده شدن برگ های آن است اما چگونه می توان ماندگاری آن را در یخچال بیشتر کرد؟

 

بسته بندی مناسب کاهو

نکته اول این است که کاهو بعد از شست‌وشو باید خوب خشک شود. سپس باید آن را درست بسته بندی کنید. بهتر است آنها را در ظروف دارای در بگذارید یا اگر از کیسه فریزر استفاده می کنید سر آن را گره بزنید چون کاهو نباید با هوا در تماس باشد. اکسیژن برگ های کاهو را خراب می کند. زیب کیف هایی که هوای آن گرفته شده نیز بسیار مناسب هستند.

ترفندهایی برای بیشتر کردن ماندگاری کاهو در یخچال

جای کاهو در یخچال

نکته مهم دیگر جایی است که برای کاهو در یخچال در نظر می گیرید. حتما آن را  در یکی از قفسه های کشویی بگذارید تا با هر بار باز و بسته کردن در، کاهو در مجاورت هوای گرم قرار نگیرد.

 

بیشتر بخوانید: برای جلوگیری از جوانه زدن سیر چکار کنیم

 

نکته مهم دیگری که حتما باید در نظر بگیرید این است که کاهو نباید در کنار میوه هایی مانند گلابی، سیب و موز باشد. این نکته نیز دلیل علمی دارد. اینگونه میوه ها گاز اتیلن تولید می کنند که سبب خرابی کاهو می شود. اگرچه اتیلن سمی نیست  و حتی به رسیده شدن میوه های دیگر کمک می کند اما برای کاهو بسیار مضر است.

 

اتیلن در واقع باعث رسیدن میوه ها، باز شدن شکوفه ها و گل ها و همچنین ریزش برگ ها در پاییز می شود. گاز اتیلن در درون پوست میوه ها به مقدار بسیار کم وجود دارد و در مدت طولانی باعث رسیدن میوه ها می شود ولی گاهی هم میوه ها را صورت مصنوعی با این گاز، رسیده و روانه بازار می کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.