2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فواید انار پخته از سرماخوردگی تا عفونت + طرز تهیه

فواید انار پخته از سرماخوردگی تا عفونت + طرز تهیه

انار پخته خاصیت های زیادی دارد و طب سنتی جایگاه و ارزش بالایی برای آن قائل است. نحوه تهیه این داروی طبیعی را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -انار پخته برای چی خوب است؟ شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. واقعیت این است که طب سنتی از انار پخته برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی استفاده فراوان می کند.

 

انار پخته برای درمان عفونت

حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر و مدرس طب ایرانی در تسنیم نوشته: با پختن انار آنتی‌بیوتیک خیلی قوی به‌وجود می‌آید که هر عفونت ناشی از سرماخوردگی مثل گلودرد و گوش‌درد را درمان می‌کند؛ این مخلوط را هر شب به‌مدت 5 شب موقع خواب میل کنید و بعد از آن چیزی نخورید.

 

برای تکمیل در امر درمان‌، هر روز صبح ناشتا به‌مدت 7 روز پیاز کاملی را سیخ زده و روی شعله نگه داشته تا کاملا کباب شود سپس آن را از سیخ کشیده و لایه‌های داخلی پیاز کباب‌شده را میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: زرشک سیاه برای چی خوب است

 

این دو تدبیر درمانی را می‌توان برای پیشگیری و درمان عفونت فارنژیت، سرفه‌ها‌، عفونت سینوسها و سینوزیت‌، آسم و نفس‌تنگی و هر نوع سرماخوردگی در نظر گرفت.

انار پخته برای درمان سرماخوردگی خیلی خوب است

انار پخته برای درد گلو و گوش

داوود حاج محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی می گوید: آب انار تصفیه کننده خون است؛ این آنتی بیوتیک قوی هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد.

 

او افزود: افرادی که از آفت و زخم دهان رنج می‌برند می‌توانند با مزه مزه کردن آب انار به درمان این عارضه کمک کنند.

 

مخلوط آب انار ترش و شیرین زمانی که با شکر مخلوط شود برای دوران بارداری، خارش و تب‌های حاصل از کیسه صفرا مفید است. همچنین انار ترش و شیرین اگر با هم کوبیده و با کمی قند جوشانده شود، باعث جلوگیری از تهوع و استفراغ افراد خواهد شد.

 

این پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افرادی که می‌خواهند خشونت خود را کم کنند؛ می‌توانند با ایجاد چند سوراخ روی انار، پودر نشاسته، روغن بادام شیرین یا بنفشه را به آن اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهند؛ پس از پخته شدن محلول درون انار را با فشار خارج و میل کنند.

 

بدانید: خاصیت های ازگیل چیست

 

او یادآوری کرد: افراد برای سرفه‌های مزمن، درد سینه، گرفتگی صدا به ویژه در زمانی که سرما خورده هستند، انار را با پوست کامل بسوزانند، له کنند و با عسل مخلوط کرده و بر سینه ضماد کنند این کار برای سرفه‌های مزمن و سرفه‌های همراه با خون نیز مفید است.

 

این محقق طب سنتی افزود: برای درمان زخم‌های عفونی و زخم‌هایی که گوشت اضافه دارند افراد می‌توانند آب انار را در ظرف مسی قرمز بجوشانند و به محل خارش یا جوش‌های خارش‌دار بدن ضماد کنند؛ همچنین آب انار ترش را بجوشانند تا غلیظ شود سپس با کمی عسل مخلوط و بر روی قسمت مورد نظر استفاده کنند.

 

محمدخانی یادآوری کرد: افراد برای زخم‌های گوارشی، اسهال ساده و خونی و زخم بواسیرمی توانند داخل انار را خالی کنند و سرکه را در درون آن ریخته و بگذارند بجوشد زمانی که غلیظ شد آن را برداشته و هر وعده آن را میل کنند.

 

او افزود: افراد برای درمان درد گوش خود می‌توانند از روغن انار که از ترکیب آب انار و روغن کنجد درست شده باشد، استفاده کنند، این کار باعث تسکین درد گوش می‌شود.

انار پخته را چطور درست کنیم

طرز تهیه انار پخته

برای تهیه این آنتی بیوتیک طبیعی یک عدد انار را روی شعله پخش‌کن با حرارت ملایم قرار دهید تا آهسته بپزد و به قول معروف مغز پخت شود.

 

زمان پخت تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. فقط باید در این مدت انار را دائم بچرخانید تا نسوزد؛ پس از تکمیل فرایند پخت، شما می‌توانید تنه‌ها و پره‌های داخل آن را میل کنید البته بهتر از است از این میوه پخته شده، شب‌ها هنگام خواب استفاده کنید و بعد از میل کردن آن دیگر چیزی نخورید تا به این ترتیب تمام عفونت‌های شما درمان شود.

 

یک انار پخته می‌تواند حتی فضای اتاق شما را مثل اسپند ضد عفونی کند!

 

اگر سرما خورده‌اید و مدام سرفه می‌کنید؛ دو راه دارید؛ یا از انار پخته استفاده کنید یا دمنوش انار بخورید.

 

دانستنی: خواص بلوط جنگلی از معده و کلیه تا پوست

 

دمنوش انار ضد سرطان است و ۳ برابر چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد که وظیفه آن مقابله با سرطان و استرس است.

 

می‌توانید از دمنوش این میوه بهشتی در کنار سایر دمنوش‌های گیاهی مثل زرشک، لیمو، عسل و آویشن استفاده کنید.

انار پخته چه ضررهایی دارد

مضرات مصرف انار ترش

یادتان باشد انار ترش برای کسانی که زخم معده و روده دارند مضر است؛ مصرف انار زیاد باعث سستی معده و ایجاد نفخ می‌شود.

 

منابع: صدا و سیما- باشگاه خبرنگاران- تسنیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.