2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه در خانه کله پاچه بپزیم

چگونه در خانه کله پاچه بپزیم

تمام فوت‌ و فن‌هایی را برای پختن کله پاچه در خانه باید بدانید در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-کله پاچه واقعا غذای لذیذی است که البته به خاطر ضررهایی که دارد نباید در خوردن آن افراط کرد. اگر دوست دارید خودتان در خانه کله پاچه درست کنید دستور پخت زیر را به نقل از ایرنا بخوانید:

 

مواد لازم برای درست کردن کله پاچه

کله پاچه: ۱ دست

پیاز متوسط: ۵ عدد

زردچوبه: ۱.۵ قاشق چایخوری

سیر: ۴ تا ۵ حبه

فلفل سفید و پودر دارچین: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

چه طور در خانه کله پاچه بپزیم

طرز تهیه و دستور پخت کله پاچه در خانه

۱. اولین مرحله روسوز کردن کله پاچه است. حتی اگر کله پاچه از نظر ظاهری تمیز به نظر برسد و موهای آن کاملا گرفته شده باشد باز هم مقداری موی ریز دارد که باید با سوزاندن از بین برود. از طرفی روسوز کردن در طعم و مزه این غذا نقش زیادی دارد و باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. برای این منظور می‌توانید از کپسول های فشار قوی کوچک استفاده کنید یا در صورت عدم دسترسی، کله پاچه را روی اجاق گاز اسموکت کنید به صورتی که پوست روی آن قهوه‌ای رنگ شود.

 

۲. برای اینکه آبگوشت تمیز و شفافی داشته باشید پس از اسموکت کردن کله و پاچه ها، در یک قابلمه بزرگ که کله پاچه در آن جا شود آب بریزید و کله پاچه را در آن قرار دهید طوری که روی آن را کاملا آب بپوشاند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کوفته تبریزی

 

۳. اجازه دهید کله پاچه ۵ دقیقه در آب بماند؛ پس از آن، آن را بخوبی با دست بشویید تا سیاهی آن گرفته شود. بهتر است آن را دو بار بشویید تا خوب تمیز شود.

 

۴. کله را از کنار زبان از قسمت لپ با چاقو ببرید و از دو طرف بکشید تا نصف شود.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل ته چین گوشت

 

۵. قسمت بینی را کامل ببرید، چاک راه کنار آن را بشکنید و تمیز بشوئید تا خونابه‌های آن کاملا شسته شود.

 

۶. با یک مسواک یا برس زبر روی دندان‌ها و زبان بکشید تا تمیز شود.

 

۷. در یک قابلمه بزرگ که کله پاچه در آن جا شود تا حدی آب بریزید که روی کله پاچه را آب بگیرد و اجازه دهید تا آب به جوش آید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کلم پلو

 

۸. کله پاچه را در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا چند دقیقه جوش بخورد. وقتی کله پاچه جوش خورد، روی آب آن کف جمع می‌شود، کف‌ها را از روی آب بر دارید.

 

۹. پیازها را پوست گرفته، تمیز بشوئید و خرد کنید و سیرها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

 

۱۰. در یک ماهی تابه کمی روغن بریزید و پیاز و سیر و نخود خیس خورده را کمی تفت دهید. (نیازی نیست سرخ شوند فقط تفت بخورند.)

 

۱۱. سپس زرد چوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی تفت بخورد تا زردچوبه رنگ بیاندازد. این مرحله برای این است که با تفت دادن، زردچوبه خوشرنگ‌تر می‌شود.

 

۱۲. پیاز، سیر و ادویه‌های تفت خورده را به قابلمه کله پاچه اضافه کنید.

 

۱۳. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کله پاچه بپزد و در حین پخت چند بار کله را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن کاملا بپزد.

 

۱۴. وقتی کله پاچه تقریبا پخته شد، نمک را اضافه کنید. زمان مناسب برای اضافه کردن نمک ۱ ساعت قبل از تکمیل پخت است، زیرا اگر نمک را در همان ابتدا به قابلمه اضافه کنید، باعث دیر پز شدن کله پاچه می‌شود و اگر در پایان پخت اضافه شود نمک به خورد غذا نمی‌رود و بی‌مزه می‌شود.

 

۱۵. تقریبا ۴ الی ۵ ساعت طول می‌کشد تا کله پاچه کاملا بپزد.

 

۱۶. پس از اینکه کله پاچه کامل پخته شد، روغن روی آن را جدا کنید و در یک ماهی تابه بریزید، ماهی تابه را روی حرارت قرار داده، کمی دارچین به آن اضافه کنید و ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا دارچین در آن کاملا حل شود. از این سس آماده شده می‌توانید برای روی آبگوشت و روی کله پاچه استفاده کنید تا طعم بی‌نظیری به آن اضافه شود.

 

۱۷. آبگوشت را در کاسه و کله پاچه را در ظرفی مناسب بکشید و مقداری از سس را روی آن بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.