2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه ادویه مرغ مجلسی در خانه

طرز تهیه ادویه مرغ مجلسی در خانه

ادویه مرغ به شیوه رستورانی را با چی و چطوری درست کنیم؟

دوات آنلاین -ادویه ای که به مرغ می زنید نقش کلیدی در طعم آن دارد و راز خوشمزه شدن مرغ رستوران ها نیز در همین است. شما هم می توانید در خانه این ادویه را درست و غذای مجلسی خوشمزه درست کنید.

 

مواد لازم برای ادویه مرغ

به نوشته خراسان شما برای درست کردن این طعم دهنده به مواد زیر نیاز دارید:

هل سبز: ۷ گرم

پودر سیر: ۳ گرم

فلفل قرمز: ۵ گرم

زردچوبه: 50 گرم

پاپریکا: ۳۵ گرم

پودر زنجبیل: ۲۵ گرم

تخم گشنیز: ۸۰ گرم

پودر پیاز، مرزه خشک، جعفری خشک و  پودر دارچین: از هر کدام ۱۰ گرم

زیره سبز و پودر آویشن: از هر کدام  ۱۲ گرم

چه ادویه ای برای مرغ مجلسی مناسب است

طریقه درست کردن ادویه مرغ رستورانی

ابتدا تخم گشنیز را داخل تابه بریزید و با حرارت کم تفت‌دهید. وقتی بوی تخم گشنیز بلند شد، به سرعت آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

 

بیشتر بخوانید: چه ادویه ای به قیمه بزنیم

 

حواس‌تان باشد تخم گشنیز خیلی زود می‌سوزد. وقتی تخم گشنیز کاملا خنک شد، آن را آسیاب کنید تا پودر شود. در مرحله بعد مرزه و جعفری خشک را آسیاب کنید.

 

حالا مواد آسیاب شده را داخل یک کاسه بریزید و پودر پیاز، پودر سیر، زردچوبه، پودر دارچین، پودر زنجبیل، هل سبز، زیره سبز، فلفل قرمز، پودر آویشن و پاپریکا را به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

ادویه را داخل شیشه‌ای بریزید و از آن در هنگام پخت مرغ استفاده‌کنید. توجه داشته‌باشید که با استفاده از این ادویه به ادویه‌  دیگری در زمان پخت نیاز‌ندارید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.