2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عرق نسترن برای چی خوب است؛ از سنگ کلیه تا بی خوابی

عرق نسترن برای چی خوب است؛ از سنگ کلیه تا بی خوابی

خاصیت های مهم عرق نسترن که موارد گوناگونی از درمان افسردگی تا تقویت اعصاب و قلب را شامل می شود در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -نسترن گل زینتی زیبایی است که عرق آن در طب سنتی کاربرد درمانی و دارویی دارد. یادتان باشد تمام داروهای گیاهی همان طور که خاصیت هایی دارند ممکن است مضراتی نیز داشته باشند پس در مصرف آنها باید احتیاط کرد و اگر قصد دارید از آنها برای درمان بیماری استفاده کنید حتما به مشورت با متخصص نیاز دارید. اگر می خواهید بدانید عرق نسترن برای چی خوب است ادامه مطلب را بخوانید:

طبع عرق نسترن چیست

طبع عرق نسترن گرم است یا سرد

طبیعت میوه گیاه نسترن از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است، از همین رو طبع عرق نسترن گرفته شده از آن، نیز دارای طبیعی گرم و خشک میباشد. برخی متخصصان طب سنتی نیز عقیده دارند، طبع عرق نسترن و طبیعت دم نوش این گیاه معتدل و خشک است.

 

عرق نسترن برای درمان ناراحتی معده

از خواص عرق نسترن می‌توان به درمان نارحتی‌های معده اشاره کرد همچنین از این گیاه برای درمان زخم معده و درد معده استفاده می‌شود

 

مصرف این عرق انقباض ماهیچه‌های معده را هم برطرف کرده و باعث تقویت آن می‌شود.

عرق نسترن چه فایده هایی دارد

دفع سنگ کلیه و مثانه با عرق نسترن

عرق نسترن دارای خاصیت درمانی برای دفع سنگ کلیه و مثانه می باشد. برای دفع سنگ کلیه علاوه بر عرق این گیاه می توان از دم کرده میوه آن نیز استفاده کرد. برای این منظور باید روزانه آن را مصرف کرد. مصرف عرق نسترن نه تنها سنگ کلیه و مثانه را برطرف می کند بلکه از تشکیل آن نیز پیشگیری می کند.

 

بدانید: خاصیت های گیاه بومادران؛ از معده تا فشار خون

 

متخصصان طب سنتی عرق این گیاه را برای درمان مشکلاتی مانند قولنج، نفریت و سنگ های کلیه و مثانه و ناراحتی های مربوط به دستگاه ادراری تجویز می کنند.

 

به منظور دفع سنگ کلیه  از دم کرده میوه این گیاه و یا عرق آن قبل از غذا استفاده کنید.

 

عرق نسترن خون را تصفیه می کند

استفاده از میوه نسترن یا عرق آن در تصفیه خون بسیار موثر می‌باشد.

 

طب سنتی: شیر انجیر برای چی خوب است

 

بدین منظور ۱۰ گرم از میوه نسترن را به مدت ۳ ساعت در ۳۰۰ سی سی آب سرد خیسانده و بعد با حرارت ملایم ۵ دقیقه جوش آورده و ۱۵ دقیقه دم کرده و روزی ۳ فنجان از آن را میل کنید.

با خواص عرق نسترن آشنا شوید

عرق نسترن ضدافسردگی و بی خوابی

از دیگر خواص عرق نسترن خاصیت فرح بخشی و ضد افسردگی این گیاه می باشد. نوشیدن مقداری از چای و یا شربتی که حاوی مقداری عرق نسترن باشد باعث ایجاد طراوت و نشاط می شود. همچنین درد میگرن را کاهش و یا تسکین می دهد.

 

بیشتر بخوانید: فواید عرق بیدمشک چیست

 

مصرف عرق نسترن سبب رفع مشکلات کم خوابی و بی خوابی می شود و اعصاب را تقویت می کند.

 

برای این منظور یک چهارم عرق نسترن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را در صورت تمایل شیرین کنید و چند بار در روز بنوشید.

 

تقویت اعصاب با عرق نسترن

مصرف عرق نسترن به علت دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی سبب کاهش حالت کسالت و خستگی شده و باعث تقویت اعصاب می شود و از افسردگی جلوگیری می کند.

عرق نسترن در طب سنتی برای چه بیماری هایی استفاده می شود

درمان تپش قلب و تصفیه خون با عرق نسترن

دم کرده میوه گیاه نسترن و همچنین عرق آن باعث از بین بردن تپش قلب وتقویت آن می شود. همچنین عرق نسترن سبب  کمک به تصفیه خون می شود. برای این منظور از دم کرده میوه نسترن  و یا عرق آن روزی سه فنجان بنوشید.

 

ضررهای عرق نسترن

کسانی که به طور مدام با این گل کار کرده و در معرض میوه های نسترن هستند، ممکن است با عوارضی مانند حساسیتهای تنفسی رو به رو شوند. باید از مصرف بیش از اندازه این عرق خودداری شود زیرا موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

 

دانستنی: فواید بابونه؛ از دفع سنگ کلیه تا سرماخوردگی

 

در برخی افراد ایجاد حساسیت خواهد کرد. خانم های باردار قبل از مصرف بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. اگر به گل نسترن آلرژی دارید به عرق آن نیز آلرژی خواهید داشت.

 

منابع: بیتوته- باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.