2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خاصیت انواع توکوفرول چیست؛ از پوست و مو تا هورمون ها

خاصیت انواع توکوفرول چیست؛ از پوست و مو تا هورمون ها

توکوفرول چیست؟ انواع ان کدام ها هستند؟ چه خوراکی هایی این ویتامین را دارند؟

دوات آنلاین -این روزها از تبلیغات  صداو سیما نام ماده توکوفرول، را زیاد می‌شنوید . روغن‌هایی خوراکی  که حاوی توکوفرول است و مصرف آن باعث جوان ماندن  پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ ایفاکننده نقش شده و تعجب ما را به عنوان بیننده برانگیخته که این چه ماده‌ای است که تاکنون از آن بی‌خبر بوده‌ایم ؟ !   در واقع  این ویتامین  یکی از موثرترین ویتامین‌هایی است که  سلامت پوست و مو را‌ به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد. توکوفرول یکی از هشت زیرمجموعه‌ ویتامین E است  که در ادامه با این ویتامین و خواص آن به نقل از خراسان بیشتر آشنا می‌شویم.

 

توکوفرول چه نوع ویتامینی است

ویتامین E، در سال ۱۹۲۱ کشف شد. گونه‌های مختلف این ویتامین هم یکی پس از دیگری کشف شدند.

 

ویتامین E، یک ویتامین محلول در چربی است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، یکی از مفیدترین ریزمغذی‌ها به‌شمار می‌رود.

 

توکوفرول، ماده‌ موثر برای کاهش التهابات ناشی از اشعه‌ فرابنفش به‌شمار می‌رود و به بهبود التهاب پوست کمک می‌کند، علاوه بر این، توکوفرول سبب تسریع روند احیای پوست‌های آسیب دیده می‌شود و می‌توان از آن برای بهبود  مشکلاتی چون اسکار جوش و زخم استفاده کرد.

چه خوراکی هایی حاوی توکوفرول هستند

 بهترین راه تامین توکوفرول

توکوفرول مورد نیاز بدن را می‌توان با مصرف مکمل‌های ویتامین E تامین کرد اما مطمئن‌ترین راه برای رفع نیاز دریافت آن از طریق مواد غذایی است.

 

بدانید: کمبود ویتامین سی چه علائمی دارد

 

برخی از مهم‌ترین مواد حاوی این ویتامین عبارتند از:

روغن آفتابگردان

روغن ذرت

تخمه آفتابگردان

آووکادو

گوجه ‌فرنگی

آجیل

اسفناج

بروکلی

روغن زیتون

انبه

کدو حلوایی

توکوفرول انواع مختلفی دارد

انواع توکوفرول

توکوفرول انواع مختلف (آلفا، بتا، گاما و دلتا)  دارد و آلفا توکوفرول یا ویتامین E همواره در فهرست ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن قرار  دارد. 

 

دانستنی: ویتامین یو چیست و چه فایده ای دارد

 

8 دلیل برای مصرف توکوفرول

طولانی‌ شدن عمر سلول‌ها

توکوفرول، یکی از موثرترین ویتامین‌هایی است که سرعت روند پیری  را کاهش می‌دهد و سبب طولانی‌ شدن عمر سلول‌ها در بدن انسان می‌شود.

 

نگه‌داشتن میزان نرمال کلسترول

توکوفرول، ارتباط مستقیمی با سطح کلسترول در بدن دارد و با نگه‌داشتن آن در حد نرمال، سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

به‌تاخیرانداختن روند پیری پوست با توکوفرول

این ویتامین، با رطوبت‌رسانی عمیق به پوست و مبارزه با آثار مخرب رادیکال‌های آزاد، داشتن پوستی زیبا و شاداب را برای شما ممکن می‌سازد. از سوی دیگر، توکوفرول، به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند و به‌ همین دلیل هم  از آن برای افزایش سرعت ترمیم انواع زخم و اسکار استفاده می‌شود.

 

 تقویت بینایی

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم توکوفرول، تقویت بینایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند تباهی لکه‌ زرد است.

 

بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین سی چه علائمی دارد

 

توقف پیشرفت بیماری‌ها

توکوفرول، یک آنتی‌اکسیدان قوی است و به همین دلیل با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن، ضمن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، مانع پیشرفت بیماری‌ها می‌شود.

 

توکوفرول  برای تعادل سطح هورمون‌ها

تعادل سطح هورمون‌ها در بدن، ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد و حفظ این تعادل، یکی از مزایای توکوفرول است.

 

 کند ‌کردن سرعت پیشرفت آلزایمر

توکوفرول، سرعت از دست‌رفتن حافظه را در بیماران مبتلا به آلزایمر کاهش می‌دهد و به همین دلیل وجود آن در رژیم غذایی این افراد ضروری است.

 

تقویت موها

ویتامین E، نقش بسیار پررنگی در افزایش میزان خون‌رسانی به پوست سر ایفا می‌کند و به همین دلیل ، سبب سلامت و درخشش موها می‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.