2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
رانی هلو خانگی را چجوری درست کنیم + خاصیت ها

رانی هلو خانگی را چجوری درست کنیم + خاصیت ها

طرز تهی رانی هلو و فوت و فن هایی که باید بدانید را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -آبمیوه هلو با تکه‌های این میوه که به عنوان رانی هلو معروف شده نوشیدنی خوشمزه و محبوب ویژه تابستان است که شما می توانید نوع خانگی آن را درست کنید.

 

طرز تهیه مرحله به مرحله رانی هلو

مرحله اول

چاردیواری جام جم نوشت: برای تهیه رانی هلو ابتدا آنها را به خوبی می‌شوییم، سپس با یک کارد تیز پوست‌شان را جدا می‌کنیم. در ادامه هسته هلوها را خارج می‌کنیم، سپس آنها را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

 

بیشتر بخوانید: شربت زردآلو چطوری درست می شود

 

مرحله دوم

داخل یک قابلمه مناسب آب می‌ریزیم و آن را روی حرارت قرار می‌دهیم. سپس شکر را به آن اضافه کرده و آنقدر هم می‌زنیم تا به طور کامل در آب حل شود. پس از این‌که آب به جوش آمد و شکر به طور کامل حل شد هلوهای خرد شده را داخل قابلمه می‌ریزیم.

طرز تهیه رانی هلو چگونه است

مرحله سوم

اجازه می‌دهیم هلوها به مدت ۱۰دقیقه بجوشند و نرم شوند. پس از ۱۰دقیقه قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم و آب لیموترش به آن اضافه‌می‌کنیم.

 

مرحله چهارم

هلوهای خرد شده را پوره کنید، سپس به مایه رانی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. در زمان سرو اگر رانی غلیظ بود می‌توانید کمی آب اضافه کنید.

 

در همین زمینه: طرز تهیه موهیتو طالبی

 

مرحله پنجم

پس از این‌که مایه رانی خنک شد، نصف لیوان از هلوهای خردشده را برمی‌داریم و بقیه را داخل مخلوط‌کن یا میکسر می‌ریزیم تا کاملا یکدست شود، سپس نصف لیوان خرده‌های هلو را اضافه می‌کنیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شود.

رانی هلو چه خاصیت هایی دارد

خواص رانی هلو

این میوه‌ سرشار از ویتامین‌های A و C است و سیستم ایمنی بدن و پوست را تقویت می‌کند و حتی بینایی را هم بهبود می‌بخشد.

 

رانی هلو غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

همه‌ ما درباره‌ خواص آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت بدن شنیده‌ایم. یک تحقیق برزیلی نشان داد که هلو  منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هاست. این میوه حاوی کلروژنیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌های قوی دیگر است که سلامت بدن را افزایش می‌دهند. هلو همچنین حاوی ترکیبات فنولیک است.بر اساس تحقیقات انجام شده، این ترکیبات فعالیت آنتی‌اکسیدانی بیشتری در مقایسه با ویتامین C یا کاروتنوئیدها دارند‌. هلو غنی از آنتی‌اکسیدان‌های دیگر هم است که از جمله‌ آنها می‌توانیم لوتئین، زیگزانتین و بتا کریپتوگزانتین را نام ببریم که همگی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارند‌.

 

کاهش وزن با کمک هلو

گزارش منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان داد هلو، اثری قابل توجه روی کاهش وزن دارد. این میوه به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کرده و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید‌. این میوه منبع خوبی از فیبر به شمار می‌رود. فیبر باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و در نتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد. محققان آمریکایی در یک کار تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مصرف فیبر غذایی در جلوگیری از پرخوری و در نتیجه اضافه وزن مؤثر است. در حقیقت مصرف ۳۰گرم فیبر در روز اثری چشمگیر روی لاغری دارد. مصرف فیبر همچنین از بالا رفتن کلسترول، فشار خون و قند خون جلوگیری می‌کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.