2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی حسین محجوب؛ از نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان تا نقش بهادر در سریال آتش و باد

بیوگرافی حسین محجوب؛ از نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان تا نقش بهادر در سریال آتش و باد

حسین محجوب، بازیگر کاربلد و توانایی است که نقش های ماندگاری را ایفا کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -حسین محجوب که شاید هنوز خیلی ها او را به خاطر بازی در نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان به یاد داشته باشند در تازه ترین کار خود در سریال آتش و باد نقش بهادر را بازی کرده است. با بیوگرافی این هنرمند آشنا شوید.

حسین محجوب؛ از نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان تا نقش بهادر در سریال آتش و باد

شروع به کار حسین محجوب

حسین محجوب متولد 10 مرداد سال 1327 است و در شهر رشت به دنیا آمده است. او در دبیرستان در رشته ادبی درس خواند و بعد از آن به دلیل علاقه زیادی که به هنر داشت کار در تئاتر را شروع کرد در سال 1348 در نمایش سلطان مار به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد. آشنایی او با بیضایی سبب شد در سال 1351 در فیلم سینمایی رگبار نیز حضور یابد و در واقع نخستین نقش سینمایی خودش را تجربه کند.

 

محجوب از آن بازیگرانی است که ترجیح می دهد کم کار کند اما در آثار خوب حضور داشته باشد. به همین دلیل بعد از رگبار تا سال 1363 جلوی دوربین نرفت و به صحنه تئاتر برگشت اما در آن سال در فیلم مادیان به کارگردانی علی ژکان نقش رحمت را بازی کرد که از جمله نقش های به یادماندنی سینمای ایران است.

حسین محجوب؛ از نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان تا نقش بهادر در سریال آتش و باد

کارهای سینمایی حسین محجوب

محجوب تا کنون در هر فیلمی که بازی کرده مجموع کار خوب و قابل قبول شده است. او تاکنون در 41 فیلم به ایفای نقش پرداخته که مهم ترین آنها شامل این فیلم ها است:

۱۳۹۲     ساکن طبقه وسط      شهاب حسینی         

1383 طبل بزرگ زیر پای چپ            کاظم معصومی                       

۱۳۸۱     رسم عاشق کشی      خسرو معصومی     

۱۳۸۰     من ترانه پانزده سال دارم        رسول صدرعاملی  

۱۳۷۹     باران        مجید مجیدی           

1379 علی و دنی   وحید نیکخواه آزاد  

۱۳۷۶     رنگ خدا مجید مجیدی           

۱۳۶۹     پرده آخر  واروژ کریم مسیحی

۱۳۶۸     ریحانه     علیرضا رییسیان

۱۳۶۶     شاید وقتی دیگر       بهرام بیضایی

حسین محجوب؛ از نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان تا نقش بهادر در سریال آتش و باد

بازی در نقش سید خلیل در سریال صاحبدلان

حسین محجوب بازی در تلویزیون را در سال 1350 شروع کرد و در سریال دلیران تنگستان بازی کرد. ساخت این سریال دو سال به طول انجامید و او پس از آن در پیش از انقلاب در دو مجموعه دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت. اما بعد از انقلاب اولین بار در سال 1361 در سریال سربداران بازی کرد.

 

سلطان و شبان، کوچک جنگلی، صنوبر و قلب از سریال های بعدی محجوب است تا این که در سال 1385 در سریال صاحبدلان به کارگردانی محمدحسین لطیفی نقش سید خلیل را برعهده گرفت.

 

صاحبدلان مجموعه ای دیدنی و پرمفهوم بود که برای پخش در ماه مبارک رمضان تولید شد و محجوب با نقش سید خلیل بیش از پیش شناخته شد.

 

بازی در نقش بهادر در سریال آتش و باد

محجوب بعد از صاحبدلان در 7 سریال دیگر نیز بازی کرد که عمارت فرنگی، سرزمین مادری و در مسیر زاینده رود از مهم ترین آنها است. او در سال 1396 در سریال محکومین به کارگردانی سید جمال سید حاتمی به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن به مدت 3 سال جلوی دوربین نرفت تا این که در سریال آتش و باد نقش بهادر را برعهده گرفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.