2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
پیتزا را چطور طرح دار کنیم

پیتزا را چطور طرح دار کنیم

فوت و فن طرح دار کردن پیتزا را در این مطلب به طور کامل یاد بگیرید.

دوات آنلاین -پیتزا یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و لذیذ است که در بین همه رده‌های سنی طرفداران زیادی دارد. پیتزا را می‌توانید در خانه درست کرده و با تزئین و سلیقه شخصی آن را سرو کنید. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و با ایده‌های جالب پیتزای خانگی را طرح دار و دیزاین کرده و به سفره غذایی‌تان تنوع بدهید.

فوت و فن طرح دار کردن پیتزا را یاد بگیرید

طرز تهیه پیتزای طرح دار

همشهری نوشت: برای تهیه خمیر پیتزا، ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کرده و ۳بار الک کنید. بعد به مواد مایع خمیر افزوده و ۸ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید و بعد در دمای محیط به‌مدت یک ‌ساعت کنار بگذارید تا خمیر به خوبی عمل (وَر) بیاید.

 

سپس ۲قسمت خمیر را برای خمیر پیتزا درنظر گرفته و یک قسمت باقیمانده را برای تزئین روی مواد کنار بگذارید. بعد از آن با وردنه خمیر را روی کاغذ روغنی به اندازه سینی فر باز کنید.

 

سپس خمیر را به سینی انتقال داده و از مواد فیلینگ پخته و خنک شده روی خمیر مورد‌نظر بریزید.

 

آنگاه برای شکل‌دهی خمیر روی مواد، با غلطک برش خمیر، طرح ضربدری را روی خمیر ایجاد کرده و بعد روی مواد فیلینگ پهن کنید. دقت کنید برای اینکه مواد فیلینگ از کناره خمیر بیرون نزند، با فشار انگشت لبه‌های آن را به خمیر زیرین چسبانده و با زرده تخم‌مرغ (سفیده تخم‌مرغ را می‌توانید به مواد خمیرتان اضافه کنید) و یک قاشق شیر، رومال کنید.

 

اکنون که پیتزا برای طبخ آماده است آن را به‌مدت یک ساعت در فر و دمای ۱۸۰درجه قرار دهید تا بپزد. ناگفته نماند درصورتی‌که مواد فیلینگ به خوبی پخته شده باشد زمان کمتری برای پخت پیتزا لازم است.

 

دقت داشته باشید قبل از آنکه پیتزا را داخل فر بگذارید، فر حداقل از ۲۰دقیقه قبل گرم شده باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.