2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
داستان سریال نفس تا آخر + ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم و تعداد قسمت ها

داستان سریال نفس تا آخر + ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم و تعداد قسمت ها

سریال نفس چند قسمت است؟ داستانش چیست؟ آخر آن چه می شود؟ و .... جواب سوالات تان درباره این مجموعه را می توانید در این مطلب پیدا کنید.

دوات آنلاین -سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان روی آنتن شبکه آی فیلم می رود. اگر می خواهید بدانید داستان آن تا آخر چه می شود و این مجموعه چند قسمت است ادامه مطلب را بخوانید.

عکس سریال نفس

خلاصه داستان سریال نفس

حوادث و رویدادهای سریال نفس در بستری تاریخی، در دوران پیش از انقلاب می گذرد. نیمه اول  کشدار سریال، درباره شخصیتی به نام روزبه است که تلاش می کند با دختری دانشجو به نام ناهید امینی ازدواج کند و پدر ناهید با این ازدواج مخالف است و علاقه مند که است که دخترش با پسر همکارش ازدواج کند. دلیل مخالفت پدر فعالیت‌های سیاسی روزبه است. از سوی دیگر داریوش مدیر آژانسی که ناهید در آن مشغول کار است و به ساواک متصل است، ضلع دیگر این مثلث عشقی را تشکیل می‌دهد.

 

روزبه که عضو سازمان مجاهدین است در بحبوحه وقایع انقلاب با ناهید ازدواج می کند اما  رازی در زندگی روزبه باعث می‌شود زندگی ناهید دگرگون شود.

 

این مجموعه قصه عاشقانه متفاوتی را در بحبوحه انقلاب و مبارزات آن سال‌ها تعریف می‌کند که این تفاوت را می‌توان در وصال زودهنگام دو شخصیت اصلی یعنی ناهید و روزبه و همچنین شخصیت چند وجهی مرد قصه دید. شخصیتی مرموز و ملون که تا پایان، برگ‌های ناگفته‌ای از وجوه شخصیتی خود را نمایان و در نهایت بی رحمانه و بی تردید، عشق به همسر و فرزندش را مذبوح عشق به آرمان و بازی‌های سیاسی اش می‌کند. در واقع ناهید بعد از ازدواج با روزبه که عضو سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است، همراه و همگام مبارزات مسلحانه همسرش می‌شود.

عکس سریال نفس

آخر سریال نفس چه می شود

ناهید ساده‌انگارانه پا در راهی می‌گذارد که خود هیچ شناختی از آن ندارد و تنها از دریچه ذهن روزبه بدان می‌نگرد. روزبه، اما همانطور که گفته شد نقطه مقابل ناهید، شخصیت مرموزی است که عمده بار غافلگیری فیلمنامه بر عهده او است. این شخصیت، مخاطب را تا قسمت آخر همراه می‌سازد و ناگهان پس از پایان ماموریتش، چهره تازه‌ای از خود به نمایش می‌گذارد و زن و فرزندش را رها می‌کند و از مهلکه می‌گریزد.

 

نفس به دلیل همین چند وجهی بودن شخصیت هایش و تصمیم‌های ناگهانی آنان قصه پیچیده‌ای دارد که به رغم ریتم کند در قسمت‌های نخست، برای مخاطب پر تعلیق و جذاب است و گشودن کلاف پیچیدگی‌های آن تا دقایق پایانی قسمت آخر به طول می‌انجامد. به خاطر همین رمزگشایی قطره چکانی و ترکیب سیاست و عشق است که سریال نفس برای همراه ساختن مخاطب با خود پتانسیل و کشش فراوانی دارد و می‌تواند سلایق گوناگون و سنین مختلف را با خود همراه کند. عموما کسانی که سال‌های انقلاب را از سر گذرانده‌اند درگیر سویه‌های سیاسی قصه می‌شوند و جوان تر‌ها با لحظه‌های عاشقانه آن انس بیشتری برقرار می‌کنند.

 

جلیل سامان کارگردان نفس در ترازوی عشق و سیاست در این مجموعه، کفه عشق را سنگین‌تر می‌داند و معتقد است مجموعه اش قصه عاشقانه‌ای را در بستر حوادث سیاسی و تاریخی بازگو می‌کند. این ادعا پذیرفتنی است، زیرا که سریال به تاریخ سیاسی آن سال‌ها نگاه جزء به جزء ندارد و با وجود آن که در قصه، عشق فدای بازی‌های سیاسی می‌شود، اما در کلیت اثر جنبه‌های سیاسی زیر سایه ماجرای عاشقانه می‌روند و در نمایش آن‌ها چندان وفاداری به تاریخ نشان داده نمی‌شود.

عکس سریال نفس

سریال نفس چند قسمت است

سریال نفس اولین بار در ماه مبارک رمضان سال 1396از شبکه سه پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. این مجموعه در 30 قسمت ساخته شده است.

عکسی از سریال نفس

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال نفس هر شب ساعت 20 از شبکه آی فیلم پخش می شود و می توانید تکرار آن را در ساعت های 4 بامداد و 12 ظهر تماشا کنید.

عکسی از سریال نفس

بازیگران سریال نفس

بازیگران این سریال عبارتند از ساناز سعیدی، مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، خسرو شهراز، معصومه قاسمی پور، رامین راستاد، قربان نجفی، سودابه بیضایی، الهام نامی، پژمان جمشیدی، احسان امانی، هادی عامل هاشمی، مهرداد طوفانیان، شهاب شادابی، مجید سعیدی، پیمان مقدم، فرید کلهر، آتوسا راستی، فوژان قبادیان، سیامک احمدی و با حضور افتخاری داریوش فرهنگ و فاطمه گودرزی و با هنرمندی هدایت هاشمی، هادی حجازی فر.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.