2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
آموزش آنلاین؛ یکی از بهترین روش‌های نوین کسب درآمد

آموزش آنلاین؛ یکی از بهترین روش‌های نوین کسب درآمد

چگونه می‌توانیم دانش خود را به دیگران منتقل کنیم و از این راه درآمد کسب کنیم؟ چه روشی برای جذب مخاطب ودانشجو در این حوزه وجود دارد؟

دوات آنلاین -نظام آموزشی مدتی است که در سراسر جهان دستخوش تحولات عظیمی شده است. رواج آموزش آنلاین باعث شده بر تعداد علم‌آموزان روز به روز افزوده شود و فرصت‌های برابر دانش‌افزایی به صورت برابر در اختیار همه قرار بگیرد. به‌گونه‌ای که فردی از یک شهر کوچک یا روستا به راحتی و بدون نیاز به مهاجرت می‌تواند انواع دوره‌های مورد نیاز خود را بگذراند و دانش مورد نیازش را کسب کند. حالا تخته سیاه و گچ جای خود را به صفحه مانیتور و کیبورد داده‌اند. در این میان طبیعی است همان طور که بر تعداد دانشجویان آنلاین افزوده می‌شود فرصت برای مدرسان نیز بیش از پیش فراهم می‌شود تا بتوانند با روش‌های نوین تدریس بر اعتبار، درآمد و شهرت خود بیفزایند. شما هم می‌توانید برای تدریس آنلاین دست به کار شوید . دعوت همکاری فرادرس به همین منظور طراحی شده و می‌تواند راهی مطئن برای کسب درامد محسوب شود.

شیوه کار آموزش های آنلاین چگونه است

آموزش آنلاین چه کاربردی دارد

یکی از ویژگی‌های آموزش‌های آنلاین این است که کاملا کاربردی هستند و به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که از مباحث غیرضروری و جانبی عاری باشند. فرادرس نیز در واقع دانشگاهی آنلاین است که در رشته‌های مختلف از برنامه‌نویسی و راه‌اندازی استارتاپ تا طراحی و گرافیک و همچنین بورس و بازار سرمایه در آن آموزش داده می‌شود.

 

مدرسان رشته‌های مختلف برای استخدام در دانشگاه یا موسسات خصوصی باید مراحل مختلفی را بگذرانند؛ مراحلی که برخی از آنها خسته‌کننده و بی‌مورد به نظر می‌رسد اما در آموزش آنلاین معیار در انتخاب شما فقط تخصصی است که دارید. به‌عنوان مثال شما اگر استاد برنامه‌نویسی هستید می‌توانید آموزش‌های خود را به صورت ویدیویی ضبط کنید و آن را انتشار بدهید تا از این طریق کسب درآمد کنید. البته در این میان دو مانع وجود دارد. نخست آن‌که ضبط کردن ویدیو کار ساده‌ای نیست و دوم این‌ که منتشر کردن محتوای آموزشی در شرایطی که بیشمار سایت و صفحه مجازی وجود دارد کار پیچیده و تخصصی محسوب می‌شود و به مهارت و دانش خاص خودش نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است شما با یک موسسه مجازی معتبر در این زمینه همکاری کنید.

 

فرادرس در وهله اول امکانات لازم برای ضبط ویدیو را در اختیار مدرسانش قرار می‌دهد و دوم این که به نشر هر چه بهتر محتوای آموزش شما کمک می‌کند.

 

محتوای آموزش آنلاین را چگونه عرضه کنیم

دیده شدن در فضای مجازی و دنیای وب سایت‌ها کار بسیار دشواری است. شما به راحتی نمی‌توانید در میان موتورهای جست‌ و جو شناخته شوید و به جایگاه واقعی خودتان دست پیدا کنید. به همین دلیل است که فرادرس برای نشر آموزش‌های خود از روش‌های تخصصی بهره می‌برد و علاوه بر این تبلیغات گسترده‌ای را در دنیای وب انجام می‌دهد که باعث می‌شود کلاس‌های آنلاین دیده شوند.

 

هر یک آموزشی که در فرادرس بارگذاری می‌شود در ماه حدود 2 میلیون بار دیده می‌شود و  30 میلیون دفعه نیز به نمایش گذاشته می‌شود. رسیدن به این آمار از طریق شرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌شود که در زمینه تبلیغات کلیکی یا انتشار انواع رپورتاژها فعال هستند.  کاپریلا شرکتی است که با آگهی‌های کلیکی و همچنین فعالیت در حوزه رپورتاژ آگهی در این زمینه به فرادرس کمک می‌کند.

چگونه از آموزش آنلاین کسب درآمد کنیم

چرا سراغ آموزش آنلاین برویم

همان طور که در بالا گفته شد استخدام در موسسات و دانشگاه‌ها سختی‌های خاص خودش را دارد اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و ریزه‌ کاری‌های زیادی وجود دارد که روی موفقیت شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند شما را به عنوان مدرس برتر به جامعه آموزشی معرفی کند.

 

شما از طریق آموزش آنلاین در وهله اول می‌توانید برای خود اعتبار کسب کنید. همگان از میزان دانش شما مطلع می‌شوند و تسلط شما در حوزه کاری‌تان را در می‌یابند و دیگر دانش شما فقط پشت در بسته کلاس‌ها و در حضور چند ده دانشجو منتقل نمی‌شود.

 

یکی دیگر از مزیت‌های این روش این است که فرصت دیده شدن به شما می‌دهد. همان طور که گفته شد آموزش‌های شما در معرض دید تعداد بسیار زیادی دانشجو قرار می‌گیرد که این بار نه به خاطر جبر اجتماعی و از سر ناچاری بلکه با میل و رغبت خودشان فراگیری یک دانش را شروع کرده‌اند و دوست دارند آگاهی‌های خود را در زمینه‌های مورد علاقه‌شان بالا و بالاتر ببرند.

 

طبیعی است فعالیت در چنین فضایی می‌تواند برای شما فرصت‌های شغلی بزرگ‌تر و بهتری نیز فراهم کند. به گونه‌ای که حتی موسسات مختلف درصدد جذب شما بربیایند.

 

یک ویژگی دیگر که درخصوص همکاری با فرادرس وجود دارد امکان همکاری دائمی و طولانی مدت با آن است. شما در هر موسسه‌ای که کار کنید بعد از مدتی بمنا به دلایلی ممکن است ناچار به قطع همکاری شوید. دلیل اصلی این امر هم محدودیت فرصت‌ها در فضای آموزشی رسمی و سنتی است اما در فضای آنلاین چنین محدودیتی وجود ندارد و به اصطلاح برای همه افراد جا هست و شما می‌توانید تا هر زمان که مایل بودید به تدریس از این طریق ادامه بدهید و بر تعداد مخاطبان و دانشجویان خود بیفزایید.

 

چگونه با آموزش آنلاین کسب درآمد کنیم

سوال اصلی این است که چگونه می‌توان از طریق تدریس آنلاین کسب درآمد کرد؟ فرادرس در این زمینه پلن‌های مختلفی دارد که یکی از جذاب‌ترین‌های آن بخش مشارکت مدرسین است. به این معنی که شما ویدیوی خود را در اختیار این موسسه قرار می‌دهید. آنها فیلم را بارگذاری می‌کنند و برای محتوای شما تبلیغات انجام می‌دهند سپس شما هر بار که محتوای شما فروخته شد به همان میزان درصدی را دریافت خواهید کرد. این میزان درصد به سوابق تحصیلی و آموزشی شما و همچنین نوع آموزش‌هایتان بستگی دارد و طبیعی است که با گذشت زمان هر چقدر که بر قیمت دوره‌های آنلاین افزوده شود سهم مالی شما نیز بیشتر می‌شود.

 

در این روش شما در واقع یک درآمد مادام العمر دارید. به این معنی که فقط یک بار درس را ضبط می‌کنید اما تا پایان عمر هر بار که آن ویدیو ارائه شد درصدی به شما تعلق می‌گیرد و می‌تواند منبع درآمد مطمئن و همیشگی خوبی محسوب شود.

 

در یک روش دیگر شما می‌توانید حق‌التدریس خود را به صورت یکجا و کامل دریافت کنید و اصلا منتظر فروش محتوای آموزشی نمانید.

نمونه های موفق آموزش آنلاین در فرادرس

نمونه های موفق آموزش آنلاین

بحث اصلی این است که آیا تمام این حرف‌ها و ادعاها فقط شعارهای بلندپروازانه است یا این‌که واقعا عملی است؟ برای جواب دادن به این پرسش می‌توان سراغ نمونه‌های عینی رفت و تجارب دیگران را بررسی کرد.

 

فرشید شیرافکن، یکی از اعضای هیات علمی فرادرس است که می‌توان نمونه‌ای موفق محسوب شود. ایشان دانشجوی دکتری تخصصی بیوانفورماتیک در دانشگاه تهران است و از 5 سال پیش فعالیت خود را در فرادرس آغاز کرده است و علاوه بر این که مشاور کنکور است در زمینه آموزش دروس دانشگاهی با جدیت بسیار فعالیت می‌کند.

 

این مدرس در مدت 5 سال فعالیت خود در فرادرس بیشتر از 130 هزار دانشجو را جذب کرده که حتی بسیاری از آنها ساکن ایران نیستند. یک بار دیگر به تعداد دانشجویان توجه کنید. این رقم از ظرفیت استادیوم آزادی بسیار بیشتر است.  آموزش‌های دکتر شیرافکن در حال حاضر یکی از سه پیشنهاد اول موتورهای جست و جو در رشته خودش محسوب می‌شود و روز به روز بر تعداد دانشجویانش افزوده می‌شود. طبیعی است اعتبار، شهرت و درآمد این عضو هیأت علمی فرادرس یک شبه به دست نیامده و در واقع او در این مدت 83 عنوان آموزش را منشتر کرده که برخی از آنها شامل آموزش برنامه نویسی C++‎،  آموزش زبان برنامه نویسی پایتون و ... می‌شود.

 

یکی دیگر از استاید موفق در این زمینه مهندس امیر زندی است که دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی برق – کنترل دانشگاه علم و صنعت ایران است. او 60 آموزش را منتشر کرده است. او از علاقه‌مندان به تدریس بود که می‌گوید فرادرس موقعیت انتقال علم و دانشش به هزاران نفر را فراهم کرده است.

نحوه ثبت نام مدرسین در سایت فرادرس

چطور شروع کنیم

برای شروع تدریس آنلاین ابتدا وارد سایت فرادرس شوید و به صفحه همکاری آموزش و تدریس بروید. از طریق لینکی که در این صفحه وجود دارد فرم مربوطه را پر کنید و نوع آموزش‌های خود را اطلاع بدهید. بعد از آن باید منتظر بمانید تا تایید شوید و با شما تماس گرفته شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.