2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه آب زرشک خانگی با زرشک سیاه و پلویی

طرز تهیه آب زرشک خانگی با زرشک سیاه و پلویی

آب زرشک را می توانید هم با زرشک تازه درست کنید و هم منجمد. همچنین استفاده از هر دو نوع زرشک پلویی و سیاه امکان پذیر است.

دوات آنلاین -آب زرشک نوشیدنی پرخاصیتی است که به ویژه علاقه مندان به طعم ترش طرفدار پر و پا قرص آن هستند اما فوت و فن های درست کردن این نوشیدنی به شیوه خانگی را در ادامه بخوانید.

 

استفاده از زرشک سیاه و پلویی

نمناک نوشت: برای تهیه آب زرشک می‌توانید از زرشک پلویی و زرشک سیاه استفاده کنید اما بهتر است از زرشک سیاه استفاده شود. حتی اگر به زرشک تازه دسترسی ندارید، از زرشک منجمد شده استفاده کرده و آب زرشک تهیه کنید. در صورتی که از زرشک تازه استفاده می‌کنید، ابتدا زرشک را از شاخه و برگ جدا کنید و به مدت ۲ دقیقه آن را در آب بریزید و بهم بزنید، سپس آبکش کنید و سایر مراحل تهیه آب زرشک را انجام دهید.

روشی برای تهیه آب زرشک خانگی

روش درست کردن آب زرشک خانگی

در ظرفی غیر فلزی به مدت ۲۴ ساعت زرشک ها را خیس کنید. برای خیس کردن زرشک از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید. به ازای هر ۲۵۰ گرم زرشک ۱ پیمانه آب اضافه کنید، اینگونه آب زرشک‌تان غلیظ می‌شود و می‌توانید هنگام نوشیدن به آن آب بیافزایید و یا به ازای هر ۲۵۰ گرم زرشک ۶ پیمانه آب اضافه کنید. درب ظرف را ببندید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت پنیرک رنگارنگ

 

زرشک و آب آن را پس از گذشت ۲۴ ساعت داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و آن را برای ۳۰ ثانیه با دور متوسط، مخلوط نمایید. مخلوط کردن بیش از اندازه سبب خرد شدن کامل زرشک می‌شود، مخلوط کردن به اندازه‌ای لازم است که دانه‌های زرشک شکسته شوند و آب آنها خارج شود. اگر دانه‌های زرشک کاملا خرد شوند، جدا کردن تفاله از آب بسیار سخت است.

 

برای جدا کردن تفاله زرشک محتویات درون مخلوط کن را از پارچه یا صافی ریز عبور دهید و با کمی فشردن همه آب را خارج کنید. آب زرشک آماده است و می‌توانید در بطری شیشه‌ای ریخته و آن را در یخچال بگذارید.

زرشک پلویی و سیاه برای آبگیری مناسب است

نحوه تهیه آب زرشک در منزل

برای تهیه آب زرشک به این روش ابتدا زرشک‌ها را تمیز کرده و با آب سرد بشویید و در آبکش غیر فلزی بریزید. سپس زرشک‌ها را درون قابلمه‌ای پر از آب جوش بریزید و حرارت را ملایم کنید. مواظب باشید حرارت زیاد بر زرشک تاثیر منفی میگذارد و ممکن است سبب تلخی زرشک شود.

 

در همین زمینه: طرز تهیه یک شربت خنک ساده

 

درب قابلمه را ببندید. حرارت را پس از ۱۰ دقیقه خاموش کنید. اجازه دهید محتویات قابلمه کمی سرد و خنک شوند. پس از خنک شدن محتویات قابلمه را از پارچه یا صافی ریز عبور دهید و زرشک ها را با دست بمالید و فشار دهید تا کاملا آب زرشک از آنها جدا شوند.

 

پس از به دست آمدن آب زرشک کاملا صاف و بدون تفاله آن را در بطری شیشه‌ای در بسته ریخته و در یخچال بگذارید.اگر هنگام مصرف احساس نمودید آب زرشک تان غلیظ است، کمی به آن آب اضافه کنید و در صورتی که آب زرشک ترش بود می‌توانید مقداری نمک و یا شکر بسته به ذائقه خود به آب زرشک اضافه کنید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.