2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه سس بشامل خانگی با خامه

طرز تهیه سس بشامل خانگی با خامه

روش تهیه سس بشامل را به طور کامل در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -یکی از انواع سس ها، سس بشامل است که بیشتر ما اسمش را در دستور  لازانیا شنیده و احتمالا چندباری هم برای درست کردنش تلاش کرده ایم. این سس را می توان به راحتی و به شکل های متفاوت و متنوعی هم در منزل تهیه کرد. سس بشامل علاوه بر لازانیا در غذاهای دیگری مثل اسپاگتی، کروکت، پاستا و... استفاده می شود. طرز تهیه آن را به نقل از چاردیواری جام جم بخوانید:

 

مواد لازم برای سس بشامل

کرہ:۵۰گرم

شیر: ۲ لیوان

آرد سفید: ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

جوز هندی و خامه اختیاری و در صورت تمایل: به میزان لازم

طرز تهیه سس بشامل چگونه است

سس بشامل را چطور درست کنیم

کره را در قابلمه مناسبی و ترجیحا نچسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

 

وقتی کره آب شد آرد را به آن اضافه می کنیم و مدام هم زده و تفت می دهیم؛ البته باید مراقب باشیم ته نگیرد و خیلی تغییر رنگ ندهد تا وقتی که مخلوطی صاف و یکدست به دست آید.

 

سپس حرارت را کم کرده و شیر را به آن اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا به سفتی ماست شده و به غلیظ موردنظر برسیم و اگر گلوله آرد هست باز شود.

 

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی جوز هندی و پاپریکا و کمی خامه به آن اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم و بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن در ظرف مناسبی ریخته و با غذاهای موردنظر سرو می کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.