2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
چکار کنیم پوست مان سفید شود

چکار کنیم پوست مان سفید شود

روش های خانگی برای سفید شدن پوست و همچنین تقویت و شادابی آن را در این مطلب یاد بگیرید.

دوات آنلاین -برای سفید شدن پوست های تیره راه حل یک روزه و فوری وجود ندارد اما برخی روش های خانگی می توانند تاثیرگذار باشند و به شادابی پوست صورت شما کمک کنند.

 

در گام اول یادتان باشد لایه برداری از پوست بسیار مهم است چون سلول های پیر در لایه های بالاتر پوست قرار می گیرند و باعث تیرگی آن می شوند. مرطوب نگه داشتن پوست هم در سفیدی آن تاثیر زیادی دارد.

 

ماسک تخم مرغ برای سفید شدن پوست

یکی از روش های خانگی برای سفید شدن پوست استفاده از ماسک تخم مرغ و زردچوبه است. البته باید به این ترکیب یک لیوان آب پرتقال هم اضافه کنید.

 

به نوشته فرتاک نیوز برای تهیه این ماسک سفیده تخم‌مرغ و آب پرتقال را در کاسه‌ای باهم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط به‌شکل کف دربیاید. زردچوبه را به ترکیب اضافه کنید و حواس‌تان باشد که مخلوط بیش‌ازحد رقیق نباشد. با دست تمیز، مواد را با حالت دایره‌ای روی صورت بمالید و بگذارید که به عمق پوست‌تان نفوذ کند.

 

بیشتر بخوانید: فواید بخار آب برای پوست صورت چیست

 

ماسک باید ۱۵ دقیقه، درحالی‌که دراز کشیده‌اید، روی پوست‌تان قرار بگیرد. دراز بکشید تا مانع از اثر جاذبه روی ماسک و ریختن آن از روی پوست شوید.

 

بعد از مدت زمان گفته‌شده، ماسک را از روی صورت‌تان پاک و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. ۳-۴ قطره روغن زیتون، مرطوب‌کننده‌ای موثر و طبیعی است.

 

هنگام استفاده از ماسک، تی‌شرت یا لباسی کهنه بپوشید تا در صورت لک‌شدن و ریختن زردچوبه روی آن، غصه نخورید و با مشکل شست‌وشو دست به گریبان نشوید.

 

این ماسک، پوست را کاملا خشک می‌کند. پس بعد از استفاده، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

 

بیشتر بخوانید: فواید و ضررهای کرم ضدآفتاب چیست

 

هنگام استفاده از ماسک نباید حرف یا لبخند بزنید. زیرا کشیده شدن پوست در این حالت باعث چروک شدن آن می‌شود.

برای سفید شدن پوست چه روش های خانگی وجود دارد

ماسک عسل پوست را سفید می کند

با ترکیب کردن نشاسته و عسل ماسک خانگی درست کنید و آن را حدود 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد بشویید البته توقع نداشته باشید با یک بار انجام دادن این کار نتیجه دلخواه خود را بگیرید بلکه باید به صورت مداوم از این ماس استفاده کنید.

 

خوراکی هایی برای شاداب شدن پوست

حتما می دانید دو ویتامین ای و سی در شادابی و طراوت پوست تاثیر بسیار مهمی دارند.

 

 به نوشته هشمهری یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که از غلات کامل، آجیل، چربی‌های سالم، سبزیجات و میوه‌ها تشکیل شده، می‌تواند مواد مغذی پوست را تامین کند، آب کافی به پوست برساند و به اصطلاح سلول‌های اپیدرم را هیدراته کند و همچنین اثرات پیری را به حداقل برساند.

 

این فواید سلامتی از سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در این مواد غذایی حاصل می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.