2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
شیر انجیر برای چی خوب است

شیر انجیر برای چی خوب است

با خاصیت شیر انجیر از منظر طب سنتی آشنا شوید.

دوات آنلاین -حتما با خواص متعدد انجیر آشنا هستید اما بد نیست بدانید ترکیب آن با شیر یک نوشیدنی خوشمزه به شما می دهد که مخصوصا برای درمان یبوست بسیار مفید است.

 

انجیر از نگاه طب سنتی

تبیان نوشت: از نظر طب سنتی باید در فصل بهار راه را برای خروج مواد زائد هموار کرد و یکی از راه‌های دفع مواد زائد، دفع از طریق مدفوع است. یبوست موجب تجمع مواد دفعی در بدن شده و مشکلات زیادی برای آن به وجود می‌آورد. بنابراین اگر تغذیه‌ی خوبی ندارید، باید سعی کنید رژیم غذایی خود را بهتر کرده و غذاهایی مصرف کنید که به گوارشتان کمک می‌کنند. انجیر، یکی از غذاهایی است که کارشناسان سلامت برای مبارزه با یبوست، مصرف آن را توصیه کرده‌اند.

 

انجیر سال‌های طولانی است که به عنوان یک راهکار خانگی برای کنترل یبوست، سرفه، آسم، فشارخون بالا و ... به کار می‌رود. انجیر سرشار از فیبر محلول و فیتونوترینت‌ها، همراه با آهن، مس، منیزیم و کلسیم و ویتامین‌هاست. شب چند عدد انجیر را خیسانده و صبح با یک لیوان آب یا شیر ترکیب کرده و بنوشید تا یبوست‌تان برطرف شود.

 

هرچند راه‌های زیادی برای مصرف انجیر وجود دارد اما میلک شیک انجیر، یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی ها است که می‌توانید درست کنید و بچه‌ها نیز آن را دوست خواهند داشت. شما می‌توانید شیر انجیر را سرد یا گرم سرو کنید.

خواص شیر انجیر چیست

طرز تهیه شیر انجیر به صورت سرد

پنج تا شش عدد انجیر را شب بخیسانید. صبح آب آن را جدا کرده و انجیرها را در مخلوط‌کن بریزید. یک لیوان شیر، شکر و یا عسل، و دو قطره اسانس وانیل اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. می‌توانید روی میلک شیک انجیرتان، پودر بادام، پسته یا کشمش بریزید.

 

بیشتر بخوانید: برای جبران کمبود آهن چی بخوریم

 

انجیر سرشار از فیبر محلول و فیتونوترینت‌ها، همراه با آهن، مس، منیزیم و کلسیم و ویتامین‌هاست. شب چند عدد انجیر را خیسانده و صبح با یک لیوان آب یا شیر ترکیب کرده و بنوشید تا یبوست‌تان برطرف شود

شیر انجیر را چطور درست کنیم

روش تهیه شیر انجیر گرم

پنج تا شش عدد انجیر را به مدت 30 دقیقه در آب گرم بخیسانید. سپس انجیرها را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید. یک لیوان شیر را نیز بجوشانید و در صورت تمایل به آن کمی شکر اضافه کنید. انجیرهای جوشیده شده را خنک کنید. سپس انجیر را با مقدار کمی آب در مخلوط‌کن میکس کرده و خمیر انجیر را به شیر اضافه کرده و شیر را دوباره داغ کنید. شیر انجیر داغ شما آماده است.

 

انجیر خیس خورده مفید است

فیبر برای حفظ سلامت گوارش بسیار لازم است. شاید به همین دلیل است که خوردن انجیر خیس خورده، یکی از مطمئن‌ترین راهکارهای خانگی برای درمان یبوست است.

 

بیشتر بخوانید: عسل سیاه چیست و چه خاصیت هایی دارد

 

انجیر میوه‌ای شیرین و آبدار و پر از دانه‌های تُرد است. این میوه به صورت خشک هم مصرف می‌شود اما خیلی از افراد دوست دارند انجیر را تازه مصرف کنند. انجیر تازه در مقایسه با انجیر خشک شده، کم‌کالری‌تر بوده و قند کمتری نیز دارد؛ اما انجیر خشک منبع غنی کلسیم است. آیا می‌دانستید تنها یک عدد انجیر دارای 13 میلی‌گرم کلسیم است. ضمناً انجیر سرشار از ویتامین‌های A و B و مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، آهن و پتاسیم است. فاکتور دیگری که باعث می‌شود انجیر طرفداران زیادی داشته باشد، محتوای فیبر آن است.

 

غذاهای فیبردار به تنظیم سطح قند خون و کلسترول کمک می‌کنند. مصرف مواد غذایی فیبردار کمک می‌کند بیشتر احساس سیری کنید، در نتیجه کمتر پرخوری کرده و در بلندمدت به کاهش وزنتان کمک خواهید کرد. فیبر برای حفظ سلامت گوارش بسیار مفید است. به همین دلیل است که انجیر خیس خورده یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای درمان یبوست به شمار می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: قارچ برای چی خوب است و آیا در لاغری موثر است

 

مصرف انجیر برای رفع یبوست

. دو تا سه عدد انجیر خشک را در آب خیس کرده و اجازه دهید طی شب باقی بماند

. صبح آن‌ها را میل کنید

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، این کار را هر روز صبح و به مدت یک ماه انجام دهید. برای کنترل یبوست مزمن، توصیه می‌کنیم رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از مواد غذایی که دارای فیبر فراوان هستند، مانند غلات کامل، سبزیجات، میوه‌ها و انواع سالاد بیشتر استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.