2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جوزهندی در چه غذاهایی استفاده می‌شود + خاصیت‌ها

جوزهندی در چه غذاهایی استفاده می‌شود + خاصیت‌ها

جوزهندی یک نوع ادویه هندی است که به دلیل بوی تند و مطبوعی که دارد در غذاهای جنوبی بسیار استفاده می شود. جوز هندی می تواند باعث لاغری، تقویت قوای جنسی و تسکین درد شود. خواص جوز هندی را در این مطلب بخوانید

دوات آنلاین-جوز هندی نوعی ادویه است. جوز هندی تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که آن را پودر می‌کنند و مصرف آن به عنوان ادویه به  صورت خشک شده در مناطق گرمسیری رواج بسیاری دارد. آنچه جوز هندی را به یکی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های پرمصرف در غذا- به‌خصوص در مناطق گرمسیری- تبدیل کرده‌است، عطر و بوی تند و مطبوع آن است اما جوز هندی چه خاصیت‌هایی دارد و در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

 

هر دانه جوز هندی را از خارج، پوسته سختی به رنگ قهوه‌ای متمایل به خاکستری در برمی‌گیرد و شیارهای عمیقی دارد که با جدا کردن این پوسته، دانه آن ظاهر می‌شود. دانه، سطحی چین خورده دارد و رنگ آن متمایل به خاکستری است. به‌طور کلی، جوز هندی در طولی حدود ‎2.5سانتی‌متر و قطری حدود ‎1.5سانتی‌متر شکلی شبیه به تخم‌مرغ دارد.

جوز هندی باعث تقویت قوای جنسی می شود

استفاده از جوز هندی در آشپزی

در آشپزی نیز مقادیر بسیار کم آن به‌صورت پودری یا رنده‌شده برای درست کردن سوپ، آب‌گوشت، تاس‌کباب، استیک، رولت‌گوشت و حتی دسر، مصرف دارد. مردم محلی هند از آن برای خوش‌طعم کردن گوشت و دسر استفاده می‌کنند و از مغز میوه برای تهیه‌ی ترشی، خیارشور و غیره بهره می‌برند. این ادویه به‌طور منظم برای آماده کردن گوشت در پخت‌وپز مغولی استفاده می‌شود و در زبان هندی، به نام آن جیفال (Jaiphal) می‌گویند.

 

بیشتر بخوانید: ادویه پاپریکا؛ همه خاصیت‌ها و ضررها + طرز تهیه در خانه

 

ارزش غذایی جوز هندی

دانه های جوز هندی غنی از فیبر است که می توان در آشپزی از آن استفاده نمود زیرا فیبر ماده مغذی مهمی برای سلامتی در بلند مدت است. فیبر قند خون و کلسترول را کنترل می کند . رژیم پر فیبر موجب کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 می شود. همچنین با نرم کردن مدفوع ،احتمال ابتلا به یبوست را کاهش داده و یا آن را رفع می کند .علاوه بر آن ، فیبر با اختلالات گوارشی دیگر مانند بیماری دیورتیکولار مقابله می کند.

 

در دو قاشق غذا خوری دانه جوز هندی آسیاب شده، 2.9 گرم فیبر وجود دارد که می تواند 8 درصد از میزان فیبر توصیه شده روزانه در مردان و 11 درصد فیبر زنان را تأمین می کند.

خواص درمانی جوز هندی

خواص دارویی جوز هندی

یکی از خواص جوز‌ هندی تقویت کردن قوای جنسی است، عصاره جوز هندی به عنوان یک ماده در بسیاری از تقویت کننده های جنسی مورد نظر برای مقابله با بی حسی، ناتوانی جنسی و اسپرماتروه استفاده می شود. علاوه بر این، تحریک قوی را فراهم می کند.

 

گیاهان محرک درست مانند جوز هندی هنگام پیوستن به گیاهان دیگر، قدرت، نشاط ، توانایی و در نتیجه احساس جنسی را بهبود می بخشند.

 

بیشتر بخوانید: با خاصیت‌های زیره آشنا شوید

 

فواید جوز هندی شامل بیو مولکول هایی با قدرت بالاتر است که باعث تقویت استقامت، بهبود سلامت جنسی و همچنین بهبود عملکرد می شود.علاوه بر این، جوز هندی آرامش بخش بسیار مؤثری است. در واقع، جوز هندی یک اصل اساسی در طب چینی باستان است. چینی ها از این ادویه برای مقابله با التهاب و همچنین درد شکم استفاده می کردند. اگر از مفاصل دردناک، درد عضلانی، آرتریت ، زخم و سایر بیماری ها رنج می برید، از جوز هندی استفاده کنید. برای کاهش درد، از مالیدن روغن جوز هندی در مناطق آسیب دیده استفاده کنید.

 

اگر از اسهال، مشکلات روده، نفخ، کولیت و سایر مشکلات مربوط به هضم رنج می برید، جوز هندی می تواند تسکین دهنده شما باشد. روغن جوز هندی گاز اضافی در روده و معده را کاهش می دهد. همچنین ممکن است اشتهای شما را تقویت کند.

جوز هندی در غذاهای جنوبی بسیار استفاده می شود

به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی، جوز هندی ممکن است هالیتوسیس یا همان بوی بد دهان را درمان کند. همانطور که می دانید، بوی بد دهان معمولا نتیجه ایجاد باکتری های موجود در دهان شماست. جوز هندی به راحتی می تواند ناحیه دهان را از این باکتری ها خلاص کند. به همین دلیل است که جوز هندی یک ماده بسیار رایج در بسیاری از مارک های خمیردندان می باشد. همچنین ممکن است از روغن جوز هندی مانند روغن دانه میخک برای مقابله و کاهش مشکلات لثه و دندان درد استفاده شود. کافی است چوب پنبه ای را به مقداری روغن جوز هندی آغشته کرده و روی دندان دردناک قرار دهید.

روغن جوز هندی

مراقبت از پوست با جوز هندی

اگر مراقبت از پوست جزو مسائل مهم برای شما است، احتمالا ممکن است جوز هندی را در رژیم خود بگنجانید. جوز هندی در واقع می تواند به شما در دستیابی به درمان برخی از مشکلات پوستی کمک کند تا پوست را نرم تر و همچنین سالم تر کند. اسکراب تولید شده از پودر جوز هندی و پودر پرتقال به شما کمک می کند تا جوش های سرسیاه را از بین ببرید، جوش سر سیاه نوعی از آکنه است که در منافذ بسته شده با چربی اضافی و سلول های مرده پوست دیده می شود. اگر از علائم آکنه رنج می برید، جوز هندی می تواند به رفع آثار کمتر به جا مانده از آن کمک کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری پودر جوز هندی را با مقداری عسل مخلوط کنید تا خمیری درست شود، سپس روی علائم آکنه اعمال کنید

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.