2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
پودر سنجد برای چی خوب است + طریقه و زمان مصرف

پودر سنجد برای چی خوب است + طریقه و زمان مصرف

سنجد آسیاب شده چه خاصیت هایی دارد، فایده آن برای زنان و کودکان چیست و بهترین زمان صرف آن چه موقع از روز است؟

دوات آنلاین -سنجد از جمله خوراکی هایی است که طب سنتی ارزش زیادی برای آن قائل است. پودر سنجد در درمان بیماری های زیادی به کار می رود. سنجد آسیاب شده همچنین برای لاغری مفید است و زنان باردار و شیرده نیز می توانند از خواص آن بهره مند شوند.

 

طبع سنجد چیست

سنجد یک دانه خوراکی است که میوه درخت سنجد بوده و از نظر طب سنتی طبع آن سرد و خشک است. مصلحی که برای سنجد می‌تواند به کار برده شود مواد غذایی شیرین از جمله عسل، شکر قهوه‌ای و نبات است.

خواص پودر سنجد از نظر طی سنتی چیست

لاغری با سنجد آسیاب شده

سنجد فیبر بسیاری دارد به همین دلیل با مصرف آن، اشتها کمتر شده و از پر خوری جلوگیری می نماید. در نتیجه در کاهش وزن و لاغری موثر است. پودر سنجد سیر کننده بوده و برای افرادی که رژیم لاغری دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

پودر سنجد در بارداری و برای زنان

فلاونوئیدها و آلکالوئیدهای موجود در سنجد برای کاهش فشار خون بالا در زنان باردار مفید است البته مصرف بیش از اندازه سنجد در دوران بارداری مناسب نیست، زیرا با افزایش مقدار کلسیم بدن، حجم استخوان و غضروف‌ها کاهش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید: کورکومین چیست و چه خاصیت هایی دارد

 

همچنین برای رفع تهوع صبحگاهی در زنان باردار معجون پودر سنجد و شیر بسیار موثر است. علاوه بر این از نظر طب سنتی زنانی که در روز‌های پریود خونریزی شدیدی دارند احتمالا دچار کم خونی خواهند شد. اگر چنین افرادی از روز سوم پریود خود از شیر و پودر سنجد استفاده کنند هم خونریزی آن‌ها کاهش خواهد یافت و هم لکه بینی آن‌ها رفع خواهد شد.

 

سنجد برای کودکان

سنجد بسیار موافق مزاج اطفال است، زیرا اطفال دارای حرارت زیاد مزاجی هستند، اگر سنجد به جای تنقلات بی‌ارزش و مضر مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.

 

مصرف سنجد در کودکان باعث می‌شود که ساق هایشان قوی شود. یادتان باشد جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است.

پودر سنجد برای کودکان چه فایده هایی دارد

پودر سنجد برای پوکی استخوان و کمردرد

طبق یافته های طب سنتی برای درمان پوکی استخوان می‌توانید از پودر سنجد با شیر استفاده کنید. خوردن مخلوط سنجد و شیر به مدت چهارده روز اثرات معجزه آسای خود را به شما نشان خواهد داد. اگر این رژیم را برای دو ماه یا بیشتر ادامه دهید یک روش درمانی مکمل بسیار عالی برای مبارزه با پوکی استخوان شما خواهد بود.

 

بدانید: اسفرزه چه فوایدی دارد

 

از جمله خواص دیگر این معجون می‌توان به درمان کمر درد اشاره کرد. از آنجا که پودر هسته سنجد غضروف ساز است، مصرف آن می‌تواند برای ترمیم مفاصل و درمان کمر درد بسیار مفید و موثر باشد.

 

مصرف سنجد و شیر برای درمان آرتروز ثابت شده است. مصرف این معجون حتی از خوردن استامینوفن هم موثرتر است.

طرز تهیه پودر سنجد چگونه است

طریقه مصرف پودر سنجد

اگر می‌توانید، خودتان تعدادی سنجد تازه را با پوست و گوشت و هسته آسیا کنید اما اگر آسیا ندارید یا نگران هستید، هسته سنجد، آسیای شما را خراب کند، می‌توانید پودر سنجد آماده تهیه کنید.

 

یک قاشق غذا‌خوری پودر را در یک لیوان شیر، بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین کنید و روزانه یک وعده از آن را با غذا یا میان‌وعده میل کنید.

 

با 14 روز خوردن این معجون ساده، معجزه آن را مشاهده کنید؛ 70 یا 72 روز مصرف آن، مکمل درمانی بسیار مناسبی برای مبارزه با پوکی استخوان و آلزایمر است.

 

طرز تهیه مخلوط پودر سنجد با شیر

خواص پودر سنجد با شیربرای تهیه معجون سنجد و شیر، چند سنجد کامل را به داخل آسیاب ریخته و آن را کاملا پودر کنید. سپس یک قاشق از این پودر را در داخل یک لیوان شیر ریخته و برای شیرین شدن می‌توانید یک قاشق عسل هم به آن اضافه کنید.

 

بهترین زمان مصرف پودر سنجد

معجون پودر سنجد و شیر را می‌توانید هر زمان که خواستید میل کنید. اما بهتر است که این معجون را به عنوان میان وعده استفاده کنید.

 

طب سنتی: ترنجبین برای چی خوب است

 

مصرف این ترکیب برای جوانان محدودیتی ندارد اما ممکن است افراد میانسال و مسن را با اختلالات گوارشی مثل یبوست مواجه کند؛ اگرچه شیر گرم خاصیت مسهل بودن دارد اما مصرف این ترکیب گاهی افراد با سن بالاتر را با مشکل مواجه می‌کند.

 

افراد میانسال می‌توانند با مصرف همزمان سیر و سنجد با مربای بالنگ، مربای به، مربای گل و عسل از عوارض گوارشی این ترکیب جلوگیری کنند و از خواص آن بهره برند.

پودر سنجد را چه زمانی اروز بخوریم بهتر است

پودر سنجد و عسل برای صبحانه

بهنام یوسفیان، مشاور طب سنتی در خصوص روش استفاده از پودر سنجد، تصریح کرد: دو قسمت پودر سنجد و یک قسمت پودر سویای بو داده را با عسل مخلوط کرده و روزی یک قاشق غذاخوری با یک لیوان شیر میل کنید، این ترکیب یک صبحانه مقوی برای مردان و زنان خواهد بود.

سنجد آسیاب شده را چگونه مصرف کنیم

سایر خواص سنجد آسیاب شده از نظر طب سنتی

یکی از کاربرد‌های خوب و جالب سنجد و شیر رفع سکسکه است. همچنین به دلیل خواص ضد زردی سنجد، خوردن این معجون می‌تواند زردی را برطرف کند و همچنین تکرر ادرار را کاهش دهد.

 

دانستنی: خواص بلوط جنگلی از معده و کلیه تا پوست

 

مصرف پودر سنجد و شیر ورم و التهاب کیسه صفرا را نیز کاهش داده و سبب پاکسازی دستگاه گوارش شده و در ریشه کن کردن جذام نیز موثر است. همچنین برای درمان سردرد‌هایی که ریشه و دلیل خاصی ندارند بسیار مفید خواهد بود.

 

سنجد یک دیورتیک طبیعی است که با پاکسازی و سم زدایی کلیه ها به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

 

ضمن این که سنجد سرشار از ویتامینC است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، گلودرد، سرفه و تب مفید است.

 

منابع: صدا و سیما- تسنیم- فارس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.