2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه پیتزا با نان سنگک در ماهیتابه

طرز تهیه پیتزا با نان سنگک در ماهیتابه

دستور پخت پیتزا سنگکی بدون نیاز به فر را در اینجا یاد بگیرید.

دوات آنلاین -برای تهیه پیتزا همیشه می توان ابداعات تازه داشت. یک کار جالب درستا کردن این غذای خوشمزه با نان سنگگ و در ماهیتابه است.

 

مواد لازم برای پیتزای سنگکی

خراسان نوشت، برای درست کردن «پیتزا سنگکی» به یک نان سنگک، 2 عدد تخم‌‌مرغ، مقدارکمی کالباس، دو عدد سوسیس و مقداری پنیر پیتزا  و ادویه نیاز داریم. مواد اولیه‌‌ای که راحت فراهم می‌‌شود. حالا برویم سراغ دستور پخت.

پیتزا را چگونه با نان سنگک درست کنیم

دستور پخت پیتزای خانگی با نان سنگک

نان سنگک را به ‌‌اندازه تابه‌‌ای که می‌‌خواهید در آن پیتزا درست کنید، برش بزنید. برای این ‌‌کار می‌‌توانید از یک بشقاب استفاده کنید، بشقاب را روی نان بگذارید و با چاقو یا قیچی مخصوص نان برش بزنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر

 

کمی روغن کف تابه می‌‌ریزیم و نان برش خورده را روی روغن داغ می‌‌گذاریم.

 

دو عدد تخم‌‌مرغ را به همراه  نمک و فلفل به سطح نان  اضافه می‌‌کنیم و هم می‌‌زنیم. تخم‌‌مرغ‌‌ها باید خوب پخش شود و با استفاده از چنگال به‌‌داخل بافت نان نفوذ پیدا کند.

 

کمی سس کچاپ روی تخم‌‌مرغ‌‌ها می‌‌ریزیم. سوسیس‌‌هایی را که قبلاً به ‌‌صورت حلقه‌‌ای خرد کردیم روی تخم‌‌مرغ‌‌ها و سس‌‌ها می‌‌ریزیم. اگر از سوسیسی که پنیر پیتزا  دارد استفاده کنید نتیجه بهتری می‌‌گیرید. ترجیحاً دو عدد سوسیس کافی است.

 

فیلم: طرز تهیه پیتزای لقمه ‌ای تابه ‌ای

 

 کالباس‌‌های خرد  شده را هم روی سوسیس‌‌ها می‌‌ریزیم. کالباس‌‌ها باید خیلی ریز و نازک باشند.

 

 حالا نوبت پنیر پیتزاست. البته در بین مراحل هم بنا به سلیقه‌‌تان می‌‌شود کمی پنیر پیتزا ریخت. حدود 3 دقیقه صبر می‌‌کنیم تا پنیر باز شود و به حالت کشسانی برسد.

 

حالا یک تکه نان سنگک دایره‌‌ای روی مواد می‌‌گذاریم و پشت و رو می‌‌کنیم تا نان جدید پایین قرار بگیرد و برشته شود.

 

برای چند دقیقه درِ تابه را بگذارید تا بیشتر بپزد. اگر دوست دارید مرحله آخر زودتر تمام شود بهتر است قبل از اضافه کردن سوسیس‌‌ها، آن‌‌ها را  کمی سرخ کنید.

 

 فراموش نکنید استفاده زیاد از نمک، کالباس و پنیر پیتزا برای سلامتی، فشار خون و... مناسب نیست،  پس در  استفاده از چنین موادی در غذاها زیاده روی  نکنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.