2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دستور پخت کامل 2 نوع پیتزای خانگی؛ پیتزای قارچ و گوشت و پپرونی

دستور پخت کامل 2 نوع پیتزای خانگی؛ پیتزای قارچ و گوشت و پپرونی

اگر می‌خواهید در خانه پیتزای پپرونی یا پیتزای قارچ و گوشت درست کنید دستورالعمل‌های ذکرشده در این مطلب را مو به مو رعایت کنید. اطمینان داشته باشید از نتیجه کار راضی خواهید بود.

دوات آنلاین-پیتزای خانگی هم سالم‌تر است و هم این‌که اگر فوت و فن‌ها را درست رعایت کنید خوشمزه‌تر از پیتزاهای بیرون خواهد شد. طرز تهیه دو نوع پیتزای پپرونی و قارچ و گوشت در ادامه به نقل از باشگاه خبرنگاران آمده است:

 

چگونه در خانه پیتزای پپرونی درست کنیم

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزا‌های معروف و بسیار پرطرفدار در جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری دارد. این پیتزا با یک نوع سوسیس مخصوص تهیه می‌شود که پپرونی نام دارد و به همین دلیل با نام پیتزا پپرونی شناخته می‌شود.

دستور پخت پیتزای خانگی

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر پیتزا پپرونی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پیتزا پپرونی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

 

مواد لازم پیتزا پپرونی

پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم

گوجه فرنگی ۱ عدد

آویشن به اندازه کافی

فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد

سوسیس پپرونی ۲۵۰ گرم

سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پیتزا پپرونی

ابتدا سوسیس پپرونی را روی تخته با چاقو ورقه ورقه برش می‌دهیم و فلفل دلمه‌ای را می‌شوییم و وسط آن را خالی می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه برش‌های عمودی می‌دهیم و سپس افقی خرد می‌کنیم تا به صورت مربع‌های ریز در بیایند

 

و بعد گوجه فرنگی را آبکش می‌کنیم و داخل آن را با دقت خالی می‌کنیم، چون در پیتزا باعث می‌شود خمیر خیس شود، پس فقط قسمت گوشت دار آن را خرد می‌کنیم به صورت مربع‌های کوچک و مواد خرد شده را در بشقابی می‌ریزیم

 

و فر را روشن می‌کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم تا گرم شود، سپس خمیر پیتزا را در کف قالب می‌گذاریم بطوریکه تمام قسمت‌های خمیر به صورت یکسان حجم داشته باشد و روی آن صاف باشد. روی سطح خمیر سس کچاب می‌ریزیم؛ و با کف قاشق آن را روی خمیر کاملا می‌کشیم تا تمام نقاط خمیر از سس پوشیده شود و بعد نصف پنیر را روی خمیر می‌ریزیم دقیقا پنیر را نیز مانند سس سعی می‌کنیم به همه جای خمیر بریزیم و مواد خرد شده را لایه لایه روی پنیر می‌ریزیم

 

ببینید: فیلم آموزش پخت پیتزای خانگی بدون فر

 

به این شکل که سوسیس خرد شده را روی پنیر پخش می‌کنیم و سپس فلفل دلمه‌ای را روی سوسیس می‌ریزیم و در آخر گوجه فرنگی‌ها را روی کل سطح مواد می‌ریزیم و به هر میزان که تمایل دارید آویشن روی مواد می‌پاشیم و باقی پنیر پیتزا را روی سطح مواد می‌ریزیم

 

تا کاملا مواد پیتزا را پوشش دهد. پیتزا را در فر قرار می‌دهیم تا پنیر آب آب شود و به رنگ طلایی در بیاید و پیتزا دارای حجم شود و اصطلاحا پف کند که ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برای طی شدن این فرآیند زمان لازم است. پیتزای آماده شده را از فر خارج کنید و با سس کچاب سرو کنید.

 

آموزش پخت پیتزای قارچ و گوشت در خانه

پیتزا قارچ و گوشت از آن دسته پیتزا‌هایی هست که ایرانیان آن را باب کرده اند و بسیار مورد طرفدار نیز می‌باشد. شاید پیتزا یکی از بهترین و پر طرفدارترین غذا‌ها در جهان باشد که بهتر است کمی بیش‌تر در مورد آن بدانیم. این غذا توسط اروپاییان و کشور ایتالیا ساخته شد و از دهه‌ی ۴۰ در کشور ما رواج یافت و از آن پس ایرانی‌ها را نیز علاقه‌مند کرد و در پیتزا فروشی‌ها و منوی غذایی رستوران‌ها انواع مختلفی از پیتزا‌ها از جمله پیتزای قارچ، ماهی تن یاساردین، گوجه فرنگی، کالزونه، بادمجان و سیر و … عرضه می‌شود.

آموزش پخت پیتزا در خانه

ایرانی‌ها به مردمانی مشکل پسند و بد غذا معروف می‌باشند، زیرا به سختی با غذا‌های بین الملل ارتباط برقرار می‌کنند و دلیل این گفته نیز این است که وقتی ایرانیان به کشور‌های جهان سفر می‌کنند با خود قوطی کنسرو و بسته‌های غذایی کنسرو شده به همراه می‌برند. البته حق هم دارند که در این مورد سخت‌گیر باشند، چون هیچ غذایی مثل کشور ایران لذیذ نیست و همینطور غربی‌ها در پخت غذا از مواد عجیب و غریب استفاده می‌کنند و معمولا غذا‌های نیم پز مصرف می‌کنند که همین باعث می‌شود مردم ایران با خاطره‌ای تلخ از لحاظ غذایی به کشورمان باز گردند. علاوه بر این شیوه‌ی پخت و طبخ غذا‌های ایرانی خیلی بهتر است که در نهایت غذا‌های خوشمزه و لذیذ آماده می‌شود. پیتزا‌ها باید به آرامی و در مدت زمان بیش تری بپزند تا غذا طعم مطبوعی داشته باشد. به همین دلایل ایرانی‌ها هر غذایی را نمی‌خورند و در این خصوص از دید جهانیان شاید سخت گیر باشند، اما با این وجود استثنا‌هایی هم دیده می‌شود که پیتزا با این که اصالت ایتالیایی دارد روی خوش به ایرانیان نشان داده و گسترش یافته است.

 

حال که در مورد پیتزا بیش‌تر آشنا شدید بهتر است وسایلی همچون ماهیتابه‌ای گود که برای تهیه‌ی پیتزا لازم است را آماده کنید و برای پخت یک پیتزای عالی با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای پیتزای قارچ و گوشت

قارچ: ۲۰۰ گرم

گوشت ریش ریش شده و پخته: ۳۰۰ گرم

پنیر پیتزا: ۲۲۵ گرم

جعفری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

خمیر آماده پیتزا: ۶ عدد (سه بسته) یا دو عدد خمیر آماده نانوایی

سس پیتزا یا گوجه فرنگی: به مقدار لازم

آویشن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه پیتزای قارچ و گوشت

خمیر را باز کرده و کف ظرف را چرب کنید.

 

خمیر را روی آن گذاشته و بعد روغن زیتون را روی خمیر بریزید.

 

بعد روی آن کمی سس مخصوص پیتزا می‌مالیم.

 

گوشت ریش ریش شده را به خمیر افزوده و روی خمیر به قطر نیم سانت پهن می‌کنیم.

 

بعد قارچ را ریز کرده روی گوشت‌ها می‌ریزیم.

 

سپس پنیر رنده شده را روی تمام مواد می‌ریزیم

 

باز هم کمی سس ریخته و پنیر را در مرحله‌ی دوم مجدد به آن میافزاییم.

 

ظرف را درون فر به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه در طبقه وسط و حرارت ملایم قرار دهید.

 

در پایان و پس از پخت کامل در صورت تمایل مقداری جعفری خرد شده را به صورت تزئین در وسط و کمی هم در اطراف می‌ریزیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.