2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آیینه عبرت

بیوگرافی محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آیینه عبرت

محمود دینی بازیگر باسابقه ای است که هنوز با نقش علی در آیینه عبرت در یادها مانده است. زندگینامه او را بخوانید.

دوات آنلاین -علی یکی از شخصیت های اصلی سریال آیینه عبرت بود که نقش او را محمود دینی بازیگر می کرد. با بیوگرافی این هنرمند در ادامه بیشتر آشنا شوید.

 

شروع بازیگری محمود دینی

محمود دینی متولد سال 1342 است و در شهر بیجار به دنیا آمده است. او بازیگری را از سن 22 سالگی شروع کرد البته نه به عنوان بازیگر نقش اصلی بلکه به عنوان هنرور در فیلم تیغ و ابریشم به کارگردانی مسعود کیمیایی جلوی دوربین رفت و بعد از آن با تلاش زیاد سعی کرد جایگاه بهتری را در سینما و تلویزیون به دست بیاورد.

محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آیینه عبرت

سریال های محمود دینی

محمود  دینی بازیگری بازیگری حرفه ای در تلویزیون را با سریال گزارش، نقطه صفر آغاز کرد. این سریال به کارگردانی محسن شاه محمدی تولید سال 1372 بود که از شبکه یک پخش شد. داستان این سریال درباره درگیری یک افسر پلیس با تشکیلات بزرگ و قدرتمندی از قاچاقچیان مواد مخدر است.

 

دینی بعد از آن در سریال برگریزان بازی کرد که آن را هم شاه محمدی کارگردانی کرده و اتفاقا جواد گلپایگانی نیز در آن حضور داشت و این دو بازیگر توانستند کاری موفق را روانه آنتن شبکه یک کنند.

محمود دینی بازیگر نقش علی در سریال آیینه عبرت

بازی در نقش علی در سریال آیینه عبرت

سریال آیینه عبرت سومین و البته آخرین مجموعه تلویزیونی است که محمود دینی در آن به ایفای نقش پرداخته است و اتفاقا نقش او یعنی شخصیت علی به یکی از نقش های به یادماندنی تبدیل شد و بعد از گذشت سالیان دراز هنوز از یادها نرفته و هر گاه این مجموعه بازپخش می شود، دوباره مورد توجه قرار می گیرد.

 

نکته جالب اینجا است که دینی، جواد گلپایگانی را برای نقش آتقی پیشنهاد داد، پیشنهادی بسیار مناسب که گلپایگانی به خوبی از عهده آن برآمد و آن طور که خودش گفته حنتی پرویز پرستویی هم نمی توانست به خوبی او نقش این معتاد را بازی کند.

 

دینی درباره نقش اش در آیینه عبرت گفته: درباره‌ شخصیت علی یا به طور کلی نقش‌هایی که ماندگار می‌شوند باید بگویم که این مساله به فیلمنامه و شخصیت فرد بستگی دارد. اگر ما بخواهیم شخصیتی را در ذهن بپرورانیم و بعد او را قهرمان کنیم کمااینکه خیلی از فیلمنامه نویسان این کار را کردند و شخصیت‌های خاصی را درست کردند و موفق نبود، اما بعد از گذشت چهل، چهل و پنج سال هنوز همه‌ی مردم فیلم «گوزن‌ها» را دوست دارند و دوباره آن را تماشا می‌کنند و یا سریال «آینه عبرت» که چندین سال از آن می‌گذرد را آی فیلم پخش می‌کند و مردم آن را دوست دارند. چون داستانی که ما داریم از دل مردم است و شخصیت‌هایی که نقش را بازی می‌کنند از دل اتفاقاتی هستند که در جامعه رخ داده و مردم همیشه دیده‌اند. یعنی شما می‌توانستید علی آینه عبرت را در کوچه و خیابان ببینید.

 

فیلم های سینمایی محمود دینی

دینی در سینما نیز کارنامه پرباری دارد. او در سال 1371 در دو فیلم تابع قانون و از بلور خون بازی کرد و سال بعد از آن ایفای نقش در فیلم شاهین طلایی به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی را پذیرفت.

 

محمود دینی در سال 73 پرکار بود و در سه فیلم مرد کوچک، حامی و مجازات جلوی دوربین رفت. گریز از مرگ فیلم دیگری از قدرت الله صلح میرزایی است که دینی در سال 74 در آن بازی کرد. این هنرمند یک سال بعد در فیلم گاومیش ها به کارگردانی  اکبر صادقی حضور یافت و بعد از آن دیگر بازی نکرد تا اینکه بعد از 22 سال خبر داده شد قرار است او فیلمی به نام گروگان را کارگردانی کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.