2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بهترین روش کندن مو و پاک کردن کله پاچه

بهترین روش کندن مو و پاک کردن کله پاچه

اگر فوت و فن تمیز کردن کله پاچه را بلد باشید این کار اصلا سخت نیست و خودتان به راحتی می توانید در خانه انجام بدهید.

دوات آنلاین -یکی از دشواری های اصلی درست کردن کله پاچه در خانه موضوع پاک و تمیز کردن آن و کندن موهایش است. این کار روش خودش را دارد و اگر آن را یاد بگیرید دیگر هیچ سختی نخواهید داشت. بهترین شیوه برای پاک کردن کله پاچه را در ادامه به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

موهای کله پاچه را چطور از بین ببریم

برای موزدایی کله پاچه ابتدا، آب را در یک قابلمه بزرگ که کله در آن جا شود بجوشانید. بعد از آن کله را در آب جوش قرار بدهید و چند دقیقه صبر کنید تا موها کاملا سست شوند. سپس به وسیله یک چاقو یا با دست موها را بکنید.

 

برای از بین بردن موهای ریز باقیمانده را با استفاده از یک کپسول فشار قوی یا در صورت عدم دسترسی به فشار قوی بر روی اجاق گاز، کله را روسوز کنید. با این کار هم موهای باقیمانده از بین می رود و هم کبابی می شود که در طعم و مزه آن تاثیر زیادی دارد.

 

کل سطح کله را روسوز کنید و با چاقو به آرامی روی آن بکشید تا لایه‌ ی سوخته و سوختگی ناشی از موها را روی آن بخراشید.

کله پاچه را چطور پاک و تمیز کنیم

داخل کله پاچه را چطور پاک کنیم

پس از اسموکت کردن کله، یک نایلون روی زمین پهن کنید، کله را از پشت سر در دست بگیرید و از سمت بینی محکم به زمین بکوبید؛ این کار را چند بار تکرار کنید. و بعد شلنگ آب را داخل مجرای نای موجود در پشت کله قرار بدهید و آب را با فشار خیلی زیاد در مجاری وارد کنید تا از بینی خارج شده و بینی و مجاری آن ها کاملا تمیز شود.

 

بیشتر بخوانید: راه حل زود پختن سیرابی چیست

 

سپس گوش های آن را جدا کنید. با یک چاقوی تیز، پوست صورت را در دو طرف لب برش بدهید و سپس با فشار دو دست، فک بالا و پایین را بکشید تا جدا شوند.

 

کله را از فاصله دو فک تا انتهای سر ببرید تا به دو نیم تقسیم شود. سپس با یک برس یا مسواک زبر روی زبان و دندان ‌ها بکشید تا تمیز شوند. اگر دوست ندارید می توانید دندان ها را با انبردست بکشید.

موهای کله پاچه را چگونه بگیریم

روش تمیز کردن پاچه

برای شستن پاچه ها هم تا حدودی مانند تمیز کردن کله باید عمل کنید به این صورت که ابتدا پاچه ها را در آب جوش قرار بدهید و موهای آن را با چاقو یا دست بکنید. پاچه را در دست بگیرید و با چاقو سم آن را درآورید. سم را مانند کفش جدا کنید، نیازی به بریده شدن توسط چاقو نیست فقط کافیست که چاقو را داخل سم بیاندازید و فشار دهید تا خارج شود.

 

بدانید: خواص سیرابی و شیردان چیست

 

سپس پاچه ها را اسموکت کنید تا موهای باقیمانده بسوزند و با چاقو به آرامی روی پوست آن بکشید تا لایه سوخته آن خراشیده شود. کیسه مویی موجود در زیر پوست شیار بین کف پاهاش را با چاقو خارج کنید.

 

اگر آنجا مویی هم هست آن ها را بسوزانید یا با چاقو جدا کنید. پس از طی مراحل بالا برای پاک کردن کله پاچه، در یک قابلمه بزرگ آب سرد بریزید و کله پاچه را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید.

 

سپس با چاقو به آرامی روی سطح کله و پاچه ها بکشید تا اگر آثار سوختگی روی آن است از بین برود.در آخر همه قسمت ها را یکی یکی زیر آب سرد، تمیز بشویید. کله پاچه برای پختن آماده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.