2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی پی‌ یر داغر بازیگر نقش سرگرد فتاحی در سریال مدار صفر درجه

بیوگرافی پی‌ یر داغر بازیگر نقش سرگرد فتاحی در سریال مدار صفر درجه

پی یر داغر بازیگر لبنانی است که در ایران به خاطر بازی در نقش سرگرد بهروز فتاحی در سریال صفر درجه مشهور شد. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -سرگرد بهروز فتاحی در سریال مدار صفر درجه سرنوشت تلخی دارد. پی یر داغر بازیگر لبنانی با بازی در این نقش در ایران به شهرت زیاد رسید. بیوگرافی این هنرمند در ادامه آمده است.

پی‌ یر داغر بازیگر نقش سرگرد فتاحی در سریال مدار صفر درجه

بازیگری در لبنان

پی ‌یر داغر متولد۲۳ آوریل ۱۹۶۳ است. او مدرک کارگردانى و بازیگرى از دانشگاه عالى بیروت دارد و تا قبل از بازی در سریال مدار صفر درجه در بیش از 40 فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته بود. او همچنین در کشورهایى دیگر مانند سوریه که عرب زبان هستند، بازیگری کرده بود.

 

او از قبل شناختی نسبی از سینمای ایران داشت. خودش در این باره گفت: آشنایى داشتم اما این شناخت چندان شفاف و روشن نبود. من پیش از آن با برخى گروه هاى فیلمسازى که به بیروت آمده بودند همکارى کرده بودم و یک شناخت کلى از سینماى ایران داشتم. وقتى کار فیلمبردارى و تولید آثار ایران را مى دیدم، متوجه مى شدم که با آرامش و بدون عجله کار مى کنند و این براى من خیلى خوب بود. آنها خیلى دقت مى کردند که کارشان خوب پیش برود و محصول نهایى خوب ساخته شود. به نظر من ایرانى ها هم در سینماى جدى [ هنرى] و هم سینماى مخاطب عام [ تجارى] خیلى با آرامش کار مى کنند. من در لبنان از پشت صحنه چند فیلم ایرانى دیدن کردم و از نزدیک با سینماگران ایرانى آشنا شدم، حتى چند فیلم را که براى جشنواره ها ساخته شده بود، دیدم و بسیار شگفت زده شدم.

پی‌ یر داغر بازیگر نقش سرگرد فتاحی در سریال مدار صفر درجه

بازی در نقش سرگرد فتاحی در سریال مدار صفر درجه

سرگرد بهروز فتاحی معشوق سابق زینت‌الملوک جهانبانی است که در سرایل مدار صفر درجه سرنوشتی تلخ پیدا می کند. حسن فتحی برای این نقش سراغ داغر رفت و او را انتخاب کرد. این بازیگر لبنانی توضیح داد: من 2 سال پیش از شروع کار در سریال «مدار صفر درجه» با آقاى فتحى آشنا شده بودم. او پیش از این سریال براى ساخت یک فیلم ویدئویى ـ سینمایى به نام «رؤیاهایت را به خاطر بسپار» به بیروت آمده بود و من به همراه نادى ابراهیم [ بازیگر نقش تئودور در سریال مدار صفر درجه ] با فتحى همکارى کرده بودیم. او همان زمان به من گفت در حال نوشتن یک سریال تاریخى است، بعد که به ایران برگشت با یکدیگر در تماس بودیم و وقتى کار شروع شد، براى بازى در نقش «سرگرد فتاحى» به ایران دعوت شدم.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگر نقش سارا آستروک در مدار صفر درجه

 

داغر درباره مدار صفر درجه گفته: این سریال، مهم ترین تجربه کارى من بود. به نظرم تجربه اى بسیار، بسیار غنى بود و البته کار سخت و سنگینى هم داشتم. این تجربه اى بود که همیشه درباره آن صحبت خواهم کرد وهیچ وقت آن را فراموش نمى کنم. در این سریال دوستان خوبى پیدا کردم و به خصوص با شهاب حسینى خیلى نزدیک بودم.

 

او همچنین درباره نقش سرگرد فتاحی توضیح داده: من واقعا نقشم را دوست دارم چون شخصیتى با احساس، شجاع و با شهامت است و این را هم بگویم که براى یک بازیگر افتخارى است که بتواند نقش هاى متفاوت را بازى کند. من نمى توانم از خودم تعریف کنم. تنها باید بگویم سعى مى کردم به آن نقش جان ببخشم و تمام تلاشم را مى کردم که خوب کار کنم، چون موفقیت در این نقش برایم خیلى مهم بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/09/03
باسلام این سریال خیلی عالیه و هنرپیشه هایی که انتخاب شدند بسیار قدرتمندانه ایفای نقش کردند وانتخاب آنان با توجه به نقششان عالی می باشد واز آقای حسن فتحی انتظاری بیشتر از این نیست ایشون با تجربه هستند
ناشناس 1402/09/02
فوق العاده بود"فوق العاده.......
ناشناس 1402/09/01
فوق العاده بودند ، و‌هنوز باور نمی کنم که ایرانی نبودند ، از همه جهاد شاهکار ایفای نقش کردند .
ناشناس 1402/08/23
باسلام خيلي جالبه كه آقاي داغر درس كارگرداني خوانند ولي درنقش اينقدر تبحر و توانايي دارند ايشان درنجلا وهمچنين درفيلم شام آخر نيز اجراي نقش نموده اند ؟...
ناشناس 1402/08/14
اولین بار که این سریال را دیدم بدون دیدن اسامی هنرپیشه های سریال ؛ از دیدن آقای داغر شوکه شدم که این هنرپیشه خیلی خوشگل و بسیار خوش تیپ و ماهر ایرانی کیست که من تابحال ندیده بودمش!!!!!بعدا که‌گشتم فهمیدم او اصلا ایرانی نیست😁
فرشاد 1401/04/02
واقعا که خیلی زیبا بازی کردن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.