2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
فرق قهوه اسپرسو، لاته، آمریکانو و موکا چیست

فرق قهوه اسپرسو، لاته، آمریکانو و موکا چیست

شاید شما جزو آن دسته افرادی باشید که با تفاوت انواع قهوه ها آشنایی زیادی ندارند. پس می توانید از راهنمایی های این مطلب استفاده کنید.

دوات آنلاین -قهوه، محبوب ترین نوشیدنی جهان، انواع مختلفی دارد و طرز تهیه هر کدام متفاوت است.  قهوه ترک و فرانسه بیش از همه رواج دارد اما در ادامه می توانید با انواع دیگر قهوه از جمله اسپرسو، آمریکانو، لاته و موکا آشنا شوید و بدانید اینها چه فرق هایی با یکدیگر دارند.

فرق اسپرسو با دیگر قهوه ها چیست

قهوه اسپرسو چگونه درست می شود

برترین ها نوشت: این تصور نادرست وجود دارد که اسپرسو یک دانه است. در واقع کلمه اسپرسو به روش خاصی از دم کردن قهوه گفته می شود. اسپرسو نوعی قهوه است که در دستگاه اسپرسو دم می شود.

 

دانه ها قبلاً خوب آسیاب می شوند و سپس دوز سریعی از فشار زیاد و آب گرم دریافت می کنند. این ترکیب فشار و آب، مقدار کمی قهوه متراکم با طعم غنی استخراج می کند. یک جرعه اسپرسو حدود ۷ تا ۹ گرم قهوه آسیاب شده می برد که حدود ۲ اونس (۵۶ گرم) قهوه اسپرسو تولید می کند. دو جرعه دوبرابر قهوه آسیاب شده می برد و دو برابر قهوه اسپرسو تولید می کند.

قهوه لاته چطور درست می شود

طرز تهیه قهوه لاته چگونه است

لاته محبوب و مشهور یک نوشیدنی اسپرسوی ایتالیایی است که دو بخش شیر جوشیده و یک بخش قهوه دارد. معمولاً از کاپوچینو بزرگتر است و شیر بیشتری دارد و در فنجان ۷ اونسی (۱۹۸ گرمی) سرو می شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ها برای طعم دار کردن قهوه

 

از آنجائیکه شیر فقط جوشانده می شود و کف زیادی ندارد، سطح مناسبی برای ایجاد طرح های هنری فراهم می کند. شیر بیشتر به معنای طعم رقیق تر است و برای افرادی که تازه با طعم قهوه آشنا شده اند مناسب تر است.

 

قهوه آمریکانو چیست

آمریکانو یک جرعه اسپرسو و آب اضافی برای بیشتر کردن آن است. این طعم رقیقی ایجاد می کند که بیشتر شبیه قهوه صاف شده آمریکایی است تا یک جرعه اسپرسو. می توان ۶ تا ۸ اونس آب (۱۷۰ تا ۲۲۰ گرم آب) اضافه کرد و البته مقدار آن به دلخواه متغیر است. این قهوه بدون شیر و به صورت قهوه سیاه سرو می شود.

 

قهوه موکا

موکا یک قهوه محبوب و دسری با شکلات است. عموماً آن را با ترکیب یک جرعه اسپرسو و پودر کاکائوی مخلوط با شیر درست می کنند. شیر را می جوشانند و نوشیدنی را با هنر لاته تزئین می کنند. یکی از انواع آن بیچرین است که نوشیدنی مخصوص شهر تورین در ایتالیا است و ترکیبی از قهوه، خامه شکلاتی با طعم فندق و خامه غلیظ است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.