2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
خواص آب کاکتوس چیست؛ از  پوست تا کلسترول و قند خون

خواص آب کاکتوس چیست؛ از پوست تا کلسترول و قند خون

در این مطلب می خوانید آب کاکتوس چه خاصیت هایی دارد و برای چی خوب است و طرز تهیه خانگی آن چگونه است؟

دوات آنلاین -آب کاکتوس یک نوشیدنی معمولی و رایج نیست اما برخی بررسی ها نشان داده خواص گوناگونی دارد البته نباید از ضررهای آن نیز غافل شد. به هر حال شما هم می توانید این نوشیدنی را خودتان در خانه تهیه کنید.

 

آب کاکاتوس از چی گرفته می شود

آب کاکتوس از میوه گلابی خاردار تهیه می شود و ضمن تامین مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان، کالری و قند کمی دارد.

 

همچنین سطوح قابل ملاحظه پتاسیم، کلسیم، منگنز، مس و آهن، همچنین ویتامین های مختلف و فیتو نوتریتیو ها در این نوشیدنی موجود است و فلاونوئیدها، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای آمینه و بتاکاروتن را دارا است.

آب کاکتوس برای پوست خوب است

آب کاکتوس برای پوست

آب کاکتوس برای افرادی که مبتلا به بثورات پوستی هستند، تجویز می شود همچنین به درمان چروک و زخم کمک می کنند.

 

تسکین التهاب مفصلی  با آب کاکتوس

آب کاکتوس مهار آمدن لکوسیت است که به عنوان کاتالیزور در پیشرفت بیماری های التهابی عمل می کند. حاوی ویتامین A و B2 و C است که برای افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بسیار مفید است. خواص ضد التهابی آب کاکتوس برای از بین بردن درد و مبارزه با التهاب مفید است و همچنین سفتی و درد ناشی از آرتریت را کاهش می دهد.

 

بیشتر بخوانید: خواص شیره توت؛ از کم خونی تا یبوست

 

مفید برای روده

این آب به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کند و یک عامل سم زدایی طبیعی است که می تواند در درمان دیورتیکولیت و کولیت استفاده شود. خواص ملین آور این آب آن را می توان به عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست استفاده کرد. ماهیت ضد التهابی این آب در کاهش التهاب در مثانه و به ویژه در سنگ های صفراوی و عفونت های مثانه ادراری، کمک می کند.

 

فواید آب کاکتوس برای کلسترول  و قند خون

مصرف منظم آب کاکتوس می تواند سطح کلسترول را تقریبا 30% کاهش دهد. آب کاکتوس ی غنی از فیبر محلول است که میزان کلسترول LDL را در بدن کاهش می دهد؛ همچنین اکسیداسیون چربی را کاهش می دهد، که از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

 

همچنین مصرف منظم آب کاکتوس می تواند در حفظ سطح قند خون کمک کند. پکتین، فیبر محلول موجود در این آب، میزان جذب قند را توسط بدن انسان کاهش می دهد؛ بنابراین استفاده منظم از آب کاکتوس توسط بیماران دیابتی می تواند در جلوگیری از نوسانات سطح قندشان کمک کند. مطالعات همچنین نشان می دهد استفاده منظم از آب کاکتوس برای جلوگیری از دیابت نوع دوم مفید است با این حال، توصیه می شود مقدار مصرف شده برای جلوگیری از هیپوگلیسمی محدود شود.

 

بدانید: لیمو سنگی چیست و برای چی خوب است

 

سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید

مصرف منظم آب کاکتوس به حذف ویروس های مرگبار در بدن کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. سطح بالای فیتوکمیکال شیمیایی در کاکتوس موجب خنثی کردن تومورها و افزایش پاسخ ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان هایش همچنین در برابر پیری زودرس محافظت می کند.

با فواید آب کاکتوس آشنا شوید

فایده آب کاکتوس برای زنان

در طول دوره قاعدگی زنان درد شکمی را تجربه می کنند، آب کاکتوس فوری بدن را از سموم قاعدگی رهایی می بخشد. آب کاکتوس همچنین در کنترل تهوع مفید است.

 

2 خاصیت دیگر آب کاکتوس

آب کاکتوس برای جلوگیری از شروع و ایجاد سرطان مفید است.

 

این نوشیدنی بدن را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند و می تواند به بهبود عملکرد ورزشکاران از طریق افزایش مدت زمان فعالیت شان قبل از خسته شدن کمک کند.

 

دانستنی: کارلا یا خربزه تلخ چیست؛ خواص و عوارض

 

طرز تهیه آب کاکتوس در خانه

درست کردن آب کاکتوس در خانه روش کاملا ساده است. شما به مواد زیر احتیاج دارید:

 

یک ماهیتابه

یک قلاده پنیر

چاقو

آب

میوه کاکتوس گلابی خاردار ۱ تا ۲ عدد

شکر یا شیرین کننده ( اختیاری )

 

اگر در حال برداشت میوه های تازه گلابی خاردار هستید، باید دستکش های چرمی بپوشید تا دستان خود از خار های بلند و نوک تیز که روی برگ های کاکتوس رشد مى کنند محافظت کنید.

 

 با این حال، شما ممکن است بتوانید میوه‌های گلابی خاردار را در یک فروشگاه مواد غذایی محلی یا بازار کشاورزان پیدا کنید. برای تهیه آب کاکتوس در خانه مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1.میوه های گلابی خاردار و کاملاً بشویید و انتهای آن ها را ببرید، سپس آن ها را از نیمه قطر خود برش بزنید بدون این که کاملاً از وسط نصف شوند.

 

2. آب را در قابلمه بجوشانید، سپس میوه ها را به آب جوش اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا آرام بپزد. اجازه دهید میوه ها به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بجوشند. آن ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شوند.

 

3. شیرینی پنیری را روی ظرف یا فنجان قرار دهید. گوشت میوه های گلابی خاردار را از پوست آن ها خارج کرده و به داخل پارچه‌ های پنیرکی بریزید.

 

4. اجازه دهید مایعات موجود در میوه از طریق پارچه ‌های پنیر صاف شده و در کاسه یا فنجان جمع شود. براى سرعت بخشیدن به این فرآیند می توانید پارچه پنیرى را فشرده کنید.

 

5. در صورت تمایل، می توانید شکر یا شیرین کننده را به آب کاکتوس خود اضافه کنید. اگر آب کاکتوس غلیظ برای طعم و مزه شما خیلی قوی است، کافی است آن را بدهید.

 

 آب کاکتوس باید در یخچال نگهداری شود و می تواند تا سه روز نگهداری شود.

 

این که چقدر می توانید آب گلابی های خاردار استخراج کنید، به اندازه و میزان نرم شدن آن ها در هنگام پخت بستگی دارد.

آب کاکتوس چه مضراتی دارد

مضرات آب کاکتوس

آب کاکتوس به طور معمول از میوه کاکتوس گلابی خاردار تهیه می شود. از آن جا که گلابی خاردار می تواند اثر ملین داشته باشد، آب کاکتوس ممکن است در برخی افراد باعث اسهال وسایر مشکلات دستگاه گوارش شود.

 

علاوه بر این، دوزهای زیاد گلابی خاردار ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. بنابراین، مصرف آن ها همراه با داروهای کاهش دهنده قندخون می ‌تواند منجر به افت قند خون شود، یک وضعیت خطرناک که با سطح پایین قند خون مشخص می شود.

 

برعکس، برخی از نوشیدنی های آب کاکتوس حاوی شکر اضافه شده هستند. قند اضافه شده در رژیم غذایی می ‌تواند منجر به افزایش وزن، دیابت نوع ۲ و بیماری‌ های قلبی شود.

 

منابع: کارگر آنلاین- اقتصاد آنلاین

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.