2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
ساعت پخش و تکرار سریال صاحبدلان از شبکه آی فیلم + تعداد قسمت ها، بازیگران و خلاصه داستان

ساعت پخش و تکرار سریال صاحبدلان از شبکه آی فیلم + تعداد قسمت ها، بازیگران و خلاصه داستان

همه آنچه درباره سریال صاحبدلان باید بدانید از خلاصه داستان و بازیگران تا سال تولید و تعداد قسمت ها در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین -سریال صاحبدلان به کارگردانی محمدحسین لطیفی از جمله مجموعه هایی است که در ماه مبارک رمضان می توانید آن را از شبکه آی فیلم تماشا کنید. ساعت پخش و تکرار، تعداد قسمت ها و .... را در ادامه بخوانید.

عکسی از سریال صاحبدلان

خلاصه داستان سریال صاحبدلان

صاحبدلان، زندگی پیرمردی صحاف به نام سید خلیل صحاف‌زاده را روایت می‌کند که با ورود قرآنی برای صحافی به خانه‌اش خودش و نوه‌اش، دینا وارد ماجراهایی می‌شوند که از داستان پیامبران در قرآن الهام گرفته شده ‌است.

 

داستان صاحبدلان درباره صحاف پیر و متدینی به‌نام سیدخلیل صحاف‌زاده است که به‌جهت کهولت سن، کار صحافی را رها می‌کند و مشغول خرید و فروش کتب خطی و قدیمی می‌شود، در عین حال او با نوه‌اش دینا که دانشجوی رشته فیزیک است، اختلافاتی دارد و از آن سو پسرش محمود هم بر سر سهم‌الارثش با پدر کشمکش دارد.

 

یکی دیگر از شخصیت های اصلی داستان، سید جلیل برادر بزرگ سید خلیل است که شرکت ساختمانی بزرگی را با دو پسر و دامادش اداره می‌کند و بنا دارد که به‌منظور توسعه فعالیت‌هایش با شخصی به‌اسم حشمتیان که مجری طرح‌های نفتی است، به سرمایه‌گذاری و ساختمان‌سازی در امارات بپردازد. موفقیت رامین پسر بزرگ سیدجلیل در شرکت و خانه، حسادت برادر کوچکش شاهین را برانگیخته و آن‌ها نیز مشکلات و اختلافاتی جدی با هم دارند و... .

عکسی از سریال صاحبدلان

بازیگران سریال صاحبدلان

بازیگران مطرحی چون حسین محجوب، محمد کاسبی، مهرانه مهین ترابی، ثریا قاسمی، حمید ابراهیمی، برزو ارجمند، پوریا پورسرخ، هایده حائری، مجید یاسر و سیروس گرجستانی به ایفای نقش پرداختند.

 

ضمن آن که باران کوثری پس از بازی در این اثر تلویزیونی به شهرت قابل توجهی رسید به طوری که راهش برای ورود بدون دردسر به سینما بعد از این اتفاق به خوبی گشوده شد.

عکسی از سریال صاحبدلان

ساعت پخش و تکرار از شبکه آی فیلم

سریال صاحبدلان روزی سه نوبت از شبکه آی فیلم پخش می شود. شما در ساعت های 12 شب، 8 صبح و 4 بعد ازظهر می توانید سااهد این مجموعه باشید.

عکسی از سریال صاحبدلان

صاحبدلان چند قسمت است

این سریال تولید سال 1385 است و اولین بار از شبکه یک پخش شد. صاحبدلان 30 قسمت است.

عکسی از سریال صاحبدلان

نقد سریال صاحبدلان

خبرگزاری حوزه درباره این مجموعه تلویزیونی نوشت:... کارگردان سریال همان سال پخش تلویزیونی صاحبدلان در جریان برگزاری یکی از جلسات نقد و بررسی این سریال در پاسخ به این سوال که كار كردن با داستان قرآنی چگونه بود، با اشاره به این نکته كه كار كارگردانی مثل كار بند‌بازی است كه برای هر بار روی بند قرار گرفتن، احساس نگرانی دارد ،گفت: "این احساس نگرانی در هر كار با كارگردان وجود دارد و در خصوص صاحبدلان احساس می‌كردم خود حضرت حق، صاحب كار است و او با ماست و به ما كمك می‌كند و لذا كار كردن با چنین مضمونی برای من شعف داشت."

 

لطیفی در این کار ضمن داشتن بازیگرانی توانمند از دو نسل مختلف ، حقیقتاً مزد داشتن فیلمنامه خوب را گرفت و در این بین نباید از اهمیت کار نویسنده سریال غافل شد چرا که رویکردش در باورپذیری کار برای مخاطب سخت پسند و دقیق امروزی بسیار درخشان و ارزشمند است.

 

در واقع ماجراها و شخصیت ها طوری در این سریال طراحی و پرداخت شده اند که حتی چنانچه مخاطب با تفسیر آن چندان آشنا نباشد می تواند آن را به خوبی درک و تحلیل کند.

 

از سویی در مجموع سی قسمت صاحبدلان از آغاز تا انتها، شاهد یكدستی کار بودیم به طوری که بدون اغراق باید گفت که اوج و فرود‌ها و تعلیق و گره‌های داستانی به جا بوده و البته بخش پایانی كار نیز انصافاً به طرز مناسب و هنرمندانه ای جمع شده تا آن جا که مرز میان معجزه و تاثیرگذاری دینی و بحث کرامت به خوبی در سریال صاحبدلان رعایت شده است.

 

بازی قابل قبول اکثر بازیگران سریال به خصوص چهره های پیشکسوتی مثل محجوب و کاسبی، جزو نقاط درخشان این اثر است که عموم منتقدان به آن نمره بالایی داده اند و البته باید به این موضوع اشاره داشت که هنر کارگردانی به انضمام شخصیت پردازی درست در قصه در این درخشش بسیار موثر بوده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.