2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پوست پیاز برای چی خوب است؛ از سرماخوردگی تا پوست صورت

پوست پیاز برای چی خوب است؛ از سرماخوردگی تا پوست صورت

با خواص و مضرات پوست پیاز در این مطلب آشنا شوید. همچنین روش های استفاده و مصرف آن نیز توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -به احتمال زیاد شما هم از جمله افرادی هستید که پوست پیاز را دور می ریزید در حالی که خواص بسیار زیادی دارد و آن را به شیوه های مختلف می توان استفاده کرد البته مصرف پوست پیاز به دلیل برخی مضرات برای همه مناسب نیست.

 

پوست پیاز حاوی چیست

پوست قهوه‌ای و خشک و لایه‌های بیرونی پیاز سرشار از فیبر خوراکی و فلاوونوئیدها بوده و لایه‌های خارجی پیاز که آنها را دور می‌ریزید حاوی ترکیبات سولفوری هستند.

 

وانیزا بنیتز از متخصصان دپارتمان شیمی کشاورزی در دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا با انجام مجموعه‌ای از آزمایشات جدید و با همکاری گروهی از کارشناسان انگلیسی دانشگاه کرانفیلد تمام اجزای پیاز را به دقت بررسی کردند.

 

این آزمایشات نشان داد پوست قهوه‌ای و خارجی پیاز سرشار از فیبرخوراکی و ترکیبات فنولیک شامل کوئرستین و سایر فلاوونوئیدها است که خواص درمانی و پزشکی دارند. همچنین در زیر این پوست قهوه‌ای رنگ، دو لایه خارجی روی پیاز نیز حاوی فیبر و فلاوونوئیدها است.

با خاصیت ها و فواید پوست پیاز آشنا شوید

برخی خواص پوست پیاز

به گفته پزشکان، مصرف فیبر خوراکی خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی و روده‌ای و معده‌ای، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دوم و حتی چاقی را کاهش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: شیر انجیر برای چی خوب است

 

در عین حال ترکیبات فنولیک در پیشگیری از بیماری عروق کرونری موثر بوده و خواص ضد سرطانی دارند. این قسمتهای پیاز همچنین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند.

 

پوست پیاز برای سرماخوردگی

پوست پیاز را می‌توان به عنوان دارویی برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار داد. پوست پیاز دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده عمل کند. پیاز گیاهی ایمن برای بدن ماست؛ اگرچه پیش از مصرف باید بدانید موارد منع مصرف پوست پیاز چیست.

پوست پیاز چه مضراتی دارد

طرز تهیه دمنوش پوست پیاز

پوست پیاز را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا یک دم کرده تهیه کنید. محلول را صاف کنید و پیش از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه‌ها بهتر شود.

 

بدانید: خواص و نحوه مصرف پودر سنجد

 

دم کرده پوست پیاز خواب آور است: به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته، اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه همانگونه بماند. چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

همچنین باید بدانید جوشانده و دم کرده پوست پیاز نیز می‌تواند تأثیر‌های متعددی بر اندام‌های داخلی مان داشته باشد از جمله:

 

- ریتم عملکرد ماهیچه قلب به شکل قابل توجهی بهبود می‌یابد.

 

- دارای اثر ضد تصلب شرایین است که آن نیز به دلیل وجود فلاونوئید‌ها و ویتامین هاست. در حالی که شکنندگی مویرگی کاهش می‌یابد، خطر لخته شدن خون نیز به حداقل می‌رسد.

 

- سبب افزایش تولید هموگلوبین و جریان خون می‌شود.

 

مضرات پوست پیاز

باید بدانید که پوست پیاز، موارد منع مصرف نیز دارد و نباید از آن برای بیمارانی که دارای فشار خون پایین هستند، استفاده کرد ، زیرا فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

طب سنتی: خاصیت های ترنجبین از یبوست تا پوست و مو

 

همچنین متخصصان توصیه می کنند زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی از پوست پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نکنند و برای بهره مندی از خواص پیاز گوشت آن را مصرف کنند.

 

پوست پیاز برای صورت

میکس شده پوست پیاز می تواند مشکلات خارش و گال پوست را درمان کند.

 

دم کرده پوست پیاز یک محصول زیبایی طبیعی برای پوست است . علاوه بر آن می توانید برای تقویت و درخشندگی موها شستشو با دم کرده پوست پیاز را امتحان کنید.

پوست پیاز را چگونه مصرف کنیم

نحوه مصرف پوست پیاز

پوست پیاز را به شیوه های مختلف می توان مصرف کرد.

 

پوست پیاز در سوپ و خورشت

می‌توانید برای اضافه کردن مواد مغذی بیشتر به سوپ، خورشت و آب گوشت از پوست پیاز و سیر استفاده کنید. بعد از مدتی پوست کاغذی را از غذا خارج کنید.

 

دانستنی: قهوه هسته خرما؛ خاصیت ها و تاثیر بر لاغری

 

پوست پیاز در برنج

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز اضافه کنید تا ویتامین‌های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج با هم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

 

پوست پیاز برای پختن نان

یک قاشق چایخوری پوست پودر شده پیاز را به خمیر نان خانگی اضافه کنید تا طعمی ملایم و مواد مغذی بیشتری به آن بدهید.

 

 

منابع: ایسنا- باشگاه خبرنگاران- نمناک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.