2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم گیسوم، خلاصه داستان، بازیگران و نقد

معرفی کامل فیلم گیسوم، خلاصه داستان، بازیگران و نقد

فیلم گیسوم را ببینیم یا نه؟ برای تصمیم گیری در این رابطه ابتدا اطلاعات لازم و نظر منتقدان را در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -فیلم گیسوم به نویسندگی و کارگردانی نوید به ‌تویی و تهیه کنندگی سعید سعدی تولید سال 1399 است که در تهران و شمال فیلمبرداری شده است. اطلاعات لازم درباره این فیلم در ادامه آمده است. این فیلم اولین ساخته بلند سینمایی به تویی است.

عکسی از فیلم گیسوم

خلاصه داستان فیلم گیسوم

در خلاصه داستان رسمی فیلم گیسوم آمده است: سینه ‌سرخ پرنده عجیبییه!؟، بهارا میره، زمستونا برمی‌گرده، از سرما و سختی نمی‌ترسه، کوچ نمی‌کنه، دونه‌اش رو پیدا میکنه، یا لونه‌اش رو تغییر میده، ما همه‌مون سینه سرخیم.

 

این فیلم درباره زن جوانی است که پس از مرگ مادرش متوجه می‌شود، پدرش زنده است. او به دلیل کنجکاوی مجبور می‌شود، از فرانسه به ایران بیاید تا پس از ۳۰ سال او را پیدا کند. او به همراه همسرش و گروهی از دوستان قدیمی برای یافتن پدرش به شمال ایران سفر می‌کند. اما به تدریج، در طول این سفر، همسر این زن جوان و دوستانش می‌فهمند که او رازهای نگفته بسیاری دارد.

عکسی از فیلم گیسوم

بازیگران فیلم گیسوم

پگاه آهنگرانی، شاهرخ فروتنیان، رضا داوود نژاد، مارال بنی ‌آدم، حسین صفویان، شبنم گودرزی و سلمان فرخنده در این فیلم بازی کرده اند.

عکسی از فیلم گیسوم

نقد فیلم گیسوم

به نوشته ایرنا فرهاد خالدی نیک، منتقد سینما درباره کیفیت این فیلم بیان کرد: گیسوم در ابتدا ریتمی نسبتاً تند و پر حرف و حدیث دارد. بازگشت دختری به نام ایوا (پگاه آهنگرانی) به ایران و تلاشش برای یافتن پدر، خط اصلی قصه است و موجب گرد هم آمدن جمعی دوستانه می شود. دوستانی با خصوصیات مختلف که بعضی از ایشان سعی می کنند، بانمک هم به نظر برسند و جمع را از تلخی و خشکی، نجات دهند.

 

وی افزود: چیزی در حدود دو سوم زمان فیلم به کل کل‌ها و کنش‌ها و واکنش‌های این جمع دوستانه اختصاص پیدا می کند. در این میان ردپایی از گذشته روابط میان شخصیت های فیلم نیز به چشم و در لحظاتی از احتمال رخداد عشق ها و خیانت هایی در گذشته و حال، سخن به میان می آید.

عکسی از فیلم گیسوم

خالدی نیک درباره بخش‌های پایانی فیلم توضیح داد: فیلم در یک سوم پایانی همه این کاشته‌ها را به کناری می نهد و با رو در رو کردن ایوا و پدرش (شاهرخ فروتنیان) قصه پرغصه کودکی تا جوانی او را روایت می کند. آن هم نه به زبان تصویر بلکه به گونه ای کاملاً رادیویی و از زبان پدری که انگار فقط آمده تا کل قصه را در عرض نیم ساعت تعریف کند و برود.

 

به گفته این منتقد سینما گیسوم در واقع دو پاره کاملاً بی‌ربط و جدا افتاده از هم دارد. دو سوم اول فیلم، بسان فیلمی مستقل و البته بی سر انجام می ماند و یک سوم پایانی فیلمی‌ست که شروع نشده، پایان می یابد.

وی افزود: خودنمایی های پایانی کارگردان در استفاده از هلی شات و ارائه تصاویری زیبا از دریا و جنگل زیبای گیسوم نیز به تلاشی بی اثر و بی فرجام می‌ماند. با این اوصاف تنها نکته ای که از این فیلم در خاطرم می ماند، نمایش نماهایی از منار بازار گسکر واقع شهرستان صومعه سرا است که شور و شوق سفر به دیار آبا و اجدادی ام را  زنده کرد!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.