2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
گردش یک روزه اطراف تهران کجا برویم

گردش یک روزه اطراف تهران کجا برویم

اگر قصد دارید به گردش یک روزه در اطراف پایتخت بروید 4 مقصد خیلی جذاب در این مطلب برای شما معرفی شده است.

دوات آنلاین -خیلی وقت ها شرایط سفر مهیا نیست اما این به معنای آن نیست که در خانه بمانیم و در را به روی خود قفل کنیم. می توانیم با انتخاب مقصد مناسب به سفر و گردش یک روزه برویم. مقاصد مناسب برای این کار در اطراف تهران در ادامه به نقل از فارس بخوانید.

گردش یک روزه در روستای هفت رنگ شهرستانک

گردش یک روزه در روستای هفت رنگ شهرستانک

یکی از این مکان های جذاب و خوش آب و هوا روستای هفت رنگ شهرستانک در نزدیکی تهران و در جوار جاده چالوس است، روستایی در دامنه کوه توچال که قدمت آن به قرن ششم هجری می رسد.

 

این روستا در تمام فصل ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و قدم زدن در کوچه باغ هایش تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان خواهد داشت، این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود زمین های قابل کشت و منابع آبی زیادی دارد و همین امر باعث شده اغلب مردم منطقه به باغداری مشغول باشند.

 

راهنمای سفر: روستای برغان؛ آدرس و جاهای دیدنی

 

شما در این روستا می توانید بهترین محصولات لبنی، غلات، عسل و صنایع دستی همچون جاجیم را خریداری کنید، این روستا فاصله زیادی با تهران ندارد و به همین جهت شما می توانید در یک روز تعطیل علاوه بر تماشای روستای هفت رنگ سری هم به روستاهای اطراف آن یعنی سولقان، کسیل، کن، آهار، شکرآب، لانیز، سرک و شلینک بزنید.

 

با توجه به اینکه تابستان فصل عاشق آب تنی است، رودخانه اطراف این روستا بهترین مکان برای کمپینگ و آب تنی محسوب می شود، ضمن اینکه می توانید در این گردش یک روزه از کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه هم دیدن کنید.

 

برای رفتن به روستای هفت رنگ باید خودتان را به جاده کرج - چالوس برسانید، از تهران با حدود 44 کیلومتر رانندگی تابلویی شما را به سمت شهرستانک هدایت می کند.

برای گردش یک روزه به روستای کمرد تهران بروید

برای گردش یک روزه به روستای کمرد تهران بروید

این روستا بهترین انتخاب برای یک طبیعت گردی خانوادگی است، منطقه ای در اطراف تهران که با آبشار، غارها، امامزاده و جاذبه های دیدنی دیگری که دارد می تواند یک روز تعطیل جذاب را برای شما به یادگار بگذارد.

 

پیشنهاد: چرا و چگونه به غار رودافشان برویم

 

این روستا در جاده ای منتهی به رودهن و در 20 کیلومتری تهران و درست بعد از جاجرود قرار گرفته، آبشار آن در انتهای یک دره پوشیده از درختان چنار و نارون و زرشک کوهی خودنمایی می کند و علی رغم اینکه فقط در فصل بهار آب دارد اما در سایر فصول سال چیزی از زیبایی اش کم نمی شود.

 

اگر اهل پیاده روی های طولانی باشید می توانید از شمال شرق روستای کمرد و از کنار یک رودخانه فصلی، به دهستان لواسانات و منطقه تاریخی بورزند برسید.

روستای وردیج؛ مقصدی برای سفر یک روزه

روستای وردیج؛ مقصدی برای سفر یک روزه

روستای وردیج بخشی از منطقه 22 تهران به شمار می رود و بزرگترین روستا در شمال غرب تهران است،‌ منطقه ای با آب و هوای کوهستانی که در تابستان درختان گیلاس و آلبالویش به شما چشمک می زنند.

 

ورودی روستا تابلویی را می بینید که روی آن نوشته «ورود افراد متفرقه ممنوع!»،‌ قطعاً شما با دیدن این تابلو شوکه می شوید اما نگران نباشید چون بومی های روستا برای جلوگیری از شلوغی این منطقه و آسیب به باغ های میوه مانع از ورود افراد غریبه به محل می شوند.

 

سفر یک روزه: غار یخ ‌مراد کجا است و چگونه باید برویم

 

از آنجایی که مکان های دیدنی روستا در فضای داخلی آن قرار ندارند، لازم نیست شما وارد روستای وردیج شوید،‌ پس با خیال راحت از تماشای مناظر طبیعی روستا لذت ببرید.

 

برای رفتن به وردیج دو راه وجود دارد،‌ می توانید وارد اتوبان تهران - کرج شوید و از ورودی پمپ بنزین وردآورد به سمت خیابان شهید اردستانی بروید،‌ در شمال این خیابان تابلوی روستای وردیج و واریش را می بینید.

 

مسیر دوم از انتهای اتوبان همت آغاز می شود، شما باید از شهرک شهید باقری عبور کنید و پس از گذر از دوربرگردان به بلوار پژوهش برسید،‌ پس از ورود به شهرک دانشگاه شریف و خیابان اردستانی می توانید به سمت وردیج بروید.

از گشت و گذار در روستای سینک لذت ببرید

از گشت و گذار در روستای سینک لذت ببرید

اگر از تهران به سمت شمیرانات حرکت کنید، در 20 کیلومتری شمال شرق پایتخت روستایی سرسبز جا خوش کرده که در گذشته به سینه کوه معروف بوده و امروز لقب سینک را به خود گرفته است.

 

این روستا از غرب در مجاورت روستاهای ناران، هنزک و انباج، از شمال در مجاورت روستای افجه و رشته کوه های البرز، از شرق در مجاورت روستای برگ جهان و نیک نامده و از جنوب همسایه روستاهای سبو کوچک، سبو بزرگ و سد لتیان است.

 

«سینک» از قدیمی ترین ییلاقات تهران محسوب می شود که به دلیل آب و هوای کوهستانی که دارد همیشه بهترین انتخاب برای ایام گرم تابستانی بوده است. درحفاری هایی که در این منطقه انجام شده آثار زیادی مربوط به دوره پیش از اسلام و دوره های تاریخی زرتشتیان یافت شده که نشان از قدمت این روستا دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.