2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آخر سریال بچه مهندس 4 چه می شود

آخر سریال بچه مهندس 4 چه می شود

قرار است اتفاقات عجیب و غریبی در سریال بچه مهندس 4 رخ بدهد. آیا ماجراهای عاشقانه جواد جوادی ادامه دارد؟

دوات آنلاین -سریال بچه مهندس در حالی به فصل چهارم رسیده که خیلی ها منتظر هستند ببیننند زندگی جواد جوادی چه می شود و او به کجا می رسد؟ آخر داستان در این فصل چه خواهد شد. تسنیم گفت و گویی با حسن وارسته، نویسنده این مجموعه انجام داده که بخش هایی از آن را می خوانید:

 

ماجراهای عاشقانه جواد جوادی در سریال بچه مهندس 4

* با شکار پهپاد آمریکایی قصه را آغاز کردید؛ چقدر فضای عاشقانه و ملودرام داستان را حفظ می‌کنید و چقدر فضا امنیتی‌تر پیگیری می‌شود؟

قصه را با RQ-170 آغاز کردیم چون نخواستیم فصل سوم را ابتر رها کرده باشیم. مخاطبی که ما را دنبال می‌کند بداند چه اتفاقی افتاد و آن ماجرا چه سرانجامی پیدا کرد. قصه‌ای که به اقتدار و توان دانشمندان ما برمی‌گردد و همیشه دیدنِ این صحنه‌ها جزو آرمان‌های مردم بوده تا اقتدار و موفقیت‌های مملکت‌شان را در سریال‌های نمایشی ببینند. می‌خواستیم مخاطب با چالش‌ها و مخاطراتی که در خط تولید مهندسی معکوس این پهپاد به‌وجود آمد آشنا شوند. از طرفی دیگر خواستیم سریال در تداوم فصل سوم باشد و به سؤالات مخاطبین پاسخ داده شود.

 

در این میان به فراخور قصه و علاقه‌مندی مردم به عاشقانه‌های داستان جواد جوادی، این فضا را حفظ کرده‌ایم و حتی به مراتب، درامِ سریال به موقعیت‌های پلیسی و امنیتی داستان می‌چربد. ما سعی کردیم فضای عاشقانه و ملودرام را با موقعیت‌های پلیسی و امنیتی درهم تنیده پیش ببریم. هم مخاطبین علاقه‌مند به ژانر پلیسی و امنیتی لذت ببرند و هم آن کسانی که فضای ملودرام و خانواده را می‌پسندند. از این جهت دوباره تم "چو عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها" را تعریف کردیم. همان ماجرای عاشقانه جواد و مرضیه و ...

 

برخی شخصیت‌های فصل سوم حذف و برخی شخصیت‌ها به فصل چهارم اضافه شدند. تم سریال امنیتی است و البته نخواستیم طوری عمل کنیم که مخاطب با خودش بگوید لحنِ سریال و داستان تغییر کرده است. آنچه جزو مؤلفه‌های فصل سوم بوده را در اینجا هم داریم و هر بخشی که در فصل قبل جذابیت نداشت را حذف و آنچه را جزو آرمان‌های مردم بود به کار اضافه کردیم. قصه‌هایمان جان‌دارتر از فصل قبل‌ شده‌اند.

عکسی از سریال بچه مهندس 4

آیا فصل پنجم بچه مهندس ساخته می شود

* آیا داستان جواد جوادی در فصل چهارم تمام می‌شود و یا فصل‌های بعدی هم دارد؟

قصه جواد جوادی، قصه دانشمندان و جوانان کشور است و تمامی ندارد. بالأخره سایه تهدید از ابتدا بر سر کشور ما بوده و فقط تهدید نظامی نبوده و به تهدید علمی، فرهنگی و فرار مغزها برمی‌گردد. تا زمانی که این تهدیدها ادامه دارد قصه جواد جوادی هم ادامه دارد. با این خیز نمی‌رویم که قصه را به حالت تعلیق تمام کنیم و یا پایانش را باز بگذاریم که تماشاگر تشنه فصل بعدی باشد.

 

ما موظفیم قصه را به درستی ببندیم و قرار شد ادامه پیدا کند بنابر اقبال تماشاگر و خواسته صداوسیما می‌تواند قصه را در ادامه فصل چهارم و یا مجزا از این فصل آغاز کند. اگر قرار است "بچه مهندس" قصه خوبی داشته باشد استقبال می‌کنیم و اگر قرار باشد به سرنوشتِ سریال‌هایی دچار شود که در اوج، دچار شکست شدند، ترجیح می‌دهیم این سریال با خاطره خوش تمام شود.

عکسی از سریال بچه مهندس 4

اتفاقات عجیب و غریب در بچه مهندس 4

* قصه پرالتهاب و غافلگیرکننده می‌شود و یا آرام پیش می‌رود؟

ما سعی کردیم آرام آرام قصه را شروع کنیم و به یک باره نخواستیم تماشاگر را با شخصیت‌های جدید و اتفاقات عجیب و غریبی مواجه کنیم. موضوع قصه شخصیت جواد ما روشن می‌شود و با دردسرها و مشکلاتی که روبرویش قرار می‌گیرند دوباره شاهد التهاب، اضطراب و غافلگیری‌هایی خواهیم بود که از شبِ قبل آغاز شده و در شب آینده به اوج خودش می‌رسد.

 

من اعتقاد دارم مرارت‌هایی که جواد در این فصل متحمل می‌شود بیشتر از فصل‌های قبلی است. هم برای رسیدن به عشقش و هم آرما‌ن‌هایش. درگیری‌هایی که بین داستان‌های او با آقای توفیقی و مرضیه و همچنین ماجراهایی که دیگر آدم‌های اصلی و فرعی داستان دارند که تأثیرشان را در سرنوشت جواد جوادی هم می‌گذارند.

 

بیشتر بخوانید: نظری درباره بازی محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی

 

هرچه جلوتر می‌رویم با دیدن اتفاقات کلان‌تر و به قولی عجیب و غریب‌تر، غافلگیر می‌شوید. اکثر آدم‌های قصه تحت‌الشعاع آن رویداد و حادثه‌ای قرار می‌گیرند که در پیش است. در واقع طوری قصه را طراحی کرده‌ایم که مخاطب از تماشای قصه خطی خسته نشود و در کنار اصل موضوع، قصه‌هایی را در عرض قرار دادیم که با ماجراهای شخصیت‌های دیگر هم آشنا شود و غیرقابل پیش‌بینی هم باشد. ما امروز نیاز داریم با قصه‌های پخته و توجه به شخصیت‌های فرعی، داستان‌های سریال‌هایمان را به گونه‌ای جلو ببریم که مخاطب به راحتی حدس نزند و منتظر لحظه به لحظه‌اش باشد.

 

پایان داستان فصل چهارم بچه مهندس

* این فصل را با ماجرای پهپاد آمریکایی آغاز کردید؛ آیا پایان داستان هم با یک اتفاق خاص و غافلگیرکننده تمام خواهد شد؟

بله. اتفاقات عجیب و غریب زیادی را خواهید دید و حتماً با یکی از همین اتفاقات غافلگیرکننده تمام می‌کنیم. امیدواریم به همه این اتفاقات برسیم و در این روزهای تصویربرداری بتوانیم هرآنچه که جزو اهداف‌مان است را جلوی دوربین ببریم.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
موسوی 1400/12/11
فصل چهار خیلی قشنگ بود پنجشم بسازید با بازی محمد رضا رهبری و بقیه
من عاشق محمد رضا رهبری 1400/10/21
من اقای رهبری رو خیلی دوس دام واقعا خیلی قشنگ بازی میکنن ♥♥امید وارم یه روزی همدیگر رو ببینیم خیلی بهتر از اقای حصاری بازی میکنن اقای حصاری اصلا بهشون نمیاد مهندس باشن اقای رهبری دوستون دارم♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
ناشناس 1400/10/20
من اصلا با نظر نفس موافق نیستم👎👎 اقای رهبری خیلی بهتر هست خیلی بازیش خوبه من خیلی ایشون رو دوست دارم واقعا خیلی خوب هست 👍👍
ناشناس 1400/10/20
لطفا پایان سریال شیرین تمام بشه سریال دوست داشتنی با بازیگران دوست داشتنی ممنون از تمامی دست اندرکاران این سریال پند آموز
رضا 1400/10/19
فیلم بسیارجزابی بود لطفا بچه مهندس۵ راهم بسازید ممنون
ناشناس 1400/10/18
بسیار فیلم خوبیه
ناشناس 1400/10/15
فیلم خیلی خوبی بود من که خیلی دوست داشتم به‌خصوص فصل 3و4رو خیلی دوست داشتم فقط اگر آقای حصاری هم درفصل چهارم بازی می‌کردند فیلم خیلی خوب میشد من که خیلی دوست داشتم و امیدوارم که فصل 5هم ساخته شود و تماشا کنیم
نفس 1400/10/09
اصلا هم نقش اقای رهبری خوب نبود فقط بازی اقای حصاری ودوستانش عالی عالی عالی بودند
نخبه 1400/09/19
من جاهایی رو دوست. داشتم که عشق و عاشقی نبود آخه بچه رو چه به این کارا بچه 19 ساله رفته خواستگاری اصلا فیلم خوب نشده ولی به هر حال بد نبود
نگار 1400/02/24
دوستان اون روح آرش بوده نه خودش آخر فیلم هم به احترامش ایستادن و صلوات دادن

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.