2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ادویه عربی دوکا در چه غذاهایی استفاده می شود + طرز تهیه

ادویه عربی دوکا در چه غذاهایی استفاده می شود + طرز تهیه

موارد استفاده ادویه دوکا چیست؟ این ادویه عربی را چگونه می توانیم خودمان در خانه درست کنیم؟

دوات آنلاین -ادویه ها مهم ترین اجزاء اتواع غذاها هستند که طعم و مزه خوراکی ما را تغییر می دهند و تعیین می کنند. راز خوشمزگی بسیاری از غذاهای سرآشپزها در همین ادویه هایی است که استفاده می کنند. در این میان ادویه های عربی کاربردهای زیادی دارند که یکی از معروف ترین آنها دوکا است.

 

ادویه دوکا چیست

ادویه دوکا یک نوع ادویه آجیلی است که در مصر استفاده می شود. مصری ها در هر غذایی که درست می کنند کمی هم دوکا می ریزند و حتی آن را با نان های مخصوص خودشان می خورند. این ادویه را به شکل ها و با مواد مختلف می توان درست کرد و در واقع هر آشپز مصری بنا به سلیقه خودش موادی را از آن کم یا به آن اضافه می کند ؛ اما معمولا فندق، دانه کنجد، گشنیز، جوز هندی، فلفل سیاه، نمک دریا و زیره در دوکا یافت می شود.

ادویه عربی دوکا را با چی درست می کنند

موارد استفاده ادویه عربی دوکا

ادویه دوکا را می توان روی انواع ساندویچ ها ریخت. ضمن ایت که برای انواع خوراک سبزیجات، سالاد و همچنین سوپ مفید است.

 

بدانید: به ماهی چه ادویه‌ای بزنیم تا خوشمزه‌تر شود

 

اگر دوکا را با روغن زیتون ترکیب کنید می توانید آن را در ماست بریزید و میل کنید که خیلی خوشمزه می شود. همچنین با دوکا می توانی ماهی خود را خوش طعم تر کنید.

 

طرز تهیه ادویه دوکا

طرز تهیه ادویه مصری دوکا اصلا سخت نیست. می توانید فوت و فن آن را در ادامه به نقل از کتاب کاله بخوانید.

 

چی لازم داریم

بادام (یا مغزهای دیگر مانند: فندق، گردو، بادام زمینی، تخم کدو) نصف فنجان

هل نصف فنجان

دانه کنجد دو قاشق غذاخوری

گشنیز آسیاب شده دو قاشق چای‌خوری

زیره سبز یک قاشق چای‌خوری

رازیانه آسیاب شده یک قاشق چای‌خوری

فلفل نصف قاشق چای‌خوری

نمک نصف قاشق چای‌خوری

ادویه عربی دوکا را در چه غذاهایی بریزیم

روش درست کردن دوکا

قبل از این که طرز تهیه این ائویه عربی را یاد بگیرید یادتان باشد باید آن را در ظرف شیشه ای نگهداری کنید و بیشتر از دو هفته هم آن را نگه ندارید.

 

بیشتر بخوانید: ادویه مناسب برای هر غذا کدام است

 

قدم اول در تهیه دوکا، مخلوط کردن مواد اولیه با یک‌دیگر است. برای این منظور، داخل یک غذاساز یا مخلوط‌کن مغزها و دانه‌های کنجد را بریزید تا به اندازه کافی ریز شوند. مراقب باشید که آجیل‌ها آنقدر مخلوط و ریز نشوند که به کره آجیل تبدیل شوند. فقط در حد چند پالس کافی است تا دانه‌ها ریز شوند.

 

مخلوط آجیل خرد شده را به یک تابه خشک اضافه کنید و روی حرارت متوسط تا کم قرار دهید. هر 30 ثانیه یک‌ بار به مدت سه تا چهار بار هم بزنید. بعد از آن، زیر شعله را کم کنید. گشنیز، رازیانه، زیره، نمک و فلفل را به مخلوط آجیل آسیاب شده داخل تابه اضافه کنید. بعد از اضافه کردن ادویه مخلوط، حدود سه تا چهار دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا کمی معطر شوند. در نهایت، برای سرو دوکا را به یک کاسه منتقل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.