2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
لیزر درمانی برای چه دردهایی مفید است؛ از دیسک کمر و گردن تا زانو

لیزر درمانی برای چه دردهایی مفید است؛ از دیسک کمر و گردن تا زانو

یک فیزیوتراپیست درباره فواید لیزردرمانی برای برطرف کردن دردهای مختلف در بدن، توضیحات جامعی داده است.

دوات آنلاین -شاید شما هم به صرافت افتاده باشید برای درمان دردهای مختلف خود از دیسک کمر و گردن گرفته تا زانو درد و ... سراغ لیزردرمانی بروید و این روش را امتحان کنید. این که لیزردرمانی چگونه است کمی پیچیدگی دارد. به طور خلاصه باید گفت در این روش انرژی الکترومغناطیس مادون قرمز بصورت فوتون وارد بدن می شود و اثرات خود را برجا می گذارد. این روش علاوه بر درمان دردها برای کاهش التهاب، بهتر کردن فعالیت اعصاب بدن و ترمیم بافت ها نیز به کار می رود.

 

شقایق فولادوندی، فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «فواید درمان دردها به روش لیزر درمانی»،گفت: لیزر تراپی و لیزر درمانی جز روش‌های درمانی است که در فیزیوتراپی و درمان مشکلات عضلانی‌، اسکلتی کاربرد دارد.

 

وی ادامه داد: این روش، روشی کاملا علمی بر پایه اصول پزشکی است و کاربرد وسیعی در درمان انواع مختلف مشکلات اسکلتی عضلانی داشته و توسط افراد متخصص در امر فیزیوتراپی انجام می‌شود که به صورت لیزر پرتوان و کم توان استفاده می‌شود.

لیزردرمانی برای درمان چه دردهایی جواب می دهد

خاصیت های لیزردرمانی در دردها چیست

وی با اشاره به کاربردهای لیزر درمانی، بیان داشت:در درمان مشکلات عضلانی، اسکلتی با منشا دیسکوپتی اسکلتی، عضلانی،گردن دردها، آرتروز مفاصل، التهاب تاندونی و مفصلی مثل دردهای شانه، زانو، هیپ و همچنین اختلالات اعصاب محیطی، سیاتیک و بسیاری از مشکلاتی که مربوط به سیستم عضلانی اسکلتی است کاربرد دارد.

 

دانستنی: زخم‌ها را لیزردرمانی بکنیم یا نه؟

 

این فیزیوتراپیست عنوان کرد: لیزر با عمق نفوذ بالایی که دارد و اینکه از سطح سلولی می‌تواند سوخت و ساز سلولی را بالا ببرد و ترمیم را از سطح سلولی آغاز کند به عنوان مدالیته درمانی و ترمیمی در روند بهبود و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار تاثیرگذار و مفید است.

آیا لیزردرمانی برای کمر و گردن و زانو مفید است

فولادوندی تصریح کرد:همچنین در کاهش درد در مشکلات عضلانی اسکلتی با ترشح هورمون‌های کاهنده درد می‌توانند در کاهش درد بیماران بسیار موثر واقع شوند و اینکه ما می‌توانیم از دو مدل لیزر کم توان و پرتوان  در لیزر درمانی و کمک به کاهش درد بیماران و ترمیم در بافت‌های عصبی اسکلتی استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: بهتر است لیزر تراپی توسط متخصصین فیزیوتراپی در امر درمان انجام شود؛ زیرا اگر توسط غیر درمانگر و غیر متخصص انجام شود،ممکن عوارضی را در پی داشته باشد.

 

لیزردرمانی در کمردرد

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: یکی از کاربردهای بسیاری که لیزر تراپی دارد در امر درمان کمردرد و به خصوص التهابات ناحیه دیسک و فشار بر روی عصب‌های نخاعی که از طریق دیسک وارد می‌شود و موجب التهاب عصب‌های نخاعی می‌شود، است.

 

فولادوندی خاطرنشان کرد: ایجاد مورمور و گزگز شده و حتی باعث التهاب در عصب‌هایی که از ناحیه دیسک‌های گردنی تحت فشار هستند می‌شود؛ چه در ناحیه گردن و کمر و کلا در ناحیه ستون فقرات که شیوع در کمر و ستون فقرات کمری بیشتر است.

 

وی افزود: مقالات نشان دادن که لیزر بخاطر خاصیت‌هایی که دارد می‌تواند التهاب و ورم دیسک را کاهش دهد و درد بیمار را کم کند تا بیمار بتواند به زندگی عادی خود  برگردد و با ادامه تمرینات درمانی بتواند از کارهای روزانه و تخصصی خودش دور نماند.

 

این فیزیوتراپیست گفت: استفاده از لیزر درمانی در آسیب‌های ورزشی به دلیل اینکه اثرات فوری لیزر تراپی به خصوص لیزر پرتوان می‌تواند کمک به رفع آسیب‌هایی که به سیستم عضلانی و یا بافتی ورزشکاران وارد شده کند مفید است.

 

فولادوندی ابراز داشت: به این دلیل که لیزر اثرات کاهنده درد و در عین حال به دنبال زمان طولانی تر ترمیم را هم در پی دارد، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و می‌تواند ورزشکاران را با انجام تمرینات و درمان با نظر فیزیوتراپیست و ورزش‌های خاص درمانی به زمین بازی برگرداند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.