2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
فوت و فن تهیه سیر داغ مجلسی و چیبسی

فوت و فن تهیه سیر داغ مجلسی و چیبسی

درست کردن سیر داغ به این نیاز دارد که با چند ترفند ساده آشنا شوید. این فوت و فن ها را اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -یکی از مشکلاتی که خیلی ها در تهیه سیر داغ دارند تلخ شدن آن است. مهم ترین علت تلخ شدن سیر داغ سرخ شدن بیش از اندازه آن است. سعی کنید قبل از تیره شدن سیرها آن ها را از داخل روغن خارج کنید تا طعم سیر تلخ نشود. اگر می خواهید سیر داغ شما مجلسی و چیبسی شود فوت و فن های زیر به شما کمک می کند.

 

سیر داغ مجلسی را چطور درست کنیم

1- برای برش زدن سیرها علاوه بر چرخ گوشت یا غذاساز، اگر تمایل داشتید سیرها درشت تر باشد از رنده ریز یا درشت هم می توانید استفاده کنید. همچنین می توانید سیرها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.

سیر داغ را چطور چیبسی و مجلسی درست کنیم

2- برای رنده کردن سیر می توانید به سلیقه خود از رنده ریز یا درشت استفاده کنید یا حتی سیرها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ ها برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

 

3- برای تهیه سیر داغ بهتر است از روغن جامد استفاده کنید.

 

4- برای نگهداری سیر داغ به مدت طولانی آن را در ظروف مخصوص یا کیسه فریزر بریزید و در فریزر نگهداری کنید. دقت داشته باشید که سیر داغ فریز شده نسبت به سیر داغ تازه عطر و بو و ارزش غذایی بسیار کمتری دارد. بنابراین بهتر است سیر را به صورت تازه سرخ و مصرف کنید.

 

5- مهم ترین نکته در تهیه سیر داغ، خرید سیر تازه است. سیر تازه سیری است که جوانه نزده باشد، البته جوانه زدن سیر نشانه فساد آن نیست بلکه نشان دهنده کهنه بودن آن است، بنابراین سیرهای جوانه زده را پوست کنید، جوانه آن را خارج  و بقیه آن را مصرف کنید.

 

منبع: خراسان

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.